Wysłany: Wto Sty 21, 2014 12:16 [R75] Parujące szyby i rozładowujący się akumulator
Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 1999
Witam
Chciałbym się podzielić moim doświadczeniem w sprawie parujących szyb w kabinie i rozładowującym się akumulatorem. Pozornie te dwa tematy nie maja ze sobą zbyt wiele wspólnego ale jeśli wystąpiły u mnie to mogą również wystąpić u innych użytkowników R75.
Wszystko zaczęło się kiedy nowy akumulator po nocnym postoju odmówił mi posłuszeństwa. Oddałem go do reklamacji i tam usłyszałem, że aku jest sprawny ale był totalnie rozładowany i żebym poszukał w aucie co mogło go tak rozładować. Nic takiego nie znalazłem i przez kilka kolejnych dni użytkowałem auto bez najmniejszych oznak rozładowanego aku. Aż pewnego deszczowego wieczoru zauważyłem świecące się lewe światło mijania (auto na postoju, wyłączony silnik oraz światła). Szybko odłączyłem klemy od aku i następnego dnia zabrałem się do szukania zwarcia.
Okazało się, że przyczyną była wspomniana woda, która dostawała się przez mikropęknięcia powstałe w kanale na dachu pod listwą relingową. To jest miejsce gdzie łączy się dach z bokiem auta. Tamtędy woda sączyła się do słupka przy przedniej szybie, a że słupek jest w połowie zaklejony jakąś pianką to woda przez otwór w połowie słupka przelewała się i powoli zalewała sterownik od świateł, tam następowało zwarcie, zaświecał się lewy reflektor i tym samym rozładowywał akumulator.
A że woda dostawała się do kabiny to notorycznie miałem zaparowane szyby.
Problem rozwiązałem w ten sposób, że użyłem konserwacji do podwozia na pędzel np. firmy Boll, wąskim pędzelkiem naniosłem dość grubą warstwę w/w konserwacji, założyłem ponownie te czarne listwy relingowe i po problemie.
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 21, 2014 12:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Hej, pytanie odnośnie tematu, jaki macie najlepszy sposób na szukania miejsca gdzie woda się przedostaje, też mam taki problem niestety, a nie wyobrażam sobie pół auta rozbierać żeby szukać "szczelinki" czy "mikropęknięcia"..
Kup sobie pochłaniacz wilgoci do auta.
Robią rewelacyjną robotę.
Ja mam 3 takie w landku i w 4 dni pięknie wilgoć wyciągnęły, szyby miałem szron od środka a teraz zero.
http://allegro.pl/samocho...3841492092.html
Starcza na 60 dni czyli za 20zł z przesyłką masz spokój na zimę.
Jak ktoś ma taką możliwość, to zimą wystarczy w słoneczny dzień zostawić auto z minimalnie uchylonymi szybami na kilka h na słońcu ... pieknie taka operacja osusza auto wewnątrz.
Kup sobie pochłaniacz wilgoci do auta.
Robią rewelacyjną robotę.
Ja mam 3 takie w landku i w 4 dni pięknie wilgoć wyciągnęły, szyby miałem szron od środka a teraz zero.
http://allegro.pl/samocho...3841492092.html
Starcza na 60 dni czyli za 20zł z przesyłką masz spokój na zimę.
Kup sobie pochłaniacz wilgoci do auta.
Robią rewelacyjną robotę.
Ja mam 3 takie w landku i w 4 dni pięknie wilgoć wyciągnęły, szyby miałem szron od środka a teraz zero.
http://allegro.pl/samocho...3841492092.html
Starcza na 60 dni czyli za 20zł z przesyłką masz spokój na zimę.
Jak ktoś ma kota to może użyć żwirku do kuwet
poważnie mówisz czy jaja sobie robisz? żwirek da radę?
Da radę ale niektóre paprzą dywaniki.
Jeśli już to najlepiej kup taki żwirek silikonowy firmy Higgo.
Ja tak robiłem jak mi się rozlała mineralna w bagażniku.
Po 4 dniach odkurzaczem zebrałem i ładnie wilgoć wyszła.
Kupisz go w Tesco - Taki fioletowo czerwony worek.
Oczywiście, że jest inny sposób. Trzeba wziąć miernik i szukać w którym miejscu następuje pobór prądu. Czy jest to w płytce sterującej webasto czy może gdzieś dalej (pompka/czujnik). Trzeba rozebrać piecyk i przyjrzeć się wszystkiemu a przy okazji wyczyścić i zregenerować uszczelnienia. Jest obok temat wyczerpujący webasto, opisany przez kolegę Wizard_gp.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jeśli czujnik byłby niesprawny to przy zamykaniu auta słyszałbyś pik syrenki, że któreś drzwi lub masek są otwarte. Jeśli czujnik wariuje po zakmnięciu i uzbrojeniu słyszałbyś alarm.
Czujnik od maski możesz odpiąć w ogóle. Na czas mrozów.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jeśli czujnik byłby niesprawny to przy zamykaniu auta słyszałbyś pik syrenki, że któreś drzwi lub masek są otwarte. Jeśli czujnik wariuje po zakmnięciu i uzbrojeniu słyszałbyś alarm.
dodatkowo caly czas swieci mi sie ikonka nie zamknietych drzwi, czujnik dzis odepne moze obedzie sie bez rozbiorki webasta
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum