Witam chciałbym przedstawić nasz nowy nabytek, Roverka 620Ti
Rok produkcji: 1995 -
silnik: T-16
Kolor: BRG
Przebieg: 170 000 - silnik wymieniono obecny ma ponoć 90 000.
Jakieś pół roku temu miejsce bordowego R600 zajęła srebrna Alfa 156 1.8TS, fajne autko, ale wydało się, że do rowerka mieliśmy sentyment... Od jakiegoś czasu szukaliśmy ponownie R600, trafiło się przedliftowe Ti Tak więc Alfa paszot, no i mamy R620Ti. Co chyba najważniejsze w przypadku R600, autko jest kompletnie bez rdzy!, tylne błotniki jak nowe a nic nie było ruszane, nie widziałem jeszcze takich cudów w R600. Samochód oczywiście nie bez wad:
- poprzedni właściciel cofnął w coś podobno - wgniota na tylnej klapie
- wyje pompa wspomagania
- baldachim zamiast podsufitki
- motor kuleje na zimno
- nie działa podnośnik szyby pasażera - pęknięta rolka w prowadnicy
- rozdarty fotel kierowcy
- fotel kierowcy buja się w przód i tył
- No i trzeba by wyprać tapicerkę
Parę słów o wyposażeniu. Jak na Ti jest całkiem dobrze.
Parę rzeczy już zrobiłem, choć czasu ostatnio mam bardzo mało, a jeszcze cupeta czeka na dokończenie błotników i malowanie.
1. Wymieniony fotel kierowcy> zakupiłem drugi fotel pasażera z europejskiego R, rozebrałem nowy fotel, przełożyłem wszystko na stary stelaż, dodatkowo wyszło że niektóre śruby w stelażu się zluzowały po dokręceniu całość już się nie kolibie
2. Wymieniłem pompę wspomagania ( matko dojecie jest do dupy, zeszło pół dnia), do tego wszystkiego po tygodniu znów wyje. Kompletuje zestaw naprawczy, i poskładam na nowo stara pompę.
3. Zamontowałem nowe głośniki w drzwiach, później będzie jeszcze wygłuszenie.
4. Nowa tylna klapa, już zamontowana, niestety miała być w BRG a nie jest jest to deczko ciemniejszy zielony.
PLANY:
1. Ogarnąć silnik, (problem z telepaniem jak jest zimny), reszta zdaje się być ok, turbina sucha, ciągnie ładnie (ale co prawda nie ma porównania), na pewno zawitam na hamownie i okaże się ile mocy mu zostało.
2. przerobimy licznik na podświetlane wskazówki, sic mogłem sobie zostawić ten ze starej 6'sety.
3. Wyprać całe wnętrze!
4. Nowa podsufitka
Jako, że eR nie trzymał mi odpowiedniej temperatury - przy szybszej jeździe wskazówka opadała - postanowiłem wymienić termostat, i tu mały zonk bo okazało się, ze nie ma go w ogóle!!! ktoś się nie popisał... No nic już jest nowy na swoim miejscu. Wymieniłem tez cieknący przewód od chłodzenia, a także naprawiłem ułamany króciec w chłodnicy. Mam nadzieje, że to koniec wąchań temperatury
Teraz mam wolny weekend to w końcu może uda mi się porządnie wyprać wnętrze, bo syfu jest tam.... eh szkoda gadac
Jak pewnie co niektórzy wiedza 6seta kulała na zimnym silniku, znaczy nie było ssania, winny okazał się ECU, który w ogóle nie sterował silnikiem krokowym. Dodatkowo wydało się, że jakiś pacan grzebał wcześniej w sterowniku silnika, chyba wycinał immo, być może wtedy coś się uwaliło. Na szczęście z pomocą Markzo i grega-si udało się zdiagnozować co jest grane, dzięki wielkie chłopaki, dodatkowo okazało się , że Grzesiek posiada ECU taki jak potrzebuje mało tego do kompletu miał tez sterownik alarmu oraz piloty, dogadaliśmy się i przy okazji zlotu w Gdańsku przerzuciliśmy ECU, w efekcie Roverek zagadał od strzała, jest ssanie także wszystko już w porządku.
Druga sprawa , zdecydowałem się zagazować Roverka. W najbliższy poniedziałek auto odstawiam do gazownika, czas operacji to około 2dni.
Pod maskę wlecą takie oto graty:
- Sterownik STAG 4 Qbox Basic
- Reduktor AC r01 250 czerwony
- Wtryskiwacze Dragon czerwone
- Butla w miejsce zapasu
- Wlew w klapkę
- Grube Faro zamiast miedzi
Mam nadzieję, że taki zestaw się dobrze sprawdzi. Chciałbym jeszcze podziękować Mańkowi48, bo gdyby nie on to pewnie kupił bym BRC i żałował potem Tak czy siak okaże się wszystko w przyszłym tygodniu.
Ostatnio udało mi się też, ogarnąć przednia tapicerkę drzwi. Nie dość, że była brudna jak cholera to skora na boczku odklejała się trzymał ja tylko podłokietnik, także same boczki wyczyszczone a skóra podklejona na nowo. Dodatkowo wyciąłem sobie dystanse pod nowe głośniki, i oczywiście zamontowałem. Niżej kilka fotek.
Na razie to tyle, pogoda niestety nie pozwala na dużo, a barażu brak...
1. W końcu udało się ogarnąć problem cykających przekaźników, problem okazał się prosty. Winny okazał się czujnik położenia wałka rozrządu. Była też obawa o przestawiony rozrząd, ale okazał się być ok. Także puki co czujnik został odłączony, ja natomiast szukam sprawnego, a autko jeździ jak nigdy.
2. Od jakiegoś czasu już śmigamy na LPG, generalnie instalacja działa jak powinna, nie jest odczuwalna żadna strata mocy, autko nie szarpie itd, natomiast czasami potrafi przy bucie przełączyć na PB, i z tym trzeba w najbliższym czasie uderzyć do gazmana. Także butle trzeba poprawić, bo jest zamontowana do jazdy na wstecznym... Autko spala nie całe 11l LPG na 100km. Poniżej kilka zdjęć z pod maski.
3. Na pokład wleciało tez nowe radyjko, wczesnej miałem jakiegoś chinola z dużym dotykowym LCD, ale obsługiwanie tego ustrojstwa w czasie jazdy to jakaś pomyłka, nigdy nie mogłem trafić w odpowiednie miejsce na ekranie, także jest nowe radyjko Kenwooda 2Din.
4. Samochód dostał także nowe, świece, kopułkę, palec oraz kable WN
Nie ma jakichś wodotrysków, USB jest na przednim panelu, wolał bym z tylu na kablu ale wszystkiego mieć nie można. Do tego podświetlenie jest na LEDach RGB także można sobie ustawić dowolnie, np tak żeby grało z resztą we wnętrzu. Gra jak dla mnie zadowalająco, audiofilem nie jestem co prawda, ale porównując do tego poprzedniego chinola to jest przepaść
[ Dodano: Sob Gru 06, 2014 16:51 ]
Markzo napisał/a:
Kurde, wygląda tak jakby komora w ZS była większa
Nie powiem Ci, nie mam porównania, mam jednak ciągle wrażenie że t seria siedzią bardzo wysoko w komorze, mam d serie w cupecie i tam ten motor jest jakoś tak nisko, ale to jest 1.6 pewnie jest sporo mniejszy i stąd różnica.
Markzo, nie wiesz może skąd wziąć ten przewód wodny "sztywny", to jest chyba przelew od zbiorniczka do obudowy termostatu? Ja go tymczasowo zrobiłem z miedzi 8mm, bo stary przegnił, ale nowego nie potrafię znaleźć...
Dziś w eR, został wymieniony prawy przegub. Uszkodzona została gumowa osłona i przegub dostał syfu, zaczął strzelać. Na szczęście w "zapasach" znalazłem przegub od poprzedniej 6sety, żeby było śmieszniej kupiony od Accorda 6gen razem z półosią i walkiem pośrednim (w poprzedniej 6secie wysypało się łożysko tego wałka i musiałem kupić cały komplet). Także jak coś to przegub pasuje od Accorda 6gen, różnica jest tylko w koronce ABS, ale to wystarczy ją przełożyć ze starego przegubu.
Teraz smutna informacja, po wyjęciu wewnętrznego przegubu okazało się ze w mojej skrzyni brak Torsena, jest zwykły dyfer... Teraz tylko pytanie, czy mam inna cała skrzynię, czy tylko inny dyfer? Musze poszukać oznaczeń skrzyni. Ktoś wie może jakie oznaczenia miały skrzynie z torsenem?
Odrobinę podziało się w temacie roverka, i tak: już jakiś czas temu zostało zamontowane MBC Properfecta, puki co doładowanie jest seryjne, za dwa tygodnie umówione mam gazownika, ustawimy doładowanie na ok 0,9 bara i zrobi się od razu nową mapkę dla instalacji co by wszystko działało jak należy.
Druga sprawa to został zamontowany bov, którego odkupiłem od kolegi Markzo. Marek wspominał, że zawór potrafi się przycinać, okazało się ze wystarczyło przeszlifować prowadnice toczka, do tego odrobina smaru i już działa jak powinien, trzeba było tez dorobić nową podkładkę z mosiądzu, odpowiada ona za regulacje sprężynek w środku zaworu. Dodatkowo ubzdurałem sobie ze całość zamontuje zamiast seryjnego zaworu DV, także trzeba było dorobić odpowiedni adapter, no i tyle, trochę ciasno się tam przy turbinie zrobiło, i sam bov jest trochę blisko wentylatora chłodnicy, później trzeba będzie obrócić go troszkę bardziej ku górze, ale to będę musiał wyciąć nowy adapter.
Tak czy siak bov działa. Niżej kilka zdjęć oraz filmik, trochę kijowo nagrany powinienem stanąć nieco dalej, no ale mam za krótka rękę, żeby jednocześnie nagrywać i operować przepustnicą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum