Witam.
Ja też chętnie bym skorzystał z takiej usługi.
Mój MGF stoi 310mm mierząc od osi koła do krawędzi nadkola.
Szukam fachowca w trójkącie Wrocław - Poznań - Łódź.
Pozdrawiam wszystkich fanatyków marki MG.
Odkopujemy temat, macie namiary na kogoś z Wrocławia kto może napompować zawieszenie? Miałem super mechanika ale chyba się na mnie pogniewał i kontakt się urwał...
Mam pompkę samoróbkę, ale pompowanie idzie sprawnie. Chętnie pomogę.
Jeśli nie przeraża cię przejażdżka z Wrocławia do Ostrzeszowa to zapraszam.
W tym tygodniu jestem w miarę do dyspozycji.
Dzięki Marek, mam krucho z czasem w tym tygodniu, ale jak we Wrocławiu nikt się nie znajdzie a ja odkopie się z roboty to napisze do Ciebie.
Może nakreślę mój problem trochę szerzej:
Auto lekko mi ściąga w prawo przy większych prędkościach, z tego co wiem to na poprawną trakcję MG wpływa wiele czynników, większość już zrobiłem:
- elementy zawieszenia -> wszystko co było do wymiany zostało wymienione
- felgi -> nie są nowe, ale wedle wulkanizatora są proste, dobrze wyważone
- opony -> nowe, kupione zgodnie z zaleceniami odnośnie rozmiaru i typu
- zbieżność -> ustawiona
- ciśnienie w oponach -> nadmuchane wedle zaleceń (BTW duża poprawa w zachowaniu auta)
Porównując trakcję auta w momencie zakupu do stanu aktualnego jest znacznie lepiej, do 80km/h idealnie, ale do perfekcji przy większych prędkościach jeszcze trochę brakuje. Byłem niedawno na przeglądzie rejestracyjnym, gość mi powiedział że wszystko jest super, on nie widzi żeby cokolwiek mogło być nie tak. Zostało mi zatem do zrobienia:
- napompowanie/wyrównanie zawieszenia.
- geometria -> kąty pochylenia z tyłu o ile dobrze pamiętam, to w moim aucie jeszcze nie było ustawiane
- (opcjonalnie/niechętnie) -> przedni dyfuzor
- (opcjonalnie/kosztownie/problematycznie) usztywnienie nadwozia
przed oddaniem auta na ustawienie geometrii chciałbym mieć pewność że stoi równo. Mój MG nie jest jakoś strasznie zglebiony, jest chyba 1cm poniżej normy z jednej i 2cm z drugiej strony, ale może właśnie to że lekko nie równo stoi powoduje ściąganie bryki przy większych prędkościach. To nie jest jakoś bardzo odczuwalne, Żona twierdzi że nie wie o czym ja mówię, ale ja chciałbym żeby auto z napędem na tył i silnikiem centralnie, niskim środkiem ciężkości prowadziło się perfekcyjnie.
Dodatkowo CHYBA powinienem wpierw wyrównać auto zanim pójdę ustawić geometrię prawda?
najpierw napompuj ( i tak - nierowna wysokość może wplywac na sciganie ), potem geometria - tam się może okazac ze cos jeszcze w zawiasie jest krzywe, ale nie wyprzedzajmy faktow
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Bzdura, to że auto z jednej strony niższe nie ma żadnego znaczenia. W swoim miałem problem bo mi lewa strona opadała bardziej niż prawa i różnica naprawdę była spora a mimo to nic mnie nie ściągało. Ja bym zaczął od przekręcenia przodu do tyłu i odwrotnie a jak to nie pomoże to wtedy jechałbym na geometrię.
Felgi mógłbym spróbować, tylko musiałbym wulkanizatorowi wybulić trochę za to.
Odnośnie opon to trochę nie widzę sensu w przekładaniu nowych opon między przodem a tyłem co doprowadzi to kuriozalnej sytuacji w której będę mieć szersze opony z przodu a węższe z tyłu
Ja mam 215/40 ZR16 na przodzie i na tyle i jest wszystko OK. Jak autko siedziało zbyt nisko to mi przód przycierał na mocnym skręcie, ale jak dopompowałem zawieszenie to śmigam aż milo.
Tinuviel sorki nie zauważyłem. Więc wracając do tematu, musiałbyś przełożyć opony z przodu z lewej na prawą i zobaczyć co się dzieje. Jeżeli będzie Cię ściągać w drugą stronę to znaczy, że wina tkwi w oponach natomiast jeżeli nadal będzie bez zmian wówczas wina nie tkwi w oponach.
zadam laickie pytanie jako swiezak
czy mozna napompowac mocniej zeby auto stalo wyzej albo nieco slabiej zeby miec gokarta ? czy to o to chodzi w tym zawieszeniu zeby je recznie regulowac w zaleznosci od potrzeb ? czy jesli stoi za wysoko to cos jest nie halo ?!
Możesz pompować więcej lub mniej, oczywiście z głową bo wiadomo że czym niżej tym zawieszenie bardziej cierpi i jest narażone na szybsze zużycie bo auto twardsze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum