Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400diesel] Błąd checka Regulator kata początku wtrysku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400diesel] Błąd checka Regulator kata początku wtrysku
Autor Wiadomość
kysu123 




Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 27



Wysłany: Pon Sty 28, 2013 17:03   [R400diesel] Błąd checka Regulator kata początku wtrysku
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998

Opisywałem już problemy z mocą mojego Roverka, dziś podjechałem do mechanika aby odczytał mi za pomocą kabla OBD błąd silnika.

oto wynik:

23 -Regulator kata początku wtrysku; wartość niestabilna
-Historyczny lub sporadyczny

mniej więcej tak to wyglądało na ekranie..
Czy wiecie co to dokładnie znaczy? Mechanik nie ukrywał, że nie wie co to znaczy. Powiedział tylko, że to nic poważnego. Domyślał się, że może to być coś z katalizatorem.
... i czy to może mieć wpływa na moc Rovera? (max V 150km/h)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 28, 2013 17:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 28, 2013 17:18   

kysu123 napisał/a:
Domyślał się, że może to być coś z katalizatorem.

ten zawór jest w pompie i co on niby ma wspólnego z katalizatorem
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Pon Sty 28, 2013 17:29   

Najpierw to sprawdz samemu błedy mostkujac piny.
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 28, 2013 17:32   

Ja bym najpierw sprawdzil elektryke, przy pompie i przy ecu. w ravie znajdziesz informacje na jakich kolorach przewodow sie skupic
 
 
 
kysu123 




Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 27



Wysłany: Pon Sty 28, 2013 18:39   

bizon napisał/a:
Ja bym najpierw sprawdzil elektryke, przy pompie i przy ecu. w ravie znajdziesz informacje na jakich kolorach przewodow sie skupic



Możesz jaśniej? Jestem całkowitym laikiem.

Szoso co to za zawór?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 28, 2013 19:14   

to jest ten zawór
http://forum.roverki.eu/v...z%B1tku+wtrysku
 
 
kysu123 




Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 27



Wysłany: Pon Sty 28, 2013 19:40   

szoso napisał/a:
to jest ten zawór
http://forum.roverki.eu/v...z%B1tku+wtrysku



To co w tym przypadku proponujesz?

a) Wymiana tego zaworu? Czy po prostu regulacja?
b) może głupie pytanie ale podkreślam, że mam małe pojęcie - Czy pompa w tym wypadku jest sprawna? Samochód bardzo dobrze pali nawet na mrozie.

Jakie kroki podjąć teraz? Oddać do mechanika i powiedzieć w czym rzecz?
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 28, 2013 19:46   

zacznij od sprawdzenia samemu kodów błędów, może to być wina instalacji elektrycznej, czyli wiązki pompy
te zawory rzadko padają
 
 
kysu123 




Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 27



Wysłany: Pon Sty 28, 2013 19:53   

Jeżeli to zrobię samemu to mogę uzyskać inny wynik?
 
 
Jusci 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 58
Skąd: Zamość



Wysłany: Pon Sty 28, 2013 20:01   

Sprawdź najpierw styki na wiązce przy pompie jak radzą koledzy. Pryśnij w kostkę jakiegoś kontaktu. Potem skasuj błędy, pojeździj, i wtedy sprawdź błędy.
Gdyby rzeczywiście padł ci regulator miałbyś problem z odpalaniem, ale na pewno nie ma nic wspólnego z katalizatorem (zmień mechanika)
_________________
Pozdro!
Ostatnio zmieniony przez Jusci Pon Sty 28, 2013 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kysu123 




Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 27



Wysłany: Pon Sty 28, 2013 20:04   

Jusci napisał/a:
Sprawdź najpierw styki na wiązce przy pompie jak radzą koledzy. Pryśnij w kostke jakiegoś kontaktu. Potem skasuj błędy, pojeździj, i wtedy sprawdź błędy.


w którą kostkę?
 
 
Jusci 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Paź 2006
Posty: 58
Skąd: Zamość



Wysłany: Pon Sty 28, 2013 20:07   

Na powyższym zdjęciu masz po lewej stronie pompy czarny kabel zakończony okrągłą plastikową wtyczką.
_________________
Pozdro!
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 29, 2013 08:43   

kysu123 napisał/a:
bizon napisał/a:
Ja bym najpierw sprawdzil elektryke, przy pompie i przy ecu. w ravie znajdziesz informacje na jakich kolorach przewodow sie skupic



Możesz jaśniej? Jestem całkowitym laikiem.


dokladnie chodzi o ta okragla kostke. oprocz tego co juz wspomniane przez kolegow, sprawdz czy zaden konektor nie lata luzno czy wszystko ladnie styka, czy nie ma wilgoci we wtyczce i nie ma przepiec miedzy konektorami
 
 
 
kysu123 




Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 27



Wysłany: Wto Sty 29, 2013 18:45   

bizon napisał/a:
kysu123 napisał/a:
bizon napisał/a:
Ja bym najpierw sprawdzil elektryke, przy pompie i przy ecu. w ravie znajdziesz informacje na jakich kolorach przewodow sie skupic



Możesz jaśniej? Jestem całkowitym laikiem.


dokladnie chodzi o ta okragla kostke. oprocz tego co juz wspomniane przez kolegow, sprawdz czy zaden konektor nie lata luzno czy wszystko ladnie styka, czy nie ma wilgoci we wtyczce i nie ma przepiec miedzy konektorami


A konektory znajdę... gdzie?:)
 
 
michu027 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Sie 2012
Posty: 125
Skąd: Piotrkowice

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 29, 2013 19:28   

We wtyczce. Wygląda to mniej więcej tak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] elektrozawór kąta wtrysku
kurczak Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sob Kwi 13, 2013 14:37
szoso
Brak nowych postów [R45 iDT] Ustawienie kata wtrysku
gdzie w okolicach Zielonej Gory
marcinZG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Gru 02, 2009 15:08
marcinZG
Brak nowych postów [MG ZS 2.0 iDT 2002r ] VP 30 i zawór kata wtrysku
gicker Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pon Sty 06, 2014 21:57
naprawa-pomp
Brak nowych postów [R45]bezpiecznik nastawnika kata wtrysku
kdamian1996 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pią Lis 28, 2014 21:04
sTERYD
Brak nowych postów [R420] Ustawianie kąta wtrysku? Jak to zrobić?
grz3loo Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Czw Paź 27, 2022 20:34
Bogdan7014



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink