Pomógł: 17 razy Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 292 Skąd: Kraków
Wysłany: Sro Sie 12, 2015 17:07
A co rozumiesz pod pojęciem "pasy sportowe". Pięciopunktowe?
Jeżeli tak to zastanów się nad wygodą tego rozwiązania. A 1,4 si to prędkości i przeciążeń kosmicznych to raczej nie doświadczysz.
Pasy sportowe - ok, ale stosuje się je głównie w furach sportowych, na wyścigach czy rajdach. W autach cywilnych raczej takich rzeczy się nie stosuje.
Spotkałem się jedynie z czymś takim: https://www.motointegrato...towe-4-punktowe
4-punktowe, które są chyba najwygodniejsze.
Dla bezpieczeństwa i wyglądu - super, tylko miałbym kilka bardzo poważnych wątpliwości:
1. Jak je zamontować, jeśli nie masz klatki (fabryczna karoseria nie ma miejsc mocowania, a do fotela to nie jest bezpieczne rozwiązanie i na pewno nie będzie homologacji
2. Musiałbyś znaleźć homologowane, żeby się na przeglądach nie czepiali, a to już są koszty
3. Wygoda takiego rozwiązania jest tragiczna. Nie wiem, czy kiedyś jechałeś w takich pasach, ale uważaj, bo jak są dobrze wyregulowane, to nie zmienisz płyty CD w radiu, a co dopiero sięgnąć po ładowarkę, do nawigacji, nie mówiąc już o schowku, czy uchwycie na napoje. A jak będziesz miał luźno, to już bezpieczniej będziesz miał w zwykłych.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
A więc tak
Pasy szelkowe z homologacją drogową mają czarną obudowę i czerwony pojedynczy przycisk w podobie do oryginalnych
Pasy z homologacją FIA nie mają homologacji drogowej (jedyny wyjątek jedne z pasów omp za 1200zl szt)
Pasy z homologacją fia mają klamre centralną metalową z obrotem do uwolnienia (przekręca sie środek żeby rozpiąć wszystkie pasy
Pasy szelkowe można wpiąć w oryginalne mocowania pasów na dole słupka B oraz w miejscu oryginalnego zapięcia pasa przy tunelu środkowym lub fotelu
Tylne mocowania można usytułować w miejscu tylnych zapięć pasa a nawet do oryginalnych zapięć jeżeli się kupi pasy z takim (adapterem)
Oryginalne fotele wbrew wszelkim twierdzenią nie nadają się do pasów szelkowych
Raz nie są przygotowane na silny nacisk od gór pod zagłówkiem (kubły mają tam wyprofilowany plastik by siła była na prawie całą szerokość przekazywana
(Są samochody gdzie oryginalne fotele pozwalają zastosować pasy szelkowe ale to typowo sportowe samochody np. Nissan GTR)
Nie mówię tu że się nie da, tylko że w razie czegoś nieprzyjemnego fotel może nie pochłonąć sił oddziałujących na niego w miejscach do których nie był przystosowany, pasy mogą się ześlizgnąć
lub możemy sami wysunąć się lekko z fotela bez możliwości powrotu
Pasy szelkowe mocno trzymają kierowce bez przerwy, można zapomnieć o właśnie zmianie ustawień radia czy klimatyzacji u mnie już problematyczne się staje włączenie długich
Pasy szelkowe wbrew opinią nie należą do zbyt wygodnych, przez ciągłe napięcie mogą zostawiać ślady na skórze, co przy szerokości oryginalnych czyli 2" jest więcej niż pewne, ja mam 3" i mimo to klamry potrafią dawać się we znaki
Kolejną sprawą jest zakładanie i ściąganie pasów, o ile ściągnąć nie rodzi wielkich problemów to w deily car może przyprawić o nerwice zakładanie co chwile (mowa o pasach z homologacją drogową)
Foto pasów 3 calowych omp z homo drogową w Mg Zr masz w temacie mojego samochodu pod odpowiedzią
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum