Wysłany: Pon Sie 25, 2014 19:23 [r75]licznik wskazuje 999999 jak przywrócić realny przebieg.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Witam
problem jest taki ze licznik wskazuje przebieg 999999, nie mam pojęcia czym to jest spowodowane gdyz auto z takim licznikiem zostalo kupione prawdziwy przebieg auta jest mi znany byl sprawdzony pewnym urzadzeniem.
Prosze o podpowiedz w jaki sposob usunac usterkę.
wiem ze pamiec eeprom jest zabezpieczona przed zapisem i nie da sie wprowadzic zmian w przebiegu, pytanie czy jak przeczytam eeprom i jego zawartosci wrzuce na nowy eeprom i zmienie przebieg przywróce jego realny problem 9999999 zniknie??
Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sie 25, 2014 19:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Należy podnieść układ, zrobić zapis czystego wsadu i skonfigurować wszystko od nowa. Operacja wiąże się z otwarciem modułu zegarów. Taki przebieg może sugerować, że ktoś nieudolnie próbował stan licznika skorygować... być może cofnąć. 1h roboty jak się wie co robi
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Pon Wrz 22, 2014 18:19
WITAM . nie zawsze jest możliwość że to tylko zimne luty, często robimy ten problem spowodowany jest także skokami napięcia , wywala checksume z epromu . Możemy pomóc w razie czego z tym tematem robię takie liczniki wysyłkowo .
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Gdyby to był problem sumy kontrolnej, to dowolna zmiana w zawartości eeprom skutkowałaby takim problemem. Tymczasem zawartość można sobie dowolnie zmieniać, zakładając że wie się co się robi Jeśli jednak ktoś wcześniej zmienił przebieg w sposób nieprawidłowy, to po jakimś okresie czasu i zaniku napięcia taka usterka może się pojawić. Nie jest to jednak problem sumy kontrolnej tylko źle liczonego młodszego bitu odpowiedzialnego za cały przebieg.
Z takim problemem powinien sobie poradzić każdy szanujący się elektryk/elektronik samochodowy lub serwis, zwłaszcza taki który w marce "robi" Jedyny sens wysyłania zegarów to na naprawę martwych linii LCD do AACEFu
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum