Forum Klubu ROVERki.pl :: W edycji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
W edycji
Autor Wiadomość
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



  Wysłany: Sro Lut 20, 2013 15:08   W edycji
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Poradnik w edycji...
Cierpliwości :)
Ostatnio zmieniony przez Adsik Nie Kwi 21, 2019 07:45, w całości zmieniany 11 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 20, 2013 15:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 16:23   

Czytam twój post i aż sam z siebie zacząłem sie śmiać. Czemu, no właśnie. po cholerę ja ten drugi nit rozszczepiałem?? :oops: :oops: :oops: . Dobra robota.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 16:31   

kerbi napisał/a:
Dobra robota.
Dokładnie. :brawo:

Wstawcie jeszcze numery katalogowe tego silniczka/zamiennika.
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 16:37   

z tego co wiem to silniczki mają rózne numery. W zasadzie to nie ma znaczenia który silniczek, ważne aby działał. Ps te silniczki to nie zamienniki, tylko oryginały wyciągnięte głównie z zamków tylnych drzwi.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 17:20   

Takie same są w siłownikach klapek VIS http://forum.roverki.eu/v...p=603362#603362 i jeśli dobrze zrozumiałem to różnią się tylko zębatką. Z posta Adsik, wynika że w prosty sposób można ja wymienić na taką jaką chcemy.


Nowe silniczki zamienniki mają numer FC-280PC-22125 i z tego co widać mają szerokie zastosowanie ale głównie w zamkach drzwi niektórych modeli aut Honda, Renault, Rover, Land Rover, Mini, Mazda, Lexus, Ford, Toyota.
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Lut 20, 2013 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 17:30   

Wygląda na identyczny, ale diabeł tkwi w szczegółach. Czy te wymiary w tym poście to sa wymiary tego silniczka?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 17:33   

kerbi napisał/a:
Czy te wymiary w tym poście to sa wymiary tego silniczka?
Mikrostyku. Trzeba by było dorwać silniczek ten który podałem numer katalogowy i porównać z tym z zamka.
 
 
kmisiowy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 150
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 17:35   

super robota!
czyli mogę kupić zamek od np. tylnich drzwi i wymienić wtedy ten silniczek - muszę wtedy też przekładać ślimaki czy po prostu przekładam silniczek z ślimakiem w całości?
dzieki
pozdro
 
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 17:38   

Słuchaj wpisałem ten numer w google i wg rysunków z wymiarami silniczek ten ma ok 10 mm długości wałek, w silniczku od zamka wałek ma ok 28 mm (nie mam w domu suwmiarki - pomiar linijką). Co do numerów, mam przed soba dwa silniczki i:
cz cieńszym slimakiem:
20005
391965

z grubszym:
20006
384321
Ostatnio zmieniony przez kerbi Sro Lut 20, 2013 17:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 17:42   

Podobno silniczki różnią się jeszcze długością trzpienia? Adsik, potwierdzasz?

[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 17:40 ]
kerbi napisał/a:
Słuchaj wpisałem ten numer w google i wg rysunków z wymiarami silniczek ten ma ok 10 mm długości wałek w silniczku od zamka wałek ma ok 28 mm (nie mam w domu suwmiarki - pomiar linijką)
http://www.kysanelectroni...p?recordID=5959

[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 17:42 ]
http://www.kysanelectroni...p?recordID=1523
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 17:44   

No dokładnie ta sama strona, wałek silniczka jest zdecydowanie za krótki. Inne wymiary raczej są identyczne
Ostatnio zmieniony przez kerbi Sro Lut 20, 2013 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 17:45   

kerbi napisał/a:
. Co do numerów, mam przed soba dwa silniczki i:
cz cieńszym slimakiem:
Ślimak można podmienić, więc pozostaje dobranie silniczka z odpowiednim trzpieniem.

[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 17:45 ]
kerbi napisał/a:
No dokładnie ta sama strona, wałek silniczka jest zdecydowanie za krótki.
To pozostaje szukać dalej ale myślę że trop jest dobry.
 
 
kerbi 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 301
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 17:51   

Jasne, tylko czy idzie dorwać gdzieś te silniczki, i jeszcze jedno jeżeli gdzieś by były - cena. Jak na razie najtańszą opcją jest zamek tylny za ok 60 zł. Juz kiedyś zadałem pytanie na forum odnośnie zamka klapy tylnej, ciekawe co tam siedzi - one są jeszcze tańsze. Niestety nikt mi nie odpisał.

[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 17:51 ]
Kmisiowy, zależy który ci silniczek padł (najcześciej pada z cińszym ślimakiem), ale owszem przekładasz silniczek i po sprawie.
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 18:43   

[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 18:43 ]
FC-280PC-22125 nie będzie zbyt dobry. Brakuje w nim frezu, a to na nim trzyma się ślimak. Moża by było przykleić ślimak do trzpienia, ale nie wiem czy wytrzyma. A brakujący trzpien to nie problem, można wtedy dociąć go ze starego silniczka, nasmarować klejem i wsadzić do ślimaka. Wtedy wszystko będzie w miarę sztywne, ale to juz troche druciarstwo
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez MaReK Wto Lip 31, 2018 07:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 18:58   

ja jedynie naprawiałem zamek od kierowcy gdyż ma wkładkę na zamek, jak mi padł od pasażera wolałem zakupić za 25zł sprawny cały zamek
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 19:16   

Widzę jeszcze z tego linku http://www.mabuchi-motor....uct/p_0305.html , że te silniczki występują w wibratorach. Ot taka ciekawostka. Jeśli ktoś ma w domu, jakis stary JUŻ nie używany wibrator to można z niego silniczek wyciągnąć :mrgreen:

[ Dodano: Sro Lut 20, 2013 19:16 ]
haszczyc napisał/a:
ja jedynie naprawiałem zamek od kierowcy gdyż ma wkładkę na zamek, jak mi padł od pasażera wolałem zakupić za 25zł sprawny cały zamek


Ja tam lubię naprawiać. Przy okazji całość przesmarowałem.
Ostatnio zmieniony przez Adsik Wto Lip 31, 2018 07:43, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 20, 2013 19:46   

Adsik, zamek od kierowcy jest inny bo ma wkładkę na klamkę żeby otworzyć kluczykiem drzwi ;) dlatego namęczyłem się i wymieniłem silniczki bo ciężko taki zamek z wkładka na kluczyk dostać :) bo anglik ma wkładkę po drugiej stronie, nie mam tu żadnej aluzji do Ciebie, chodziło mi o to że czasem można dorwać tanio zamek i podmienić trzeba pamiętać że nie każdy ma garaż, własny dom, by zostawić auto otwarte bez zamka na czas kiedy wymienimy silniczek, gdyż wtedy auta nie da rady zamknąć ;) pozdrawiam
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Sro Lut 20, 2013 19:52   

haszczyc napisał/a:
trzeba pamiętać że nie każdy ma garaż, własny dom, by zostawić auto otwarte bez zamka na czas kiedy wymienimy silniczek, gdyż wtedy auta nie da rady zamknąć


Tego nie brałem pod uwagę.
_________________
:)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Lut 21, 2013 19:46   

Haha :) A ja u..bałem trzy zamki i rozcinałem nit środkowy ;)
A tu wpada 19latek i pokazuje wszystkim "oj durnie... ale po co tak?" ;)

Z tego co dowiedziałem się od dzieju silniczki z VISów mają inną prędkość obrotową. Wstawione do zamków, powodują, że silnik jeszcze kręci po otwarciu drzwi co znowu generuje hałas.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Adsik 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 244



Wysłany: Czw Lut 21, 2013 21:06   

MaReK napisał/a:
Z tego co dowiedziałem się od dzieju silniczki z VISów mają inną prędkość obrotową.


Bardzo możliwe i tego nie neguję. Ale...

MaReK napisał/a:
Wstawione do zamków, powodują, że silnik jeszcze kręci po otwarciu drzwi co znowu generuje hałas.


Z tego co zaobserwowałem, próbując naprawić wcześniej stary silniczek. Gdy zamek jest już otwarty i znów chcemy go otworzyc, to silnik nie może się więcej obracać. Bo te koło zębate blokuje się na tym elemencie którym porusza i ruch silniczka możliwy jest jedynie w odwrotnym kierunku, czyli zamykania. Co prawda może wydać jakiś dzwięk, bo jakiś minimalny ruch jest, ale to tylko po ponownym próbowaniu otwierania. To samo tyczy się zamykania. Więc myślę że raczej nie było by problemem wstawienie silniczka od VIS'a. Choć bardzo możliwe by było uszkodzenie mechanizmu stosując mocniejszy silniczek.
Jest to tylko moje zdanie, wynikające z mojej obserwacji. Więc jeśli się myle to mnie poprawcie. No ale nawet patrząc na zdjęcie to widać, że CHYBA mam rację :D

[ Dodano: Czw Lut 21, 2013 21:06 ]
Trochę poprawiłem pierwszy post, bo aż raził oko. Teraz jest troche mniej byków :)
_________________
:)
Ostatnio zmieniony przez MaReK Pon Sie 11, 2014 07:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink