Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 v6] Problem z temperaturą wody
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 v6] Problem z temperaturą wody
Autor Wiadomość
dominlubsko 



Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 9



  Wysłany: Pon Lut 22, 2016 11:08   [R75 v6] Problem z temperaturą wody
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000

Witam kolegów,

jakieś 4 miesiące męczę się z moim Roverkiem. Kupilem go i po przejechaniu 700km zaczęła walić panewka. oczywiście zmieniłem silnik (kupiłem od naszego kolegi z forum). Mechanik wymienił i niby wszystko miało być OK. Niestety. zacząłem obserwować temperaturę. Wyraźnie rosła szczególnie kiedy auto stało i silnik pracował na biegu jałowym. Zdiagnozowałem uszkodzony wentylator. mój był już rozbierany i zwichrowany wiec kupiłem używkę i powymieniałem szczotki. Działa. po wymianie zaczęło podciekać z chłodnicy. Wymieniłem na używkę szczelną w 100%. Działa. Dalej obserwuje temp. poprawa znaczna ale nadal po przejechaniu ( bardzo spokojnym) około 60km temperatura podnosi się do 100- 105 stopni. To samo na postoju. Jak tylko trochę mocniej pojadę temperatura skacze jak nienormalna no i muszę stawać bo 120 stopni potrafi wyskoczyć a nie chce zajechać drugiego silnika. Wymieniłem również korek od zbiorniczka wyrównawczego bo myślałem ze to może być jeden z powodów... Gdy przejadę kawałek jakieś 5km i temp jest na około 94-96 stopni węże są bardzo twarde jak by panowało tam b. duże ciśnienie. tak powinno być?

Dzisiaj jak spokojnie jechałem do pracy przy 100 stopniach zaczęło wywalać mi wodę. Jestem już zdesperowany.

Czy to może pompa wody? ( woda podnosi sie po odkręceniu korka )

Czy może termostat? ( nie cieknie przy kolektorze ani nic ale może się zawiesza?? z nawiewów leci ciepłe powietrze.)

Czy może uszczelka? (olej w porządku, woda czysta bez "kaszy")

Pomóżcie chłopaki bo już ręce opadają.

Z góry dziękuję.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 22, 2016 11:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 22, 2016 11:25   

Niedawno był podobny temat przy 1.8 turbo. W tamtym przypadku winny był termostat bo był założony jakiś na inną temperaturę otwarcia.

[ Dodano: Pon Lut 22, 2016 11:25 ]
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101269 PRzeczytaj, posprawdzaj, może coś to pomoże.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Lut 22, 2016 12:02   

Korek nowy nie koniecznie musi byc sprawny, mozesz z kimś podmienić jest masz możliwość.

Termostat kupiłeś nowy? Chłodnica i wszystkie węże ciepłe?

Czy układ jest prawidłowo odpowietrzony?

Stary silnik byl zajechany. Jeśli kolejny poskładałeś na tym samym osprzęcie i cos jest w nim wadliwe, to moze stać sie to samo.
 
 
dominlubsko 



Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 9



Wysłany: Pon Lut 22, 2016 12:38   [R75 v6] Problem z temperaturą wody

Hej ponownie. poczytałem temat powyżej i chyba to jest wina tego termostatu. może i u mnie jest na 92 stopnie. wezmę wolne (jak się uda) i ściągnę kolektor.

przed tym jednak pożyczę korek od kolesia bo ma MG ZT wiec chyba bedzie pasował i oczywiście jeszcze raz go odpowietrzę. nie wiem tylko który sposób wybrać bo jest ich kilka na forum. odkręcać zbiorniczek wyrównawczy i go unosić itd czy tylko odkręcić śrubkę/zawór odpowietrznika?

@AdaskoC,

Termostat wlasnie stary założony bo "niby" był dobry, teraz tylko pluje sobie w brodę.

Węże ciepłe wszystkie. zastanawia mnie tylko dlaczego po przejechaniu nawet 3km przy temp w normie węże są tak strasznie twarde, skoro woda w nich się nawet nie gotuje. tak twarde ze nie da sie ich nacisnąć... :(
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 22, 2016 12:43   

A ja ze swojej strony proponowałbym kupić tester, aby wykluczyć jednoznacznie walniętą głowicę albo którąś z uszczelek.
http://allegro.pl/tester-...5815137478.html

Albo podjechać do mechanika na test

dominlubsko jak u mnie robiło ogromne ciśnienie to właśnie okazało się, że głowice do ściagania. Zrób test na CO2
_________________
Sprzedam siedzenia od ZT!
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Lut 22, 2016 13:11   

Niesprawny termostat lub zle odpowietrzony układ z tego co doświadczyłem, raz dwa załatwia uszczelki. No wypadało by zrobić test lub szukać przyczyny.
 
 
dominlubsko 



Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 9



Wysłany: Pon Lut 22, 2016 13:31   [R75 v6] Problem z temperaturą wody

no nic. dzisiaj go odpowietrzę porządnie jeszcze raz. jezeli to nic nie zmieni to zrobię test. wtedy przynajmniej wyeliminuje uszczelkę. jeżeli to nie bedzie ona to zabiore sie za termostat.

troche kiepsko z czasem u mnie teraz, ale postaram sie to zrobic jak najszybciej i napisać tutaj co jest pięć.

dzieki za pomoc.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lut 22, 2016 14:03   

dominlubsko napisał/a:
muszę stawać bo 120 stopni potrafi wyskoczyć
dominlubsko napisał/a:
zaczęło podciekać z chłodnicy
dominlubsko napisał/a:
węże są bardzo twarde jak by panowało tam b. duże ciśnienie
dominlubsko napisał/a:
przy 100 stopniach zaczęło wywalać mi wodę.
uszczelka pod głowicą
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dominlubsko 



Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 9



Wysłany: Pon Lut 22, 2016 14:11   [R75 v6] Problem z temperaturą wody

no nie wykluczone. chciałbym zaznaczyć ze na "nowym" silniku od AdaskoC zroblem około 250 km i moze raz lub dwa wyskoczyło mi 120°C stopni. Po tym od razu stop i bez kontynuowania dalszej jazdy. myślicie ze tak szybko mogła paść uszczelka? w spalinach nie czuć ani troche płynu chłodzącego itp.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lut 22, 2016 15:13   

dominlubsko napisał/a:
no nie wykluczone.
równie dobrze może być pęknięcie głowicy, dlatego trzeba zrobić test i pomiar ciśnienia w ukł. chłodniczym. Uszczelki w kV6 są metalowe więc szczelność tracą stopniowo , znam przypadki gdy od pierwszych objawów (wzrost temperatury płynu ) do wywalania płynu przejechano 1000-1500 km. Co innego pęknięcie głowicy które następuje b. szybko (np. wlanie zimnego płynu do gorącego silnika).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
dominlubsko 



Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 9



Wysłany: Pon Lut 22, 2016 15:17   [R75 v6] Problem z temperaturą wody

test Co2 również to wykaże, prawda? płynu nie dolewałem do gorącego silnika, zawsze kontroluje przed startem bo wtedy prawidłowo mi wskaże zbiorniczek
stan płynu.

Jeżeli pęknięta głowica to wtedy= NOWA głowica+ jej planowanie+ uszczelka pod nią + cała reszta z tym związana, czyli rozrząd itp.. mam rację?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lut 22, 2016 15:45   

nie musi być nowa ale inna nadająca się do planowania . Planuje się obie a zakres robót zależy od przebiegu silnika i tego co wcześniej było robione ( rozrząd, pompa ,zawory, uszcz. zaworów , popychacze hydrauliczne, termostat ) + płyn i olej.

[ Dodano: Pon Lut 22, 2016 15:45 ]
dominlubsko napisał/a:
test Co2 również to wykaże, prawda?
tak , ale trzeba zrobić go solidnie i 2 x
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 22, 2016 15:50   

Potwierdzam słowa SeniorA. U siebie zrobiłem około 1500km na spalonej uszczelce/pękniętej głowicy, po czym dalsza jazda już sprawiała problemy. 10-15 min jazdy i wskazówka wędruje ponad 115 stopni.

dominlubsko, jeżeli test wykaże obecność CO2 to niestety, ale odczuje to Twój portfel. Chociaż drugi silnik może podratować Ci nieco sytuację
_________________
Sprzedam siedzenia od ZT!
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Lut 22, 2016 16:54   

Tam było ciśnienie na cylindrach sprawdzane, test CO2 też zawsze. Ale niestety w tych silnikach to wszystko się może stać.

Kup tester i sprawdzić trzeba, jeśli uszczelka to uszczelkę zmienić, jeśli głowica to przewalić z drugiego silnika.

Nie ma reguły ile przejeździłeś. ja sprowadzałem sobie ZT 1.8T wszystko było cacy za granicą, testy zrobione na CO2 i w drogę. Po drodze już zaczął się 50km przed domem temperaturę wyższą łapał i przewody twarde, jakoś dojechał. W domu diagnoza i uszczelka poszła.

Test rób na ciepłym silniku.
 
 
aimp12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Lut 2015
Posty: 386
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 22, 2016 17:06   

dominlubsko, nie myśl tylko, że AdaskoC Cię przewalił na kasę. Ja sam od niego silnik kupowałem i mnóstwo innych części. Złego słowa nie powiem, a tylko mogę pochwalić. Tak jak mówił, nie ma reguły. Może usterka wentylatora zrobiła swoje. To tylko gdybanie. Zrób test i koniecznie daj znać jaki wynik
_________________
Sprzedam siedzenia od ZT!
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Pon Lut 22, 2016 17:20   

aimp12, haha :ok: Twój miał 53 tyś przelotu, to taki dobrze dotarty :)

W tych silnikach jest taka reguła, że trzeba jak ognia unikać przegrzania. Zazwyczaj przegrzanie = uszczelka lub głowica. W skrajnych przypadkach potrafi stanąć na sworzniach tłoka nawet.
 
 
dominlubsko 



Dołączył: 09 Lis 2015
Posty: 9



Wysłany: Wto Mar 01, 2016 11:28   [R75 v6] Problem z temperaturą wody

Hej ponownie.

A więc. uszczelka pod głowicą.

W załącznikach zdjęcia silnika który przejechał u mnie około 280 - 300km.

Miał przejechane 104 tys km. ....według AdaskoC to dziwne ze na pokrywach rozrządu od wewnątrz jest napisane "326" :-| .
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 01, 2016 14:22   

Czemu uszczelka pokrywy zaworów i sama pokrywa jest taka spalona, czy to spalony olej?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Wto Mar 01, 2016 15:02   

dominlubsko napisał/a:
Miał przejechane 104 tys km. ....według AdaskoC to dziwne ze na pokrywach rozrządu od wewnątrz jest napisane "326" .


Oryginalna pękła przy wyciąganiu i założone są ładniejsze i były też oznaczone na czerwono dlatego :) Właśnie z silnikami to taki ślizgi temat, działa, działa, a później cyrki ;/


Rafał, olej jak ktoś rzadziej zmienia to się taki syf zbiera.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 01, 2016 16:01   

czyli cały silnik do rozebrania i czyszczenia ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] problem z temperaturą wody
anyka2410 Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Lut 04, 2012 13:34
SeniorA
Brak nowych postów [ZT 190] Dziwny problem z temperaturą wody
bula3546 Rover serii 75, MG ZT 4 Pią Cze 12, 2020 12:30
bula3546
Brak nowych postów [R75] Jaka temperatura wody?
krist Rover serii 75, MG ZT 19 Sob Sty 30, 2010 09:01
krist
Brak nowych postów [R75] Problem z temperaturą
mkowals5 Rover serii 75, MG ZT 18 Pią Lis 20, 2009 09:23
Zukowaty
Brak nowych postów [MG ZT-T] Problem z temperaturą silnika
paul777 Rover serii 75, MG ZT 26 Sro Lis 23, 2016 08:51
Markzo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink