Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Lut 2004 Posty: 163 Skąd: Nowy Sącż
Wysłany: Pią Sty 18, 2013 15:20
Podales przyklad akurat 2 chyba największych partaczy w Polsce. A chip tuningu od Pana Henia, Dominika czy Stasia to przerabialem kiedyś i wiem jak to się kończy glownie finansowo. Czasami wczesniej a czasami później.
_________________ MG TF 160 z 2004r.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 18, 2013 15:20 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wiesz ilu takich Dominików jest w każdym mieście, którzy biora kilka stówek za to, ze ci podleja paliwa i dodadza doladowania na turbo?
Wiesz co,jestem już spory kawałek czasu po chipie u Dominika i zarówno ja,jak i inni koledzy z forum,nie narzekamy.
Dokładnie było to w lipcu 2008 r,a więc niecałe 4 lata temu
Witam. Chciałem zapytać czy zna ktoś mechanika na śląsku (najlepiej w okolicach Gliwic), który zna się na roverach wgrałby mapy BMW? I czy wtedy spadnie średnie zużycie paliwa? Kontaktowałem się z mechanikami którzy są podani na forum ale żaden z nich nie wgrywa map, dlatego pytam was, może ktoś jeszcze o jakimś słyszał?
Pomógł: 166 razy Dołączył: 28 Mar 2007 Posty: 2965 Skąd: Sędziszów
Wysłany: Sro Kwi 03, 2013 16:43
thespecialone, przeczytaj ten temat, to będziesz wiedział. Raczej nie od BMW, tylko jeśli już, to po prostu mape CDTi. Ale najlepiej udać się do kogoś kto robi chip tuning, takich ludzi jest dużo w całej Polsce.
Zna ktoś jakiegoś speca od tych spraw z Podkarpacia ? Chodzi mi o podniesienie mocy w miarę profesjonalne r R75 2.0CDT, bo raczej shitów z alledrogo kupować nie zamierzam
Wysłany: Pią Sie 23, 2013 09:02 [R75] "Virus" do Rovera 75 CDT od MaReK'a
Witam,
chciałbym pochwalić się, a zarazem polecić kolegę Marka, który wgrał mi nowe mapy wtrysków do mojego Rovera 75 CDT.
Jak większość z Was wie, 75 w 116 konnym dieslu nie jest demonem prędkości, a tym bardziej, jeżeli ktoś ma jeszcze do tego automatyczną skrzynię biegów. Po wizycie u MaReK'a, pokochałem swojego eR na nowo. Mogę powiedzieć, że ogrom plusów przewyższają jeden malutki minus
Opiszę na przykładzie mojego Roverka 75 CDT w automacie, więc co do plusów:
1. Walory jezdne:
- Szybsza reakcja na pedał przyspieszenia
- Większa płynność jazdy
- Krótki czas znajdowania się na lewym pasie podczas wyprzedzania w trasie
- Jeżeli ktoś wie, jak jeździła 200-tka Stacz'a po chipie to miałem przyjemność spróbowania się z nią "spod świateł" na moją korzyść
2. Walory ekonomiczne:
- Spalanie na trasie, kilka aut wyprzedzonych, ale jazda max do 130km/h
Fabrycznie: 6,4l/100km
Po wgraniu map: 5,2l/100km
- Spalanie na tasie przy bardzo dynamicznej jeździe:
Fabrycznie: nie dało się, ale jak już się gdzieś rozbujałem to około 6,8l/100km
Po wgraniu map: 5,8l/100km
- Spalanie w Warszawie, przy w miarę spokojnej jeździe:
Fabrycznie: 8,5l/100km
Po wgraniu map: 7,7l/100km
- Spalanie w Warszawie, przy dynamicznej jeździe:
Fabrycznie: 9,5l/100km
Po wgraniu map: 8,2l/100km
A teraz minus:
- za wszystko w życiu należy zapłacić
Także co jak co, ale inwestując nieduże pieniądze można naprawdę wiele zaoszczędzić
Żaba, ten post napisałem głównie, żeby pokazać jakie są korzyści ekonomiczne. Dopisek o jego osiągach dodałem jako taka "wisienka na torcie". Nie robię go na sportowca i więcej koni, jak na mój gust, mu nie potrzeba. R75 jakby nie było jest autem rodzinnym i w takim stanie chcę go pozostawić, a to że uzyskał lepsze osiągi to jest tylko na plus. Tak więc nie mam zamiaru się z kimś łapać i udowadniać, czy jest szybszy od czegoś czy nie. Wiadomo, jest to duży, ciężki sedan i do tego w automacie, więc sens ścigania się z mniejszymi, mocniejszymi autami jest bez sensu.
Ale jeżeli już tak bardzo chcesz się łapać, to posiadam odpowiedni do tego pojazd
Wizard_gp, będę śledził temat ale zastanawia mnie w jakim stanie będzie turbina po paru miesiącach użytkowania sprawdź za parę miesięcy czy się nie poci
haszczyc, MaReK mi mówił, że te turbiny dużo znoszą ale dodał żebym ją kontrolował, wiadomo dla bezpieczeństwa. Fabrycznie, tak jak mi mówił, ona dmucha z pełną mocą przy bodajże 2500 ja mam teraz ustawione na 2100. Przy spokojnej jedzie automat zmienia mi biegi przy 1700-1900 obr/min. także jeżdżąc spokojnie nic nie powinno się jej stać.
Fabrycznie, tak jak mi mówił, ona dmucha z pełną mocą przy bodajże 2500 ja mam teraz ustawione na 2100. Przy spokojnej jedzie automat zmienia mi biegi przy 1700-1900 obr/min. także jeżdżąc spokojnie nic nie powinno się jej stać.
To akurat że turbo wstaje wcześniej nie jest dobre z punktu widzenia utrzymania turbiny w dobrej kondycji. Teoretycznie gdy turbo pracowało z pełną mocą od 2,5k obr to miałeś 2k obr w których turbo pracowało z pełną mocą. Teraz jest to 2,4k obr. więc znacznie wzrasta zużycie wszystkich elementów silnika i skrzyni przez dłuższą pracę przy większych obciążeniach.
Idąc dalej. Skoro turbo pracuje od niższych obrotów mocniej, więcej spalin przez nie przechodzi, więcej ciepła, większa temperatura oleju przy mniejszych obrotach. Niskie obroty nie są dobre dla żadnego silnika - gorsze smarowanie wszystkiego, wałków, panewek, turbo. Dlatego jazda na niskich obrotach nie jest lepsza od wysokich obrotów.
To taka teoria. Dlatego wszystkie modyfikacje sterowaniem silnika, dawką paliwa lepiej wykonywać u osób doświadczonych z odpowiednim oprzyrządowaniem które potrafią wyłapać różne niuanse, połączyć kilka parametrów i odczytać kiedy nasz silnik działa najpoprawniej. Niestety my, 90% ludzi używających samochody nie umiemy dobrze zinterpretować różnych danych.
PS. Temat do polecania sprzedawców, usługodawców istnieje, temat o chiptuningu również. Stąd też Twój temat Wizard_gp, scalam z tym drugim.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
A ja byłem ostatnio u Tomiego i on też zaproponował mi wgranie nowej mapy.
Nie wiecie może czy to są te same mapy co u Marek'a??
U Tomiego to chyba ok 350 zł kosztuje.
PS. Temat do polecania sprzedawców, usługodawców istnieje, temat o chiptuningu również. Stąd też Twój temat Wizard_gp, scalam z tym drugim.
Dzięki, jakoś nie mogłem znaleźć
greg-si napisał/a:
Teoretycznie gdy turbo pracowało z pełną mocą od 2,5k obr to miałeś 2k obr w których turbo pracowało z pełną mocą.
yyymmm... wyjaśnij mi to proszę
Po części zgodzę się a po części nie, napewno każdy chip tunning zmniejsza żywotność motoru, ale z drugiej strony to nie mam zamiaru jeździć nim do końca swojego życia, dlatego też, chcę mieć trochę frajdy z jazdy, a zarazem mniejsze zużycie paliwa. A jak to mawiają tunerzy, którzy mają doświadczenie, bezpiecznie można podnieść moc do 30%.
116+30%=150
Kasa313 napisał/a:
Ponawiam skąd znacie tych speców
Skąd Marka znam, z forum oczywiście
Kasa313 napisał/a:
czy macie kogoś na podkapraciu
Ja nie znam tam nikogo
Kasa313 napisał/a:
Jakie to koszta?
To zależy od gościa, który będzie się tym zajmował, nie wiem czy mogę mówić tu cenę, może lepiej niech sam MaReK się wypowie, lub zapytaj go na PW
[ Dodano: Pią Sie 23, 2013 20:17 ]
Sczrajder napisał/a:
Nie wiecie może czy to są te same mapy co u Marek'a??
MaReK nie wrzuca gotowców, on modyfikuje Twoją mapę.
greg-si napisał/a:
Teoretycznie gdy turbo pracowało z pełną mocą od 2,5k obr to miałeś 2k obr w których turbo pracowało z pełną mocą.
yyymmm... wyjaśnij mi to proszę
Nie wiem w jakiej skali obrotów pracuje Twój silnik. Założyłem że do 4,5k obr.
Skoro wcześniej miałeś max boost od 2,5k to miałeś go dostępnego przez 2k obr.
Teraz rozumując analogicznie masz dostępny max boost przez 2,4k obr z czego te dodatkowe 400 przypada w skali którą używasz częściej.
Wizard_gp napisał/a:
A jak to mawiają tunerzy, którzy mają doświadczenie, bezpiecznie można podnieść moc do 30%.
To jest skrót myślowy bo nikt Ci nie zagwarantuje tych 30%, ja nie znam osoby z doświadczeniem która powie że da mi 30% więcej BEZPIECZNEJ mocy. Oczywiście można i mieć 50% tylko co najpierw polegnie, tłok, turbo czy skrzynia.
200+30%=260. Fajnie by było Daj mi namiar na tego tunera z doświadczeniem
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Teraz rozumując analogicznie masz dostępny max boost przez 2,4k obr z czego te dodatkowe 400 przypada w skali którą używasz częściej.
Czyli jeżdżąc do 2000obr/min turbina zużywa się tak jakbym kręcił do 2500 na fabryce?
Czy to taka strata?
greg-si napisał/a:
To jest skrót myślowy bo nikt Ci nie zagwarantuje tych 30%, ja nie znam osoby z doświadczeniem która powie że da mi 30% więcej BEZPIECZNEJ mocy. Oczywiście można i mieć 50% tylko co najpierw polegnie, tłok, turbo czy skrzynia.
200+30%=260
Znaczy chodziło mi konkretnie o rodzinne auta z silnikami turbodiesla
Czyli jeżdżąc do 2000obr/min turbina zużywa się tak jakbym kręcił do 2500 na fabryce?
Czy to taka strata?
To trochę bardziej złożone bo samo turbo się nie zużywa ale również inne komponenty silnika. Zatem to nie tylko taka strata.
Napiszę jeszcze raz. Wszystko zależy jak to jest zrobione.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
To trochę bardziej złożone bo samo turbo się nie zużywa ale również inne komponenty silnika
Ehhh... nie chcę się czepiać, ale z Twoich wypowiedzi wynika, że jak auto jest na fabrycznych mapach to się nie zużywa. Jakby to było takie straszne dla sliników to by nie powstawały firmy, które oferują takie usługi i ludzie również by nie chipowali swoich aut. Mam ogrom znajomych co są po takich zabiegach, a nawet kolegę, który profesjonalnie się tym zajmuje i wcześniej miał Vectre ze 101 zrobione 150 koni, a teraz ma Passata którego podkręcił ze 140 na 170 koni i na tym nie poprzestaje. Tak więc nie ujmując Twojej wiedzy i doświadczeniu, uważam jednak, że on bardziej się zna. Rasumując MaReK robi dokładnie to samo co mój kumpel, więc nie widzę sensu przepłacać, no chyba, że chce się mieć wydruki z hamowni i certyfikaty, które tak naprawdę nic Ci nie dają, bo na chip tunning nie masz gwarancji, nawet jeżeli jakaś firma taką Ci zaoferuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum