Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Witam,
dzisiaj wracając z pracy zauważyłem w lusterku ze sie za mną dymi... z każdym kilometrem było coraz gorzej.
Po powrocie do domu pogazowałem troche i zauważyłem, że gdy silnik schodzi z obrotów przez wydech wydostają sie kłęby białego dymu, i to dosłownie kłęby...
Dym jest biały, nie umiem poznać po zapachu co to ale gryzie w oczy.
Co to oznacza ?
nie zauważyłem żeby jakoś drastycznie ubywało wody ani oleju, raczej wszystko w normie. Spalanie i osiągi raczej tez są takie jak były.
coś z turbiną? głowicą/uszczelką ? co myślicie ? w piątek miałem podjechać na zlot żeby po torze pośmigać i chyba bede musiał zrezygnować ...
Aha, czy to może być np niedopalone paliwo ? coś jakby czasem tyrpło silnikiem, tak jakby wypadanie zapłonu.. zamówiłem kable niestety nie dotrą do mnie w tym tygodniu, cewke wymieniłem przed chwilą, świece nowe, palec i kopułka też...
ehh...
przed ostatnimi urodzinami w Łodzi na które sie wybierałem zatarł się wałek i też musiałem zrezygnować...
a jak stoi na wolnych to zaczyna lekko przykapcac z wydechu? zobacz luz na wirniku w turbo, takie miałe objawy jak wysrał się uszczelniacz na wydechu w turbinie.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
maniu48, bardzo podobnie mi kopci jak u Ciebie, tyle że dodatkowo mam ten łącznik elastyczny na wydechu nieszczelny i kopci tez tam, tylko nie pluje tak wodą za bardzo. z tego co pamiętam jak robiłem głowice to uszczelke starą dałem bo była dobra, czemu tak kopci jak uszczelka jest walnięta? lewe powietrze ciągnie czy puszcza i do cylindrów dociera za mało powietrza ?
Markzo, może minimalnie kopci na wolnych... a da sie sam uszczelniacz wymienic w turbinie czy trzeba ja regenerować/ szukać innej?
dzisiaj święto, troche nie bardzo można z autem robić, może rano spróbuje coś z tym zrobić.
zrzuce kolektor, zobacze w jakim stanie są uszczelki. można to poskładać na silikon jak coś ? bo na szybko to nie zalatwie nowych uszczelek...
nic sie nie stanie jak pojade w takim stanie na zlot ? czy lepiej nie ryzykowac ?
maniu48, bardzo podobnie mi kopci jak u Ciebie, tyle że dodatkowo mam ten łącznik elastyczny na wydechu nieszczelny i kopci tez tam, tylko nie pluje tak wodą za bardzo. z tego co pamiętam jak robiłem głowice to uszczelke starą dałem bo była dobra, czemu tak kopci jak uszczelka jest walnięta? lewe powietrze ciągnie czy puszcza i do cylindrów dociera za mało powietrza ?
dałeś starą uszczelkę pod głowice? to raczej nie musisz już szukac....
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
stara uszczelke dałem pod kolektor ssący, nie pod głowice, bez przesady
sorki, źle zrozumiałem w Kseries masz kanały wodne do kolekotra, w Tseri nie ma nic takiego i nie ma to wpływu na to dymienie. Albo woda w układ albo turbo wali olejem na wydech...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Musisz ustalic co to jest, jeśli to płyn dostaje się do komory spalania, to powinny puchnąć wężę i ubywać płynu, oraz ze zbiorniczka wyrównawczego może być czuć spaliny. Jeśli tego nie ma, to raczej turbo się zesrało. Możesz kupić zestaw naprawczy, rozebrać turbo i wymienić bebechy zaszkodzić nie zaszkodzi
co do jazdy, jeśli się pogorszy możesz stracić dość szybko olej z silnika...
turbina juz sie wykreciła...
po tygodnu przy rozkręcaniu turbiny słychać było tarcie, jakby wirnik miał luz i tarł o obudowe tubiny, później znowu zaczął sporo dymić. aż w końcu zauważyłem kiedyś na parkingu plame oleju, sprawdziłem stan, dolałem olej i przy cofaniu auto zostawiało na parkingu czarną kreskę... zajrzałem pod auto i jakby z rozrządu/ filtra oleju ciekł olej, nie kapał tylko normalnie sie lał na oplalonym silniku... auto zgasiłem, zadzwoniłem po brata i mnie przyciagnał do garażu...
Cały pasek i rozrząd w oleju... niedawno wymieniany, jakieś 3tyś km temu..
prawdopodobnie puściło uszczelnienie wału na pompie olejowej.
szukam teraz przyczyny zeby poźniej trzeciej turbiny nie zajechać...
pompe wstawie nową, rozrząd też, co jeszcze moge sprawdzić?
myślę czy nie oddać turbiny do regeneracji... czy może kupić kolejną używaną ?
dodam też ze mam silnik z 820ti coupe w budzie 220 coupe bez chłodnicy oleju.
w 820 jej nie było a widze ze w 220 są chłodnice oleju, może przez to olej był przegrzany i w końcu puściło uszczelnienie i wykańczało turbiny?
Bez chłodnicy oleju olej się grzeje, osobiście jedną pojeżdżawkę przeżyłem bez chłodnicy oleju wtedy przy 20 stopniach skoczył olej do 117 stopni (to jeszcze nie jest specjalnie dużo). Uważam że raczej ciężko by było zagotować olej, chyba że jakaś droga i z dobre 100km przy 200-240km/h.
Łatwiej, dużo łatwiej płyn chłodniczy zagotować.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum