Wysłany: Czw Maj 29, 2014 14:38 [Rover 620 Di] Ściąga w lewo po zmianie tarcz i zacisku
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Witam. Ostatnio zmieniłam komplet tarcz i klocków oraz zapieczony zacisk hamulcowy lewy tylni. Po odebraniu samochodu od mechanika zauważyłam, że auto ściąga w lewo, a kierownica nie wraca do pozycji na wprost. Została ustawiona zbieżność. Ale w raporcie prawie nic nie ma, czy ktoś może mi powiedzieć, czy to normalne? Załączam raport.
A po drugie, czy w czasie takiej naprawy mechanik mógł coś uszkodzić?
Z góry dziękuję za pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Maj 29, 2014 14:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Możliwe, że mechanik za mocno dociągnął dolny sworzeń wahacza dlatego kierownica nie wraca...
Jak wymieniałem u mnie sworznie dolne to bez dynamometra dokręcałem i za mocno dociąłem, kierownica nie chciała wrócić do swojej pozycji po skręcie, pomogło mi poluzowanie tej śruby (oczywiście zrobiłem tylko pół obrotu z powrotem).
Co do ściągania auta to nie pomogę, nie mam pomysłu co by mogło być nie tak.
Możliwe, że mechanik za mocno dociągnął dolny sworzeń wahacza dlatego kierownica nie wraca...
Jest taka możliwość w ogóle żeby za mocno to dokręcić? Jak u siebie montowałem nowe dolne sworznie nie dawno to dowaliłem ile się dało i kierownica pracuje jak pracowała. Chyba że masz wystrzelone gniazdo sworznia w wahaczu?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Pią Maj 30, 2014 17:17
johnypepelos napisał/a:
Możliwe, że mechanik za mocno dociągnął dolny sworzeń wahacza dlatego kierownica nie wraca...
Co ma dokręcenie sworznia do wracania kierownicy? Absolutnie nie polecam luzowania sworzni w przypadku nie wracającej kierownicy!!! Jeżeli była ustawiana zbieżność to szedłbym w tym kierunku. Na szybko sprawdź czy któryś zacisk nie trzyma to też może być przyczyna ściągania.
To faktycznie sugeruje problemy z dolnym sworzniem. Zatarte gniazdo może doprowadzić do wypadniecia sworznia.
Oczywiście 100% pewności nie ma, ale warto to sprawdzić.
Najpierw podnieś auto zakręć kołami czy nie trzyma żaden zacisk potem wciśnij parę razy hamulec i sprawdź ponownie ja u siebie wymieniałem tarcze, klocki i trzymał wężyk gumowy co idzie do zacisku bo był zatkany i tłoczek nie wracał samochód ściągało na lewo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum