Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 SDi 2.0] "Ślizganie" obrotów na wysokim bieg
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 SDi 2.0] "Ślizganie" obrotów na wysokim bieg
Autor Wiadomość
Qki12inch 



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 4



Wysłany: Sro Lut 11, 2015 06:16   [R200 SDi 2.0] "Ślizganie" obrotów na wysokim bieg
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1997

Hej, pojawił się u mnie ostatnio problem. Stojąc na światłach zacząłem odczuwać zapach ropy wewnątrz kabiny. Zacząłem sprawdzać pod kątem nieszczelności w układzie paliwowym. Okazało się, że wężyki z powrotów w układzie wtryskowym były poprzecierane. Problem usunąłem, jednak zauważyłem coś jeszcze. Na wysokim biegu (4 i 5) przy obrotach 2tys. dodawałem gazu co powodowało dziwne uczucie "ślizgania" obrotów, autku brakuje wtedy mocy. W sytuacji jak gaz wciskam powoli problem jakby się zmniejsza i czuć mniejsze "ślizganie", ale osiąga poziom ok 3tys obrotów i dalej nie idzie. Samochód się zbiera bez problemu na niższych biegach. Gdzie mogę szukać problemu? Czy to może mieć jakiś związek z układem paliwowym?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lut 11, 2015 06:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ash 




Pomógł: 26 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 587
Skąd: Civitas Kielcensis



Wysłany: Sro Lut 11, 2015 07:17   

sprzęgło się kończy
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Sro Lut 11, 2015 07:24   

Sprawdź łapę sprzęgła może być zapieczona. Zdejmij linkę z niej i ręką poruszaj łapę powinna mieć z 1,5 cm luzu. Jeśli nie możesz ruszyć tego ręką oznacza to że jest zapieczona. U siebie miałem zapieczona i przez nią spalilem sprzęgło i urwalem linkę.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
tank_220 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Ostrów Wlkp



Wysłany: Sro Lut 11, 2015 23:44   

Miałem podobny problem. Powiedz mi jeszcze czy przy tym ślizganiu obroty rosną a auto nie przyśpiesza??
U siebie z diagnozowałem to na czas i obyło się bez żadnych kosztów tylko wyjęciem skrzyni :neutral:
_________________
Jest R220
 
 
Qki12inch 



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 4



Wysłany: Czw Lut 12, 2015 06:03   

Hej, auto przyspiesza ale nieproporcjonalnie do wzrostu obrotów silnika. Reakcja jest taka:
-wciskam od razu gaz do podłogi, auto przyspiesza jednak obroty idą z lekkim poślizgiem, jakbym miał go na pół sprzęgle. Po osiągnięciu jakiegoś poziomu obroty schodzą w dół.
- wciskam gaz delikatnie poślizg jest mniejszy albo w ogóle niezauważalny.

Generalnie zależy to od dynamiki wciskania pedału gazu. Ogólne wrażenie jest jakby braku przeniesienia napędu w odpowiedni sposób - jak przy zrywaniu przyczepności.

Zastanawiam się czy przez tą nieszczelność na przewodach powrotu z wtrysków nie dostała mi się gdzieś ropa i stąd to ślizganie na tarczy sprzęgła? Jest taka możliwość? Po zdjęciu pokrywy silnika wszystko było uświnione paliwem.
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pią Lut 13, 2015 10:00   

Paliwo dostać się tam nie może, sprawdź jak radzą koledzy łapę - to najszybciej, ewentualnie kończy się sprzęgło - tarcza, bez tego ciężko ruszyć dalej i gdybać.
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
Qki12inch 



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 4



Wysłany: Pią Lut 13, 2015 13:29   

Miałem cichą nadzieję, że jakimś cudem może się tam coś dostać i problem sam zniknie. W takiej sytuacji nie pozostaje mi nic innego tylko skorzystać z waszych rad. Dzięki za pomoc, jak coś się wyjaśni i nie zapomnę to napiszę co to było.
 
 
adamfelix83 



Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 1



Wysłany: Pią Lut 13, 2015 23:13   

koleś, sprzęgło się samo nie naprawi, heh. filtry i płyny ustrojowe też warto wymienić. naucz się czuć swój samochód, dobra rada. pozdrawiam.
jak już się nauczysz, to będziesz się pytał jak naprawić usterki,zlokalizujesz je sam.
 
 
Qki12inch 



Dołączył: 11 Lut 2015
Posty: 4



Wysłany: Czw Lut 19, 2015 09:48   

Płyny i filtry zmieniłem raptem 2 miesiące temu. Po to jest to forum żeby się czegoś nauczyć i pomóc osobom które nie mają o pewnych rzeczach pojęcia. Dobrze, że jesteś na forum bo dzięki Tobie rozwiązały się wszystkie moje życiowe problemy. Heh.

[ Dodano: Czw Lut 19, 2015 09:48 ]
Auto stoi u mechanika. Okazało się, że tarcza już prawie zjechana. Dodatkowo olej ze skrzyni przez nieszczelności dostawał się na tarczę. Do wymiany uszczelnienia półosi prawej i sprzęgło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Lis 18, 2010 02:40
kasjopea
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25] Wybija drugi "2" bieg ?! FILMIK
Adriano10 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Sro Lut 22, 2017 11:16
CEDZIOR
Brak nowych postów [R200] dziwne "pykanie" silnika podczas pracy
capsoft Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Maj 09, 2014 16:57
capsoft
Brak nowych postów [R200]"Uniwersalny" sterownik centralnego zamka
ultracast Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Wrz 26, 2014 10:32
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink