Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 620 SDI] Dwie "wolne" kostki pod kolumną kierow
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R 620 SDI] Dwie "wolne" kostki pod kolumną kierow
Autor Wiadomość
daniels1506 



Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 36
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Nie Maj 19, 2013 14:48   [R 620 SDI] Dwie "wolne" kostki pod kolumną kierow
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Sprawa wygląda tak, że dzisiaj "grzebiąc" trochę w moim Roverku zauważyłem dwie kostki, które nie są nigdzie podłączone, a pasują do dwóch wolnych "gniazdek". Mam pytanie czy one powinny być odłączone czy nie? I za co odpowiadają te dwie kostki?
Z góry dzięki

[ Dodano: Nie Maj 19, 2013 14:48 ]
Koledzy pomóżcie, bo nie wiem czy wpiąć te wtyczki czy nie, a boje się, że coś się zepsuje ;(
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 19, 2013 14:48   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Maj 25, 2013 08:59   

To jest od immo - jedna kostka idzie jeśli dobrze pamiętam do stacyjki (jest tam pętla indukcyjna) a druga do ECU. jeśli chodzi ci auto bez tego tzn że masz odłączone immo
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Sob Maj 25, 2013 10:04   

Coś mało tych wejść na wtyczkach. Normalne to jest? W ogóle to oryginalna centralka? oO
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sob Maj 25, 2013 13:25   

Z tego co pamietam, to temat był bardziej juz opisywany.
Ja także mam jakies kostki nie podłączone.
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
daniels1506 



Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Maj 25, 2013 20:18   

Nie wiem czy to seryjna centralka czy nie. Jak je podłączyłem to zaczął na desce migać zielony kluczyk, jak odpaliłem silnik to dalej miga, a powinien zgasnąć z tego co mi się wydaje. Coś pewnie jest nie tak tylko pytanie co. A w nawiasie pytając nie mam centralnego...w każdym modelu był centralny zamek czy w niektórych wersjach go nie było? Z góry dzięki za pomoc i odpowiedzi.
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Maj 26, 2013 17:18   

To co opisujesz to jednoznaczny sygnał że ktoś kiedyś miał problem i załatwił go kilofem - nie widział gdzie stuknąć to walił gdzie popadnie. Każda 600-tka czy z przd liftu czy poliftowa miała alarm, centralny zamek z pilotem i immo. Immo w pierwszych modelach, tych z pilotem na podczerwień jednoprzyciskowych było połączone z alarmem i centralnym - tzn z puszki w bagażniku szedł sygnał do ecu że można odpalić i samochód odpalał. Działanie tego immo było nieco zbliżone do tych montowanych w mniejszych roverach (100, 200, 400, MGf ale również i LR Freelander) - chodź tam montowany był system LUCAS-a (W R600 zawsze było Valeo). Polegało ono na tym że aby uzbroić immo należało zamknąć auto z pilota -wówczas załączała się pełna ochrona i alarm i centralny i immo - jeśli otworzyło się z kluczyka nie można było uruchomić silnika tylko odzywał się klakson było trzeba otworzyć pilotem by można było uruchomić silnik. w nowszych modelach (tych z grubymi kluczykami i zieloną kontrolką z kluczykiem na obrotomierzu (immo)) immo jest już całkowicie oddzielone od alarmu i centralnego zamku. Immobilizer jest oparty o kluczyk z transponderem, pętla indukcyjna przy stacyjce "szczytuje" dane z kluczyka i przekazuje dalej do ecu i wówczas można dopiero odpalić auto. Alarm z centralnym tylko zabezpiecza auto przed dostaniem się do środka. Jeśli ci nie dział centralny to musisz jeszcze sprawdzić czy centralka w bagażniku też przypadkiem nie jest odłączona

[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 17:18 ]
Sabzu napisał/a:
Coś mało tych wejść na wtyczkach. Normalne to jest? W ogóle to oryginalna centralka? oO


To nie dysk twardy PATA by mieć prawie 50 pinów. Całkowicie oryginalna część układu immo
Wygląda jakoś znajomo:
 
 
karol6376 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 80
Skąd: Kielce



Wysłany: Nie Maj 26, 2013 17:28   

Marrkus, jak bym chciał pozbyć sie immo (gruby kluczyk z transponderem) to już trzeba coś mieszać przy kompie w samochodzie? Pytam bo działa mi tylko jeden kluczyk i żyje w strachu bo jak się on zespuje to nie odpale auta.
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 26, 2013 18:04   

Marrkus napisał/a:
[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 17:18 ]
Sabzu napisał/a:
Coś mało tych wejść na wtyczkach. Normalne to jest? W ogóle to oryginalna centralka? oO


To nie dysk twardy PATA by mieć prawie 50 pinów. Całkowicie oryginalna część układu immo.


Chodziło mi o to, że w moim R 200 jest ich o wiele więcej. Sam wyjaśniłeś, że 600 miały centralki Valeo, a reszta Lucasa. Taka odpowiedź zaspokaja moją niewiedzę. Obyłoby się bez ironii o dysku twardym :P
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Maj 26, 2013 21:55   

Sabzu napisał/a:
Obyłoby się bez ironii o dysku twardym

są tez dyki twrade SATA gdzie jest ledwie kilka pinów :D - tak na serio nie maiło być ironicznie -przepraszam. Tak jak pisałem w systemach Lukas-a immo, alarm, centralny siedziały w jednym miejscu to i wtyczka większa...


karol6376 napisał/a:
Marrkus, jak bym chciał pozbyć sie immo (gruby kluczyk z transponderem) to już trzeba coś mieszać przy kompie w samochodzie? Pytam bo działa mi tylko jeden kluczyk i żyje w strachu bo jak się on zespuje to nie odpale auta.


Ale taki kluczyk da się bez problemu dorobić - w środku siedzi transponder PCF7931XP/C - co prawda oryginał philipsa już nie jest produkowany ale są zamienniki czy to dokładnie o takim samym nr produkcji chińskiej bądź następca PCF7935AS - ponoć nawet domowym sposobem da się zbudować programator by sczytać i zaprogramować .
link na start
transpondery
Koszt w punktach dorabiania kluczy około 200pln

Prawdopodobnie ucięcie któregoś kabla przy ecu też pomaga (wyłącza immo) ale nie wiem czy na pewno - zaraz poszukam wątku na ten tema -coś tam było na temat immo w dieslu

[ Dodano: Nie Maj 26, 2013 21:55 ]
http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
 
 
daniels1506 



Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Maj 26, 2013 22:28   

A gdzie dokładnie znajdę tą centralkę w bagażniku? No właśnie zdziwiłem się, że mam dwa piloty, każdy po dwa guziki ale nic się nie dzieje jak nacisnę którykolwiek guzik. Chyba będzie łatwiej jak pojadę do jakiegoś szpeca od zamków i alarmów. Jeśli znacie jakiegoś dobrego w Warszawie to chętnie skorzystam.
 
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 26, 2013 22:37   

Gdzieś po boku? Czytałem kiedyś że centralka w bagażniku chyba powinna być po prawej stronie za obiciem (tym materiałem ^^). Jak nie to po lewej.
Nie pamiętam w którym R tak jest. Jeżeli się mylę to przepraszam.
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
daniels1506 



Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Maj 27, 2013 19:43   

Jutro poszukam ;) Dzięki wielkie ;)

[ Dodano: Pon Maj 27, 2013 19:43 ]
Dzisiaj znalazłem skrzynkę od centralnego i były wypięte dwie kostki, jak wcisnąłem je to nic się nie wydarzyło, centralnego dalej nie ma. Jakieś pomysły?
 
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 27, 2013 20:04   

Zobacz bezpiecznik od centralnego.
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
daniels1506 



Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Maj 27, 2013 21:46   

Ok, dzięki jutro wszystko sprawdzę. Bo rozumiem, że jeśli immo jest wyłączone to centralny i tak powinien działać?
 
 
 
Sabz 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 299
Skąd: Szklarska Poręba

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 27, 2013 21:57   

Centralka powinna działać, chyba że ktoś uje**ł gdzieś wszystkie kable.
_________________
A driver don't pick the car. The car'll pick the driver.
It's a mystical bond between man and machine...
 
 
 
daniels1506 



Dołączył: 04 Mar 2013
Posty: 36
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Maj 28, 2013 10:27   

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki (pod maską i obok lewej nogi kierowcy) i każdy cały. Chyba bez majstra się nie obejdzie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 600, Honda Accord 0 Czw Lis 18, 2010 02:41
kasjopea
Brak nowych postów [R620] "Stuki w kole" i "wycie"
dansky Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Maj 30, 2008 11:57
dansky
Brak nowych postów Zamek "lock" przy dzwigni otwarcia wlewu paliwa
adamo1490 Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Mar 03, 2016 16:25
adamo1490
Brak nowych postów [R620] pompa wody marki "DOLZ" dobra czy badzie
Mazak Rover serii 600, Honda Accord 14 Sob Lis 20, 2010 13:23
Marrkus
Brak nowych postów [R620] Pedał sprzęgła, skok i wysokość "brania"
Regulacja
Phillippe Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Gru 13, 2009 15:00
turus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink