Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam. Prawdopodobnie muszę wymienić uszczelkę kolektora wydechowego tego bliżej chłodnicy bo coś zawiewa i buczy chyba że to dziura w kolektorze ale właśnie muszę go wymontować i mam pytanie jak to zrobić?
1.Czy odkręcić oba kolektory od silnika i ściągnąć cały wydech?
2. A jeśli będę chciał tylko jeden to czy mogę odciąć te śruby co łączą kolektor do rury bo są tak zardzewiałe ze ich nie odkręcę ale właśnie zastanawiam się czy te śruby są na stałe zamontowane do kolektora czy są luźne i można je wymienić mam nadzieje ze mnie rozumiecie hehe
3. Trzy trzeba coś odkręcać dodatkowo żeby dostać się do śrub kolektora przy silniku ?
Dzięki i pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Cze 21, 2015 12:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
w freelanderze te śruby to były szpilki i jak uciąłem to potem musiałem katalizator do blacharza zanieść żeby rozwiercił mi szpilki żeby zastąpić je śrubami. A tu spojrzałem na allegro i na fotkach jednoznacznie widać ze w kolektorze są szpilki wiec ucinać nie można.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Może ktoś powiedzieć jak wymienić te uszczelki ? Któryś z was to robił i może opisać procedure? Bo tam jest takie kiepskie dojście ze nie wiem czy da rade to zrobić Udało mi się odkręcić tylko jedna śrubę co prawda odkręciła się cała szpilka ale nie urwało się nic tylko nie wiem jak dojść do reszty szpilek
Zarek, ja jak wymieniałem w przednim kolektorze to zdjąłem przedni zderzak, wykręciłem lampy i całą przednią belkę. Potem odkręciłem zestaw chłodnic od samochodu ale bez spuszczania płynów. Całość trzymała się tylko na przewodach od płynów. Taki cały zestaw odchyliłem (na prawo) i świetne dojście do kolektora. Mam zdjęcia jak coś.
Tylny to nie wiem czy od dołu czy od góry się za to brać bo nie robiłem a nie pamiętam jak tam jest dojście.
Dziękuje kolego. Bardzo mi pomogłeś zmieniłem uszczelki ale chyba dalej jest źle:(
Spaliny dalej się wydostają i nie wiem może to zapchany katalizator ? A powiedz jeszcze jak zamontowałeś te uszczelki tą srebrna częścią w stronę kolektora czy w stronę silnika? Bo oryginalne były chyba srebrna w stronę silnika no ale to nowe co przysłali to chyba właśnie pasowały srebrna w stronę kolektora i sam już nie wiem
w V6 zapchany katalizator? co ty za głupoty gadasz to nie diesel. Czym miał ci się zapchać chyba że silnik pali ci 2l oleju na 100km i jeździsz tak ze 3 lata. widziałem katalizator po ponad 200kkm i był czysty raptem troszeczkę okopcony.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
A powiedz jeszcze jak zamontowałeś te uszczelki tą srebrna częścią w stronę kolektora czy w stronę silnika? Bo oryginalne były chyba srebrna w stronę silnika no ale to nowe co przysłali to chyba właśnie pasowały srebrna w stronę kolektora i sam już nie wiem
Nie pamiętam jak założyłem. Nowa, tą co kupiłem, wiem, że miała inne warstwy niż stara oryginalna. Machnąłem na to ręką bo przecież tej uszczelki nie da się inaczej założyć ze względu na jej budowę. Ale chyba miałem też tak jak piszesz.
Jeżeli twierdzisz, że są przedmuchy to dlaczego po prostu nie wejdziesz pod samochód i z pomocą drugiej osoby, która będzie gazować silnik nie sprawdzisz gdzie wydostają się spaliny?
w V6 zapchany katalizator? co ty za głupoty gadasz to nie diesel. Czym miał ci się zapchać chyba że silnik pali ci 2l oleju na 100km i jeździsz tak ze 3 lata. widziałem katalizator po ponad 200kkm i był czysty raptem troszeczkę okopcony.
Sknerko spokojnie ja nie gadam tylko pytam nie znam sie tak dobrze jak ty. Wydaje mi sie ze chyba za słabo dokrecilem te kolektory bo one puszczaja ale boje sie zeby nie urwać szpilek no i ta orginalna uszczelka to chyba grubsza była no ale bede jakos próbował w tygodniu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum