Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam,
chciałbym zapytać czy udało się komuś założyć skrzynię ze szperą (np. od 620 ti) do silnika 1.4 16V (103KM)? Przeczytałem dostępne informacje na forum i mam sprzeczne zenania. Od:
- nie da się - w 620 ti siedzi PG1 w 1.1-1.6 siedzi R65
co rozumiem, ale może da się coś wyrzeźbić żeby jednak weszła...
Po:
- troche bedziesz musial wymienic. Poloski, lapa montazowa od PG1, linka sprzeglowa, rozrusznik i jeszcze pewnie jakies drobnostki.
co rozumiem że właśnie da się przy dodatkowych "zabiegach".
Chodzi mi o to żeby do silnika 1.4 16V założyć szperę... Nie interesują mnie żadne swap-y.
Z góry dzięki za pomoc.
Peter
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 21, 2014 23:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
m35sie2, ja przerabiałem temat troszkę ale z pewnością da się, zależy jakie masz możliwości, co do PG1 do wymiany:
- z pewnością półosie
- łapa i poduszka skrzyni ale bez rzeźby da radę przekręcić, jest miejsce na budzie
- linka sprzęgła też
- rozrusznik też inny
- sprzęgło inne i pasuje żebyś założył mocniejsze (bo ja jak wsadziłem torsena do pg1 przy 1.8vvc to mi się rozleciało a było podobno najlepsze na całym świecie nationala ori do VVC)
co do samego podłączenia skrzyni pod silnik to Ci nie pomogę bo podłączałem 1.8, ale myślę że jakiś adapter i dałoby radę,
Problem pojawia się inny - przełożenia w skrzyni o które jak dobrze pamiętam walczyłeś by były krótsze, najkrótsza PG1 (z tego co wiem i przetestowałem) jest w silniku 1.8 ale to i tak 1 bieg 60, 2 bieg 100, do skrzyni z 1.8 da radę wsadzić torsena, z 600 tki Ti skrzynia na 1 biegu 70 na drugim 120, a z 220 coupe turbo podobno jeszcze dłuższe.
przemyśl temat
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Kwi 22, 2014 09:35
Twoje auto i Twoje decyzje, ale zapytam po co? Do 103km szpera? Nie ogarnia Ci seryjny mechanizm różnicowy trakcji? To załóż szersze kapcie . Nie myśl że to szydera z Twoich pomysłów czy cos, ale takie cos to w skrócie przerost formy nad treścią .
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Wto Kwi 22, 2014 09:45
Kozik napisał/a:
to nie to samo, szpera przy wąskich kapciach poprawia trakcję a szerokie kapcie to nie tylko dobro ale i pogorszenie osiągów powyżej 7km/h
wiem że to nie to samo ale i tak nie widzę sensu, dużo wydatków i rzeźby do auta które i tak idzie ogarnąc bez szpery, a jego wartosc na rynku wtónym może okazac się niższa niż samej przeróbki...
Mówię że nie moje auto i nie moja decyzja ale nie widzę większego sensu tym bardziej jesli tam ma zostac to właśnie 1.4 .
wiem że to nie to samo ale i tak nie widzę sensu, dużo wydatków i rzeźby do auta które i tak idzie ogarnąc bez szpery, a jego wartosc na rynku wtónym może okazac się niższa niż samej przeróbki...
...jak być miał różnicę do swojego konkurenta 0,2 sek po 4 rundach wyscigów to byś zrozumiał o co tu idzie gra... Co do wartości - mylisz pojęcie dla tego samochodu. On i tak nie ma wartości sprzedażowej - włożyłem w jego modyfikację więcej niż jest wart. Co do faktycznej kalkulacji to ma się ona tak: szpera dedykowana do tego samochodu to koszt >4000zł. Skrzynia używana z 620 ti mam za 500zł. Niech nawet do tego będą dodatkowe czesci - oszczędność jest kolosalna...
Co do przełożeń - a nie myślicie, że mógłbym przełożyć je ze skrzyni jaką mam (najkrótsze przełożenia mam teraz po założeniu skrzyni z Rovera 211 lub poszukanie skrzyni z R200 BRM - ale to pewnie rarytas i nie za 500zł...). Myślałem żeby poskładać sobie taki mix - skrzynia z 620 ti ze szperą, a przełożenia z 211...?
nie bardzo... szpera pasuje tylko do pg1, musisz przerzucic całą skrzynie z 1,8/2,0 na/2,0t/2,5v6/diesel. do r65 nie wrzucisz tej szpery. Wtedy szukać pg1 z najkrosztymi przełozeniami (1,8) i dać torsena z turbo.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
m35sie2, wydaje mi się że nikt tutaj nie robił takiego miksu, istotne jest to że nawet skrzynie PG1 różnią się między sobą, musiałbyś rozebrać PG1 i R65 i porównać,
Może zrobie totalny burdel i powiem coś durnego ale....
Rover współpracował w Hondą tak ? Mimo, że 214 to niby konstrukcja Rovera to może przypasowała by jakaś skrzynia z Hondy ? Np. kumpel miał Honde Civic VI z silnikiem B18 i tam jest przy tej okazji skrzynia ze szperą LSD.
Ta sama skrzynia współpracuje z D serią (chodzi mi o przełożenia) a D seria zaczyna się od 1.3 i myślę, że przelożenia ze skrzyni Hondowskiej (o ile przypasują) były by bardziej adekwatne do tego jak używasz auta i Twojej pojemności silnika.. Tylko czy da się jakoś logicznie podłączyć skrzynie H do silnika R
Ja widziałem magików którzy wkładali 3.0 V6 do corsy i łaczyli to z kołami skrzynią z Lanosa i to śmigało także jedynym ogranicznikiem jest kasa i Twoja motywacja .. Przy dobrym adapterze może się uda to połączyć.
Ja osobiście bym szedł w skrzynie Hondowską bo sam mam 620Ti i biegi względem mojego poprzedniego 620Si są odczuwalnie dłuższe (mimo, że niby nie wiele) a rajd to nie ecodriving
Może zrobie totalny burdel i powiem coś durnego ale....
Rover współpracował w Hondą tak ? Mimo, że 214 to niby konstrukcja Rovera to może przypasowała by jakaś skrzynia z Hondy ? Np. kumpel miał Honde Civic VI z silnikiem B18 i tam jest przy tej okazji skrzynia ze szperą LSD.
Ta sama skrzynia współpracuje z D serią (chodzi mi o przełożenia) a D seria zaczyna się od 1.3 i myślę, że przelożenia ze skrzyni Hondowskiej (o ile przypasują) były by bardziej adekwatne do tego jak używasz auta i Twojej pojemności silnika.. Tylko czy da się jakoś logicznie podłączyć skrzynie H do silnika R
Ja widziałem magików którzy wkładali 3.0 V6 do corsy i łaczyli to z kołami skrzynią z Lanosa i to śmigało także jedynym ogranicznikiem jest kasa i Twoja motywacja .. Przy dobrym adapterze może się uda to połączyć.
Ja osobiście bym szedł w skrzynie Hondowską bo sam mam 620Ti i biegi względem mojego poprzedniego 620Si są odczuwalnie dłuższe (mimo, że niby nie wiele) a rajd to nie ecodriving
Pzdr.
Tylko w Hondzie patrząc na dzwon skrzynia kręci się w lewo a w R w prawo. Nie we wszystkich ale w większości.
co do samego podłączenia skrzyni pod silnik to Ci nie pomogę bo podłączałem 1.8
Idąc typ tropem jeśli w silniku 1.8 montowano PG1, a teraz kolega kondzio508 kupując motor 1.8 połączył go z r65, mocowania się zgadzają.
m35sie2, jak sam nie zaryzykujesz i nie zrobisz takiej podmianki to się nigdy nie dowiesz.
Może zrobie totalny burdel i powiem coś durnego ale....
Rover współpracował w Hondą tak ? Mimo, że 214 to niby konstrukcja Rovera to może przypasowała by jakaś skrzynia z Hondy ? Np. kumpel miał Honde Civic VI z silnikiem B18 i tam jest przy tej okazji skrzynia ze szperą LSD.
Ta sama skrzynia współpracuje z D serią (chodzi mi o przełożenia) a D seria zaczyna się od 1.3 i myślę, że przelożenia ze skrzyni Hondowskiej (o ile przypasują) były by bardziej adekwatne do tego jak używasz auta i Twojej pojemności silnika.. Tylko czy da się jakoś logicznie podłączyć skrzynie H do silnika R
Ja widziałem magików którzy wkładali 3.0 V6 do corsy i łaczyli to z kołami skrzynią z Lanosa i to śmigało także jedynym ogranicznikiem jest kasa i Twoja motywacja .. Przy dobrym adapterze może się uda to połączyć.
Ja osobiście bym szedł w skrzynie Hondowską bo sam mam 620Ti i biegi względem mojego poprzedniego 620Si są odczuwalnie dłuższe (mimo, że niby nie wiele) a rajd to nie ecodriving
Pzdr.
Tylko w Hondzie patrząc na dzwon skrzynia kręci się w lewo a w R w prawo. Nie we wszystkich ale w większości.
A no tak.. O tym nie pomyślałem .. Ale może coś by dopasował ze szperą..
Ja jednak za taka kase wolałbym chyba pójść w swap (o ile wtedy nie przeniosą Cie klase wyżej bo wtedy to sie minie z celem)
Ja jednak za taka kase wolałbym chyba pójść w swap (o ile wtedy nie przeniosą Cie klase wyżej bo wtedy to sie minie z celem)
Właśnie próbuję wszystkim tłumaczyć, że nie mogę zmienić silnika. Jestem w klasie do 1400cm3 i jak bym się swap-nął wyżej to porażka. W klasach np. 1600cm3 rządzą Hondy CRX albo Peugot 106 16V - chłopaki z tego wyciągają ponad 150KM i więcej. Wyżej to np. Clio RS gdzie z 1996cm mamy 203KM w serii...
Dlatego tak mnie interesuję, co mogę jeszcze zrobić z tą wersją. Jeszcze przy 1.4 16V jest cień szansy na zabawę o dzbanek
Podsumowując... Jeżeli PG1 to bebechy z wersji 1.8 przekładane do skrzyni 620 ti + elementy adaptujące typu półosie, etc... Niełatwo... Kurczę - cały czas się zastanawiam czy na pewno nie pasowało by mniejsze przełożenie (takie z 211) do tej skrzyni. A może dało by się gdzieś wytoczyć taką zębatkę w mniejszym rozmiarze tak żeby włożyć ją do 620 ti...
Jasne. Zastanawiałem sie tylko nad kwestia otworów mocujacych (sa rożnie rozstawione dla r65 i PG1) - rozumiem ze tu trzeba by zastosować jakis adapter. Czy taka przejściówka pozwalająca na zamocowanie jest gdzies dostępna czy trzeba ja samemu robic? Swoja droga ciekawe jak to rozwiązał kolega ktory wsadził r65 do 1.8...?
Otwory wyglądają inaczej bo np zazwyczaj w silnikach z PG1 miska była aluminiowa i dlatego są dodatkowe dolne otwory. Kilka lat temu założyłem 1.8 do Rovera 114Gti i skrzynia podeszła bez przeróbek i moim zdaniem nie trzeba nic przerabiać żeby założyć PG1. Tym bardziej że większość otworów w PG1 jest tylko po to aby np było do czego przykręcić blachę zasłaniającą koło zamachowe.
Każda skrzynia ma 4 główne śruby na klucz 17mm
- dwie na górze
- jedna z przodu i jedna z tyłu silnika.
Siemano. Kolega m35sie2 chyba już mnie zna z jednego tematu
Przede wszystkim powodzenia w dalszych pracach nad roverkiem oraz w wyścigach
Teraz do rzeczy. Na pewno nie wrzucisz biegów ze skrzyni R65 do PG1.
Za pewne pisząc o skrzyni z 620ti miałeś na myśli tą o oznaczeniu C6FTUT
http://www.roverklubben.se/uploads/text2907.pdf można sobie ją pooglądać na zewnątrz i w środku jak ktoś lubi
Właśnie w tej skrzyni przełożenia najmniej odbiegają od twojej. Dodatkowo masz dobrą bazę, jak coś nie będzie ci pasować to będziesz mógł sobie zmienić 3, 4, 5 z innych pg1 (220t, z diesela z krótszą 5 itp.)
Co do części to na pewno będą ci potrzebne półosie, łapa skrzyni i rozrusznik. Podpowiem że można tanio dostać półosie z 200 z diesla
Nie mieszaj chłopakowi diesle mają najdłuższą 5kę
0.648 konkretnie
Mało osób rozważa coś takiego że diesel kręci się do 5 tyś max a benzyniaki połowę więcej conajmniej
Więc jakby wsadzić do benzyniaka 5kę z diesla to v-max podniósł by się do niewiarygodnych prędkości
Przykład tomcat fabryczna skrzynia gdyby dał radę dociągnąć na 5ce do odcinki osiągał by 304km/h
(Licząc odcinkę przy 7400obr) lecz opory powietrza i brak mocy i niuta w tym zakresie nie pozwalają przebijać się zbyt wiele za 250
Na 5 biegu z diesla czyli przełożenie główne zostaje z ti i mamy odcinkę przy 360km/h
Dobra a teraz dla autora ściągawki małe które powinien mieć dawno
Przełożenia PG1 w poszczególnych modelach
Ja u siebie bawie się inaczej kupiłem skrzynie z 220ti ze względu na najdłuższe przełożenie główne i torsen
Efekt z v-max 224 będzie prawie 250
11% dłuższe wszystkie biegi 11% mniej niuta obciążenia na koła
Żeby przy grubszych modach skrzynia się nie wysypała
Tutaj daje do myślenia czym jest 5 bieg. W benzynie a czym w dieslu
Benzyna nadbieg na 4 ce nieraz więcej pojedzie niż na 5 ce a mało to zazwyczaj się szybciej rozpędzi a 5 bieg służy tylko do eco drivingu
Diesel 5 v-max i jeśli silnik daje rade to ciągnie do końca obrotów
4ka niestety kończy się dużo wcześniej
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dzięki Panowie. Co raz bardziej mi się chce coś jednak podłubać... Trochę to pewnie potrwa. Jak by się udało dam znać na forum.
Dzisiaj mój kolega oglądając Rovera od dołu stwierdził, że skrzynia jaką mam (R65) przypomina mu jego w Peugot-cie 106. Gdzieś czytałem na forum że te skrzynie faktycznie pochodzą od Peugota. Może więc to jest dobry kierunek na poszukanie podobieństw i zamienników...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum