Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] wymiana wkładki stacyjki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] wymiana wkładki stacyjki
Autor Wiadomość
czarek532 



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 28



Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 15:19   [R75] wymiana wkładki stacyjki
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam poszukuje opisu wymiany wkładki stacyjki ,ogladam stacyjke z każdej strony i nie wiem jak sie do tego zabrac z gory dzieki za pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 15:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Kwi 24, 2014 20:33   

Opis znajdziesz w RAVE.

Potrzebujesz cienki drut - najlepszy około 1,5mm.

Rozkręcasz wszystko dookoła stacyjki i ściągasz plastykowy pierścień z immobilizerem. Obok wkładki masz otwór w który musisz włożyć drut aby zwolnić zabezpieczenie. Następnie przekręcasz wkładkę i wychodzi.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 25, 2014 08:47   

@apples czy "Następnie przekręcasz wkładkę i wychodzi" oznacza że potrzebny jest kluczyk do stacyjki ?

Pytam bo kupiłem kolumnę kierownicy z anglika niestety ze stacyjką (ale bez kluczyka), z aktu desperacji (wibracje na kierownicy) chce zmienić samą kolumnę. Po zmianie poduszek wibracje na plastikach, podłodze, podłokietniku całkowicie wyeliminowane ale nadal mam wibracje na kierownicy - o ile jest wysunięta i podniesiona (nie ma ich na całkowicie obniżonej i na minimum wysunięcia).

Reasumując nie mając kluczyka muszę pozbyć się stacyjki.
 
 
 
czarek532 



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 28



Wysłany: Pią Kwi 25, 2014 12:45   

ja mam klucz wymieniałem wkładke w drzwiach i teraz dwa klucze nosze w kieszeni dlatego pytam o wkład stacyjki bo tez kupiłem razem w komplecie,wiec tylko grot do pilota przełozyc bedzie jeden kluczyk do drzwi i stacyjki
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Kwi 26, 2014 21:14   

Punx napisał/a:
@apples czy "Następnie przekręcasz wkładkę i wychodzi" oznacza że potrzebny jest kluczyk do stacyjki ?
Chyba tak ... raczej na 100%. Ja kupiłem kolumnę bez stacyjki i musiałem wyciągnąć tylko ze swojej więc kluczyk miałem.
 
 
czarek532 



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 28



Wysłany: Nie Kwi 27, 2014 18:26   

no i nie dałem rady drut wcisniety i nic nie idzie przekrecic sciagnelem RAVE ale okulary od angielskiego zgubiłem i nic a nic zrobic nie moge tyle tego tu jest a opisu demontazu nie znalazłem bardziej fotki albo rysunku bo przeczytac i tak bym nie umiał
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sob Lip 23, 2016 14:09   

Ciekawi mnie ten problem, ale tu nic konkretnego nie napisali.
Adaś Słodowy chciałby przeczyścić stacyjkę, bo się zablokowała. Nie idzie przekręcić kluczyka ani ruszyć kierownicą. Raz na dwadzieścia prób się udaje, ale to nie jest wyjście z sytuacji.
Chodzi o to, żeby wyjąć stacyjkę,nic nie uszkodzić, przeczyścić i złożyć. Czy ktoś z kolegów to robił i ma doświadczenie w przedmiotowej sprawie? Lub może jest to gdzieś opisane krok po kroku?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 23, 2016 16:14   

janio, gwarancji, że nic nie uszkodzisz nie dam. Jeśli taką chcesz, to najlepiej pojechać do jakiegoś gościa, co się stacyjkami, zamkami i kluczykami zajmuje zawodowo.

Najważniejsze już na górze apples napisał. W sumie to nic więcej nie powinno być Ci potrzebne. Zdejmujesz osłonę plastikową kierownicy, dla wygody możesz wyciągnąć manetkę po prawej lub nawet zdjęć kierownicę, ale to nie jest konieczne.

Wtedy wykręcasz z wyczuciem ten czarny lejek, co jest na stacyjce. To pierścień immo. Teoretycznie tego też nie trzeba robić, ale w RAVE tak stoi, więc tak robiłem.

Teraz wkładasz kluczyk i przekręcasz w pozycję I, bierzesz drut, taki jak opisał apples i wkładasz w otworek do samego końca. Teraz możesz - z wyczuciem - spróbować wyjąć stacyjkę.

Tu masz ładne zdjęcie z brytyjskiego forum:

http://i280.photobucket.c...da/DSCN0568.jpg
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sob Lip 23, 2016 17:01   

Dzięki wellman, w Adasia S. bawi się mój szwagier, u mnie wszystko działa, ja mu tylko pomagam bo to ten z dobrych szwagrów.
Drut wchodzi jakieś 5 mm, głębiej nie chce. Kluczyk wchodzi, ale nie idzie go przekręcić w pierwszą pozycję i dlatego nie idzie ruszyć (wyjąć) wkładu. A jak wyjąć całą stacyjkę, może w ten sposób coś się da zrobić?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 23, 2016 17:03   

Moze najwygodniej bedzie wam wyciągnąć cala kolumnę?
_________________
75 Red Edition
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sob Lip 23, 2016 17:16   

Całą kolumnę to za dużo roboty. Stacyjka to taki aluminiowy odlew, w nim jest wkład a całość zdaje się jest przymocowana do obejmy regulacji położenia kierownicy, tam jest też dźwignia blokady położenia. Chyba tam by się trzeba było dobrać, tylko nie wiemy jak?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 23, 2016 17:30   

janio, patrzę właśnie na moją starą kolumnę i mówię, że nie wyjmiesz tego całego odlewu. Jest bardzo ładnie "zespawany" z tą metalową obudową kolumny, a po drugiej stronie jeszcze poprawiony dwiema śrubami bez główki. Identycznie wyglądało to w nowej kolumnie, którą zakładałem, więc pewnie podobnie jest we wszystkich.

Skoro nie da się wyciągnąć stacyjki po dobroci, to zostaje wymontować kolumnę (wcale nie ma z tym jakoś dużo roboty, tylko trochę cierpliwości trzeba) i udać się do gościa od zamków.

Nie wiemy, czy problem z przekręceniem kluczyka bierze się z samej wkładki, czy z mechanizmu blokowania w tym walcu, w którym wkładka siedzi. Jeśli byłoby to drugie, to zapewne szybciej, taniej i lepiej będzie wymienić kolumnę.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sob Lip 23, 2016 17:53   

Ok, dzięki bardzo. Za dziesiątym czy dwudziestym razem czasem załapie, przekręci i odpali samochód. Szwagier jeszcze będzie się męczył, może mu się uda, to wtedy włoży ten drut i wyjmie wkład. Zobaczymy, trzeba czekać.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Nie Lip 24, 2016 07:23   

janio, tak jak koledzy powyżej doradzają, żeby wyjąć stacyjkę to musicie wyjąć kolumnę.

A z doświadczenia mogę Wam poradzić, żebyście kupili drugą kolumnę ze stacyjką. Samo przełożenie stacyjki jest cholernie mozolne a bez specjalistycznych kluczy bardzo niewygodne :-)
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Nie Lip 24, 2016 19:29   

AdaśkoC, w związku z wyjmowaniem tej wkładki mam jeszcze kilka niejasności.
Ten drut, ma wchodzić 5 mm, czy głębiej?
Rozumiem, że włożenie druta odbezpiecza blokadę, aby można było wyjąć wkładkę, zaś przekręcenie kluczyka w pozycję I jest po to, aby było za co pociągnąć i ją wyjąć, czy tak???
U szwagra nie idzie przekręcić kluczyka, więc może włożyć zamiast kluczyka coś z ząbkami po obu zewnętrznych stronach, rozchylić i pociągnąć aby wkładka wyszła, można tak zrobić???
Przecież musi się to jakoś dać wyjąć.

[ Dodano: Nie Lip 24, 2016 20:29 ]
Jest do wyrwania coś takiego jak na foto, od R75 z wysp za rozsądne pieniądze. Co z tym można zrobić i czy to załatwi sprawę?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Lip 25, 2016 07:15   

Oj nie pamiętam ile ma wejść, ale na pewno więcej niż 5mm.

Co do tego zestawu to zalezy czego oczekujecie i co chcecie zmienić.

Jak chcesz zmienić samą stacyjkę to kosztuje ona grosze. Ale jesli chcesz zmienić wkładkę stacyjki to wypadało by kupic zestaw wkładek do całego auta by jednym kluczykiem wszystko otwierać.

Kolumna ze stacyjką kosztuje do 50zl, jest tego od groma na necie, a Wy się pierniczycie z tym :-)
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Pon Lip 25, 2016 07:41   

Nigdy takich operacji nie robiliśmy, dlatego doświadczenie mamy mizerne. Nam chodzi o to, żeby już tam nic nie kodować, nie zmieniać żadnych pestek czy modułów, bo te są dobre. Nie jest problemem kupić całą kolumnę, chyba masz coś takiego na opylenie? Zamontujemy ją, no i co dalej, jak pozostałe zamki, jak odpalanie, czy będzie to tymi samymi kluczykami? Chodzi o to, żeby to zrobić i ma być jak oryginał. Jak to widzisz?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 25, 2016 08:07   

pestka jest tylko w kluczyku i można przełożyć, zależy co wam się zablokowało, nawet jak przełozysz całą stacyjkę to co masz montowane na kolumnie to i tak potrzebujesz przełozyć sam bębenek zamka, chyba że chcesz mieć dwa kluczyki, jeden do otwierania a drugi do odpalania bo będą miały inny grot
_________________
75 Red Edition
 
 
pkfamilia 



Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 28
Skąd: łódzkie



Wysłany: Sro Lip 27, 2016 16:01   

janio,

Czy zwracałeś uwagę na kolejność czynności-Wellman napisał

Teraz wkładasz kluczyk i przekręcasz w pozycję I, bierzesz drut, taki jak opisał apples i wkładasz w otworek do samego końca. Teraz możesz - z wyczuciem - spróbować wyjąć stacyjkę.
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sro Lip 27, 2016 17:32   

Tak, kolejność tych czynności jest ważna i wiem o tym. Problem polegał na tym, że szło włożyć kluczyk, ale nie szło przekręcić go w I pozycję, więc i drut nie wchodził jak trzeba. Szwagier już się z tym uporał, jak mi mówił przez telefon to rozwiercił jakieś tam dwa nity, coś tam przeciął kątówką, blokada kierownicy odpuściła i wyjął wkładkę. Ale wkładki nadal nie idzie przekręcić w żadną pozycję.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Mg ZT-T 2005 ] Pompka sprzęgła nowa zbez WKŁADKI GUMOWEJ ?
najnowszy85 Rover serii 75, MG ZT 1 Pią Maj 06, 2016 19:34
longer86
Brak nowych postów [R75] czy to blokada stacyjki czy co?
markozalko Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Maj 21, 2012 14:55
markozalko
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Nie gaśnie po wyłączeniu stacyjki
anjaiw Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Gru 05, 2012 11:53
apples
Brak nowych postów [R75] Nie odpala po przekręceniu stacyjki
kandj Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Gru 06, 2011 21:36
longer86
Brak nowych postów [R75/ZT] Demontaż kostki stacyjki - pomocy
Physixc Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Maj 17, 2019 09:45
Physixc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink