Forum Klubu ROVERki.pl :: [L-series SDI] Chip Tuning 136KM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[L-series SDI] Chip Tuning 136KM
Autor Wiadomość
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Sob Sie 23, 2014 18:16   

Sabzu napisał/a:
Co Ty, materac wsadziłeś tam? :D

Ocieplenie z kurtki :D
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 23, 2014 18:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sie 23, 2014 22:49   

kadzaf, WTF co to ma dać :-|
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Sie 24, 2014 00:17   

nie wiem jak to sie fachowo zwie ,uzywana jest w przemyslowych dmuchawach
a tam zapotrzebowanie na powietrze jest sporawe

[ Dodano: Nie Sie 24, 2014 01:17 ]
Remigiusz napisał/a:
kadzaf, WTF co to ma dać :-|

Remi looknij na ta hybryde hehe :D
http://scr.hu/2zs4/h5m2e
http://scr.hu/2zs4/8jhy7
http://scr.hu/2zs4/ugpay

tak czy siak jestem zadowolony z efektu :)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 24, 2014 08:29   

ale po co to do filtra?? macie jakiś problem z wydajnością ori puchy?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Sie 24, 2014 09:48   

no własnie tak R maja puche jaka maja
w vw o wiele wieksze maja puchy a w R filtr papierowy nie bylby zly gdyby mial powierzchnie filtrujaca 2x taka ,a tak u mnie nie zdawał egzaminu,na wyzszych obratach widac było ze brakuje powietrza (swiadczylo to od nadmiernym zadymieniu ,czyli brakowało powietrza do stos paliwa)
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 24, 2014 09:52   

ciekawe, bo podobna pucha siedzi w Ti i raczej działa ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Nie Sie 24, 2014 09:54   

tak czy siak jest roznica ,kto nie wierzy niech przejedzie sie z filtrem papierowym i bez niego,mowa o wyzszych partiach bo na niskich to bez roznicy
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sie 24, 2014 11:29   

Turbina za mała a nie filtr :)
Jak założysz nowy filtr papierowy to opór filtra jest minimalny :) trzeba tylko dbać o czysty filtr. Miałem stożek i bez różnicy było.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Wto Sie 26, 2014 18:18   

Remi tu nie sugerował bym sie Ti bo silniki o zapłonie iskrowym potrzebują więcej paliwa niż diesle ale za to diesel potrzebuje więcej powietrza ( dlatego turbo benzyna pali nie współmierne ilości paliwa w porównaniu do diesla przy butowniu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Sie 26, 2014 19:06   

tuners, Wiem o tym ze diesel pracuje na nadmiarze powietrza :wink: Jak masz czyste filtry to różnica jest dokładnie żadna :wink:

Choć nie ukrywam ze nasze odkurzacze po 8tys km maja filtry już czarne i puszkę pełne piasku :mad:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sail 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 107
Skąd: Częstochowa

Rover 600

Wysłany: Pią Maj 08, 2015 22:05   

Witam

Chciałem dorzucić coś nowego do tematu, mianowicie sposób modyfikacji podłączenia samej kości do sterownika. Niezaprzeczalnie proponowany wcześniej układ działa ale jego wykonanie jest nieco niebezpieczne dla samego sterownika, z jednego prostego względu: jeżeli wyciągnięty przewód który biegnie do pinu 1 kości czyli linii adresowej (A15) zewrze się do 12 V , uszkodzi kość, w najgorszym przypadku coś więcej.

Dlatego proponuje wam użyć gotowego adapteru zaprojektowanego pod to rozwiązanie.

Dioda D1 działa zaporowo i w razie jakiegokolwiek zwarcia chroni nasz sterownik z kością. Tranzystor T1 działa jak zwykły klucz który domyślenie zwiera nam PIN1 do masy, (jumper JP1 otwarty) i w drugim przypadku pozostaje otwarty (czyli podciąga do +5V) jeżeli JP2 jest zwarty do masy.
Schemat (zdjęcie nr 1)
Płytka zwizualizowana (zdjęcie nr 2)
Gotowy w samochodzie (zdjęcie nr 3 )
Pliki w formacie gerber do wyprodukowania płytki. (załącznik4)
Gotowy adapter wpinamy w miejsce kości i nie martwimy się o jakieś dodatkowe modyfikacje, jedynie podłączamy pod wyjście connectora i przewód bezpiecznie wyprowadzamy na zewnątrz sterownika. W razie jakiegokolwiek uszkodzenia przewodu, zwarcia do masy do napięcia itd. Nasz układ jest bezpieczny. Płytka jest jednostronna czyli automatycznie tańsza, od biedy można użyć kawałka płytki uniwersalnej dla kogoś o zręcznych palcach ;) .

Wartości elementów:
R1 – R3 - R4 – 10 K
R2 – 47 K
T1 – BC 847 (npn)
Dioda – np. 1N4148

U mnie działa to w powyższej konfiguracji bez problemów.
Extra dorzucam wsad od razu zmodyfikowany pod kość 64k standard & chip pod sterownik 0 281 001 419 (Rover 600 SDI, VP37 HDK) 1-wsza oryginał 2-ga modowana , mapki nigdy nie hamowałem tak że nie wiem jaki jest naprawdę przyrost mocy, - dla mnie ewidentnie odczuwalny vs standard. Przejechałem na tym od września około 8000 km, krótko mogę powiedzieć że nie kopci, a spalanie względem serii wzrosło o 1 litr (z 7 litrów na 8 z czego 80 % po mieście, tankuje zawsze pod korek i spisuje licznik tak że wydaje mi się że jest to wiarygodna metoda). Jak na razie żadnych negatywnych skutków.

Ktoś bardziej obeznany (Remigiusz ?) może wyczytać co w tych mapach jest na grzebane, według mojej wiedzy i obserwacji jest zmieniona tylko wartość dawkowania paliwa powyżej 1500 obrotów.

Pozdrawiam
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Maj 19, 2015 16:47   

Zobaczę do tych kości co tam jest jak będę miał czas :D Rozumiem ze jest to mapa dual map.

[ Dodano: Wto Maj 19, 2015 17:47 ]
W mapach jest tylko podniesione napięcie na pompie w dolnym zakresie i górnym zakresie dawkowania oraz wysokich obrotach o ok 18% od serii. Nie wiem co ma to za sens dol poprawiacz przy malej dawce a dużych obrotach :wink: Reszta jest jak te mapki które są na forum :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
sail 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 107
Skąd: Częstochowa

Rover 600

Wysłany: Sro Maj 20, 2015 12:48   

Dziękuję Remigiusz

Nie znam się kompletnie na mapach i prawidłach obowiązujących przy ich budowie.
Kiedyś wygrzebałem to na jakimś włoskim forum i po prostu zaimplementowałem.
Jeździć - jeździ różnica jest odczuwalna nawet dla laika. Myślę że dopiero po hamowni i jakimś wykresie można dopiero mówić o jakichś konkretnych różnicach.

Co do samego wsadu zastanawia mnie tylko czy kości są zabezpieczane suma kontrolną. Jakiś czas temu wygrzebałem adresy tych map w postaci screen'ów i przyszła mi myśl do głowy prze edytować kilka wartości i zobaczyć czy sterownik to przyjmie bez przeliczania sumy czy od razu wywali błąd... niestety zająłem się czymś innym.

Jakkolwiek Pozdrawiam
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Maj 20, 2015 13:28   

sail, Z tego co wiem MSA11 w 8bit wszytko przyjmie co się jemu zapoda bez sum kontrolnych :D Sam tego nie testowałem :wink:

Ogólnie napięcie dawki jest podkręcone wyżej jak na mapach forum tylko mnie dziwi czemu tak górny dol jak by podlali więcej nie widzę w tym sensu :wink:

W tych mapach i tak za wiele nie ma ciekawego :wink: Odczuwalne musi być skoro 17% większe napięcie idzie na nastawnik pompy to i dalej go otwiera :mrgreen:

[ Dodano: Sro Maj 20, 2015 14:28 ]
Taka tam różnica jest w procentach % do serii :grin:

_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Sob Maj 23, 2015 23:18   

Przymierzam się do poprawienia mocy w mojej 600, w pracy mam dostęp do hamowni obciążeniowej oraz programatora, więc będę mógł wrzucić wykres przed i po ;) Ale teraz pytanie, bo jestem laikiem w tych sprawach, czy wystarczy tylko wlutować podstawkę zapisać kość i ją wpiąć ? Czy trzeba również przylutowywać te dwa kabelki które są na stronie 2 ?
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 24, 2015 11:49   

jak masz kosc 256 kb to tylko lutujesz , a 512 to jak masz 2 mapy na kości i chcesz przełączać je.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kacpro 



Dołączył: 26 Kwi 2015
Posty: 10

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 28, 2015 15:17   

Które mapy sa na 125km a ktore na 135? Chce akurat te mapy na 125 km ktory to plik? :-) Bo jutro kolega mi bedzie to robil i potrzebuje prosze o pomoc :-)
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Czw Maj 28, 2015 23:06   

Miałem dwie luźne kości i nagrałem na nie softy. Wydaje mi się, że działa tylko forumowy program a na tym ruskim nie chce odpalić. Ale to się jeszcze upewnię jutro w pracy który na którą kość wgrałem. Auto dymi niemiłosiernie, wręcz masakrycznie, i pojawił się jeszcze jeden problem, auto traciło moc po 3500rpm, dopiero wydłużenie sztangi turbiny o 4 obroty pomogło.
Ktoś się z tym spotkał ?
Dodatkowo zgrałem serie z kości, ktoś potrzebuje ?

[ Dodano: Pią Maj 29, 2015 00:06 ]
Odnośnie utraty mocy. Diesle maja zabezpieczenie w postaci overboosta ? Jak tak to powyżej jakiego cisnienia komp odcina moc ?
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Maj 29, 2015 09:31   

W SDI masz odcinke przy 1,4bara :wink: Diesel ma kopcic turbo za male :P
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 29, 2015 10:02   

Pyros napisał/a:
3500rpm
tak bo to Diesel :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Zasady kącika "Tuning mechaniczny"
piter34 Tuning mechaniczny 0 Pon Kwi 02, 2007 10:07
piter34
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [R 200/400 SD] Tuning SD czyli jak z 86KM zrobić wiecej
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Pią Lis 04, 2011 22:26
Remigiusz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi chip tuning 200 1.4si
Harry Tuning mechaniczny 3 Sro Mar 13, 2013 08:33
Adrian
Brak nowych postów [R 620 SDi] Chip tuning
tiruces Tuning mechaniczny 59 Wto Lis 24, 2009 17:23
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [r45] - chip tuning
grz3loo Tuning mechaniczny 167 Czw Wrz 22, 2011 12:11
kampel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink