Forum Klubu ROVERki.pl :: R 220,620,820 Ti - turbosprężarka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
R 220,620,820 Ti - turbosprężarka
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 14, 2013 19:51   R 220,620,820 Ti - turbosprężarka

Witka!
Czy ktoś ma informację, na temat turbin używanych w Roverach? Chodzi mi o Tserie, czy każdy był wyposażony w takiego samego garrett t25?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 14, 2013 19:51   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 15, 2013 11:00   

A masz jakieś info?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 15, 2013 11:03   

rocznik 94r 220 coupe turbo

rocznik 93 teoretycznie 220 coupe turbo

razem:


różnica tkwi w średnicy WasteGate'a (róznica ok 8-10mm na średnicy otworu). U mnie, po zamontowaniu turbo z mniejszym WG auto ciągle przeładowywało, otwór był za mały żeby utrzymać zadane doładowanie. Począwszy od seryjnego 0,5 do 0,9b. Ciągle ładował powyżej 1b. Dopiero po założeniu storny gorącej z turbo z wiekszym WG doładowanie da się w pełni kontrolować.

Stąd śmiała teza - 2,0t wychodziły w różnych wariantach. Jeśli silniki byłyby takie same, to w kazdym turbo powinno pracować tak samo. Jednak jest jakaś różnica w wydatku spalin, skoro w jednym działa, a w drugim nie.

Ktoś coś wie?
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 15, 2013 11:15   

Rożnicę widać od razu. Ale...
Czy oby na pewno otwór nie był ręcznie poszerzany?
Widać ewidentnie różnicę w sposobie zamykania tzn. klapka w tym turbo z 94 nie zamykała dobrze przepływu (widać po klapce, spalinach). W tej z 93 wygląda to na fabrykę na tej z 94 już średnio bym powiedział że tak wyszło fabrycznie.
Szkoda że zabandażowałem już swoje turbo i DP bo chętnie bym rzucił okiem jak to wygląda u mnie.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 15, 2013 13:06   

greg-si napisał/a:
Czy oby na pewno otwór nie był ręcznie poszerzany?

nie widać ingerencji tokarza/frezera, to odlew.

greg-si napisał/a:
Widać ewidentnie różnicę w sposobie zamykania tzn. klapka w tym turbo z 94 nie zamykała dobrze przepływu (widać po klapce, spalinach).

to pewnie dla tego, że sama ośka klapki WG jest już troche wyrobiona i ma luz, w tej turbinie z 93 jest to w lepszej kondycji.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 18, 2013 20:53   

Ja sprawdzę w week w swojej ori starej turbinie jaki otwór. I pomierzę jaki teraz mam z nissana:P
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 18, 2013 21:08   

Dobrze by było jakby Marek też zmierzył średnicę, wtedy byśmy mieli porównanie bo na oko to kiepskie kalkulacje.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Gru 19, 2013 23:53   

94r. - ok 28mm,
93r. - ok 20mm,

Dokładnie nie jestem w stanie zmierzyć, suwmiarka mi się nie mieści... czekam na pomiar innych :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Sro Gru 25, 2013 16:25   

Witam ja pomierzyłem ori otwór z 95 roku ma 24mm
turbo z nissana t 28 też ma 24mm otwór. :wink:

Markzo porównując z twoim zdjęciem bardziej moje otwory przypominają ten większy, ten mały jest za mały.
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Lis 09, 2015 17:52   

Rover 800 Coupe 180km 93r otwór ma 24mm.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink