Wysłany: Pią Mar 13, 2015 08:22 [R75] dokładka soczewek - dobry patent, czy zło?
Witam.
Szukałem lamp ksenonowych oryginalnych do R75, ale jak zobaczyłem ceny, to mi przeszło, tym bardziej, że same lampy to za mało, do tego dochodzi sporo pierdół do dołożenia, co razem wyniosłoby około 2000 zł, a to za wiele.
Zakup tych soczewek oraz zwykłych angielskich lamp za grosze. Zdjęcie z tych lamp kloszy i zeszlifowanie ryflowania, polerka, a następnie montaż z soczewkami i założenie. I po robocie.
Dlaczego angielskie? Bo są tanie, a nie chcę grzebać przy swoich oryginalnych europejskich. Wolę je zachować w razie czego
Ale mam zagwozdkę. Klosze anglika nie mają znaczenia, bo i tak będą zeszlifowane na całkowitą przejrzystość i pozbawione ryflowania, ale czy odbłyśnik nie jest czasem wyprofilowany inaczej niż w EU lampach? I czy przez to nie wpłynie na zły kąt świecenia soczewki?
Co o tym sądzicie? Może jakieś pomysły? Porady?
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
SPAMU¦
Wysłany: Pią Mar 13, 2015 08:22 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
cin1391, odbłyśnik nie ma tu nic do tego, najważniejsze jest mocowanie żarówki, a tu jest obojętne czy EU czy UK czy US.
Te soczewki marnie świecą przy zwykłej żarówce i bardzo szybko wypalają się odbłyśniki, gdyż są one głównie przeznaczone do żarników ksenonowych, które nie mają aż takiej mocy (35W).
Więc żeby to dobrze zrobić pasowałoby założyć spryski, żeby choć trochę ograniczyć problemy w razie W.
Myślałem o tym, ale w moim przypadku kłopoty jakie z takiego montażu bez homologacji mogłyby wystąpić - skutecznie mnie od tego pomysłu odwiodły.
Warto szukać używanych ksenonów w dobrych cenach.
Ja ostatnio kupiłem za niecałe 700zł komplet ori lamp ksenonowych, do tego komplet spryskiwaczy oryginalnych dawno dołożonych za 140zł i jak widać robią się całkiem fajne pieniążki.
Oczywiście zrobisz jak zechcesz, ale jak już, to błagam, wyreguluj dobrze te światła
Te soczewki marnie świecą przy zwykłej żarówce i bardzo szybko wypalają się odbłyśniki, gdyż są one głównie przeznaczone do żarników ksenonowych, które nie mają aż takiej mocy (35W).
Czyli zamiast standardowej żarówki należałoby założyć HID Xenon.
spidi23 napisał/a:
Warto szukać używanych ksenonów w dobrych cenach.
Ja ostatnio kupiłem za niecałe 700zł komplet ori lamp ksenonowych, do tego komplet spryskiwaczy oryginalnych dawno dołożonych za 140zł i jak widać robią się całkiem fajne pieniążki.
Lampy znalazłem po 350 zł za sztukę, do tego trzeba by było dokupić spryskiwacze, samopoziom i odpowiedni przełącznik, tak? Co jest potrzebne do montażu oryginalnych ksenonów do R75?
spidi23 napisał/a:
Oczywiście zrobisz jak zechcesz, ale jak już, to błagam, wyreguluj dobrze te światła
Wiem, zawsze staram się mieć dobrze wyregulowane lampy, bo wiem, jak mnie to wkurza, gdy ktoś z naprzeciwka wali mi światłami po oczach
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Czyli zamiast standardowej żarówki należałoby założyć HID Xenon.
Możesz dać zwykłą żarówkę, ale szybciej odbłyśnik Ci wypali. Taniego HID lepiej nie kupować, bo nie ma sensu,(błędy, kiepskie przetwornice i nie zawsze zapalanie żarników za 1 razem), za średni zestaw musisz dać ~200zł, do tego soczewki ~300zł, polerka minimum 50zł i robi Ci się kwota podobna do okazyjnie kupionego ori ksenonu
cin1391 napisał/a:
...do tego trzeba by było dokupić spryskiwacze, samopoziom i odpowiedni przełącznik, tak? Co jest potrzebne do montażu oryginalnych ksenonów do R75?
Żeby było w pełni legalnie - tak. Żeby można było jeździć i nie oślepiać: lampy( z przetwornicą, starterem, żarnikiem), spryski i jak napisałem dbać o regulacje. Zwykły przełącznik zapali te światła, ale trzeba przeprogramować moduł świateł LSM, zeby je widział i nie wyrzucał błędu.
Cała reszta jest już opisana na forum, poszukaj w temacie soczewek i ksenonów od anglika
Pamiętaj tylko, ze światło ksenonowe ma dużo mocniejszą wiązkę i "walenie po oczach" jest dużo gorsze niż w przypadku halogenu.
Możesz dać zwykłą żarówkę, ale szybciej odbłyśnik Ci wypali. Taniego HID lepiej nie kupować, bo nie ma sensu,(błędy, kiepskie przetwornice i nie zawsze zapalanie żarników za 1 razem), za średni zestaw musisz dać ~200zł, do tego soczewki ~300zł, polerka minimum 50zł i robi Ci się kwota podobna do okazyjnie kupionego ori ksenonu
cin1391, jest taka firma, która nazywa się TMC MC i jej profesją jest renowacja reflektorów, tuning lamp i przekładki na EU z anglików (odbłyśniki lub przesłony w soczewkach). Usługa u nich będzie kosztowała pewnie z 600-700zł a będzie zrobione profesjonalnie. Na Twoim miejscu tak bym właśnie zrobił. Kupić tanio angliki, wysłać na przekładkę, cieszyć się soczewkami w R75
cin1391, jest taka firma, która nazywa się TMC MC i jej profesją jest renowacja reflektorów, tuning lamp i przekładki na EU z anglików (odbłyśniki lub przesłony w soczewkach). Usługa u nich będzie kosztowała pewnie z 600-700zł a będzie zrobione profesjonalnie. Na Twoim miejscu tak bym właśnie zrobił. Kupić tanio angliki, wysłać na przekładkę, cieszyć się soczewkami w R75
Bez sensu, bo lampy soczewkowe w wersji europejskiej znalazłem po 280 zł za sztukę, więc taniej mnie to wyjdzie niż zakup anglików i przeróbka na eu. Chyba że mowa o przeróbce zwykłych na soczewkowe
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
cin1391, i tak te lampy za 280zł/szt będziesz musiał oddać do regeneracji (o ile da się je uratować), bo do bdb stanu na peeeeeeeeeeeewno im sporo brakuje koszt dobrych xenonów europejskich to od 1000 w górę
Najbardziej by mnie urządzały zwykłe lampy soczewkowe na H7, więc przetwornice nie będą potrzebne. Względnie mogą też być xenony, które w TMC by na zwykłe soczewki przerobili.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum