Myślałem, ze po tylu latach na forum już nic mnie nie zdziwi, a jednak
Skąd wiesz, ze większa powierzchnia? To, ze pucha wieksza nie znaczy, ze wkład filtrujacy wiekszy. Poniżej ciekawe foto z testu filtrów oleju pokazuje powierzchnie wkładu w zalezności od producenta.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
kadzaf, tak tak kadzaf wg Ciebie to w l serii to wszystko jest mega wydajne aż dziw bierze ze seria nie miala 200KM przy tej wydajności podzespołów
Cytat:
Myślę ze z 1litr więcej oleju wejdzie.
Objętość małego filtrona to ~0,46l, a tego z koparki ~0,96l oczywiście są to objetości zewnętrzne na podstawie wymiarów wiec do środka obu wejdzie pewnie 2 razy mniej oleju niż ich objetość zewnętrzna, żebys się nie zdziwił jak różnica będzie rzędu 200ml-300ml
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Ja z kolei zamontowałem filtr mniejszy od oryginalnego żeby wepchnąć podkładkę na czujniki i żeby nie wystawał ponad miskę.
Najwyżej wymiany filtra będę robił co 5kkm a nie 10kkm
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pią Mar 29, 2013 00:13
Pływak napisał/a:
kadzaf, tak tak kadzaf wg Ciebie to w l serii to wszystko jest mega wydajne aż dziw bierze ze seria nie miala 200KM przy tej wydajności podzespołów
Jak tak Pływak chcesz sie czepiac to odpowiem ,kazda pompa ma zawor przelewowy ,(zwykle jest on na sprezynce) uniemozliwa on uzyskanie wyzszego cisnienia,mozna to korygowac wkrecajac srube regulacyjna (im tepsza sprezyna tym przy wyzszym cisnienienu nastepuje otwarcie)
A co do jej wydajnosci to wiadomo lepsza jest od tradycyjnych zebatych
A co do serii nic nie poradze ze seryjnie wszystko dławia ,
Nie wiem czemu żes sie tak uparł tego wiekszego filtra (skoro na tak naprawde nie ma zadnej róznicy od danej wielkosci to wytłumacz dlaczego nie robia wszystkich na dana wielkosc,chyba nie kierujesz sie jedynie tym artykułem z AŚ )
Chce wiekszy niech zakłada,zaszkodzic napewno nie powinno ,jedyne obawy to,że moze go zgubic innych minusów nie widze.
Jak bym chciał sie czepiac to bym sie czepil samej nazwy, ktorej nie sprezyzowałeś bo są pompy łopatkowe i pompy tłokowe obie mimośrodowe te pierwsze mają niższe cisnienie od zebatych a te drugie wyższe wiec sie nie czepiam tylko stwierdzam, ze wg Ciebie to w lserii wszystko ma duza wydajność szkoda tylko, ze skrzynie i uszczelki pod głowicą takie "słabe" Ludzie na rożnych forach pisali, ze po zmianie filtra na tanszy zaczęła im fiksowac kontrolka cisnienia, a co dopiero bo wlożeniu całkiem innego filtra no ale coż to forum słynie z inzynierów lepszych niz Ci zatrudniani przez koncerny motoryzacyjne
U mnie co producent to inna wysokośc filtra i gdyby patrzec na sam wymiar to wychodzi na to, ze mahle/knecht > filtron > Mann czyli filtron lepszy od manna, a ja wlasnie montuje ten najdroższy i zarazem najmniejszy Manna który ma 53mm teoretycznie powinien być prawie 3 razy gorszy od tego z ciagnika
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pią Mar 29, 2013 00:54
Pływak napisał/a:
Jak bym chciał sie czepiac to bym sie czepil samej nazwy, ktorej nie sprezyzowałeś bo są pompy łopatkowe i pompy tłokowe obie mimośrodowe te pierwsze mają niższe cisnienie od zebatych a te drugie wyższe wiec sie nie czepiam tylko stwierdzam
I tak jeden perun, przeciez zarowno jedna jak i druga idzie podstawic bez problemu na wieksze cisnienie
Pływak napisał/a:
Ciebie to w lserii wszystko ma duza wydajność szkoda tylko, ze skrzynie takie słabe
Wiesz ze ja nie oszczedzam tego auta (chlac daje wiec nie ma obijania sie) na haku nie raz miał po 1,7t jak nie wiecej
Pływak napisał/a:
Ludzie pisali, ze po zmianie filtra na tanszy zaczęła im fiksowac kontrolka cisnienia, a co dopiero bo wlożeniu całkiem innego filtra
No coz trzeba im tylko wspołczuc , u mnie i innych do których pakuje zamienniki
no name nie było nigdy takich objawów,zreszta kontrola naprawde takie miarodajny wynik prawie jak zegar
Pływak napisał/a:
no ale coż to forum słynie z inzynierów lepszych niz Ci zatrudniani przez koncerny motoryzacyjne
I tak jeden perun, przeciez zarowno jedna jak i druga idzie podstawic bez problemu na wieksze cisnienie
łopatkowa nigdy nie osiagnie przy podobnych gabarytach takiego cisnienia jak tłokowa ale to już odsyłam do podreczników maszynoznawstwa z pierwszego semestru
Pływak napisał/a:
Wiesz ze ja nie oszczedzam tego auta (chlac daje wiec nie ma obijania sie) na haku nie raz miał po 1,7t jak nie wiecej
To może jak filtr z ciagnika pasuje to skrzynie też da rade przełożyc?
Pływak napisał/a:
No coz trzeba im tylko wspołczuc , u mnie i innych do których pakuje zamienniki
no name nie było nigdy takich objawów,zreszta kontrola naprawde takie miarodajny wynik prawie jak zegar
Są i tacy co nie zmianiają ani oleju ani filtra i tez uważają, że jest super i komu tu wierzyć? Co do miarodajności wskazań czujników to w nowszych silnikach na wskazaniach czujników opiera się cała praca jednostki napędowej u mnie przy ostrym łuku jak mocniej cisne momentalnie komp informuje o spadku cisnienia oleju.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pomógł: 41 razy Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 1184 Skąd: Piotrków Tryb
Wysłany: Pią Mar 29, 2013 07:29
Cytat:
łopatkowa nigdy nie osiagnie przy podobnych gabarytach takiego cisnienia jak tłokowa ale to już odsyłam do podreczników maszynoznawstwa z pierwszego semestru
Oj jejciuniu ,nie ma jak spiknac sie w dyskusje z Pływaczkiem hehe
Znów zapedzasz sie i szukasz dziury w calym ,(miałem na mysli raczej pompe zebata tradycyjna a mimosrodowa zebata,bo chyba taka wystepuje w silniku L serii,
no ale luzik,dobrze jest temat porozciagac i przy okazji dowiedziec sie czegos
wiecej )
Kij z wielkoscia fitra wazne ze Pływak pogłebił wiedze na temat pomp
mimosrodowych,z tego jestem dumny ,a reszta to mniej wazna(ale chyba nie wymieniłes pełnego podziału tego rodzaju pomp)
Cytat:
To może jak filtr z ciagnika pasuje to skrzynie też da rade przełożyc?
Lubisz dogryzac dyplomatycznie hehe ,no luz tez tak lubie
Co do owego uszkodzenia to raczej przez nieszanowe a naturalne zmeczenie
ona poleciał (wysypała sie róznicówka a ze bebechy metalowe a obudowa alu
uległo to drugie ,stad takie spustoszenie ,tryby synchronizatory,wodziki,łozyska
wszystko nówencja )
Oj jejciuniu ,nie ma jak spiknac sie w dyskusje z Pływaczkiem hehe
Znów zapedzasz sie i szukasz dziury w calym ,(miałem na mysli raczej pompe zebata tradycyjna a mimosrodowa zebata,bo chyba taka wystepuje w silniku L serii,
Nie chcialem sie czepiac ale sam pocignoles temat
Cytat:
no ale luzik,dobrze jest temat porozciagac i przy okazji dowiedziec sie czegos wiecej )
Zawsze lepsze to niz dysusja na zasadzie nie bo nie tak bo tak
Cytat:
Kij z wielkoscia fitra wazne ze Pływak pogłebił wiedze na temat pomp
mimosrodowych,
Wiedze chcac niechcac zglebic musialem wlasnie na pierwszym semstrze studiow
Cytat:
z tego jestem dumny ,a reszta to mniej wazna(ale chyba nie wymieniłes pełnego podziału tego rodzaju pomp)
A ja nie wnikam w takie szczegoly u siebie dla mnie istotne jest aby to co kupuje bylo dedykowane do mojego auta i w 100% pasowalo. Wydanie nawet 10zl wiecej w skali rocznej to jest uj nie wydatek dla posiadacza auta dlatego tez osobiscie nie rozumiem sensu szukania i dobierania jakis tanszych filtrow od ciagnikow aby zoszczedzic pare zlotych ktore pozniej wydamy na wieksza ilosc oleju. Nie wiem tez co ma dac te kilkaset mililitrow oleju wiecej. Zdecydowanie zdrowze dla silnika bylo by kupic porzadny olej i porzadny filtr.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum