Wysłany: Sro Mar 23, 2016 08:43 [R45] Brak ogrzewania i wysoki poziom płynu w zbiorniczku.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Cześć,
od półtorej miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem ROVERka 45 sprowadzonego zza naszej zachodniej granicy
Niestety, po wymianie filtrów + oleju mój mechanik wykrył wyciek płynu chłodzącego, wymienił uszczelkę kolektora, uszczelnił przewody i wyciek ustał. Pojawiła się za to dziwna przypadłość, po dwóch dniach przestało działać ogrzewanie, poziom płynu w zbiorniczku wzrósł po sam korek, ale nie wypłynął przez niego, a przewód wracający jest zimny. Prawdopodobnie do instalacji poprzedni właściciel wlał uszczelniacz i mogła zapchać się nagrzewnica. Dziś wymienię korek, bo z tego co tu wyczytałem może to on jest winowajcą.
Wg. faktury, którą "niemiec" miał w książce serwisowej HGF był robiony w 2014 roku, a stary płynu był klarowny i nie przebarwiony.
Macie pomysł co mogę zrobić? Jeśli to nie korek, to czy przepłukanie nagrzewnicy, albo całej instalacji może pomóc?
[ Dodano: Sro Mar 23, 2016 08:43 ]
Po przyjrzeniu się układowi zauważyłem, że jest mały wyciek płynu z zaworu przy nagrzewnicy. Czy to przez ten element zapowietrza się układ?
Jak najsensowniej wypłukać nagrzewnice, gdy będę wymieniał zawór?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 23, 2016 08:43 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Polecam serwisować furę u Pana Pawła Midowicza bo zna sie na tych samochodach jak mało kto. Na Twoim miejscu bym do niego zadzwonił i przez telefon skonsultował o co kaman - powinien Ci pomóc:) tel. 515276153
nowe też bywają zepsute to raz, a dwa jak będzie na 90stC to też potrafi takie numery wycinać, powinien być na 82stC
[ Dodano: Sro Mar 23, 2016 12:04 ]
Oczywiście HGF niewykluczony jest
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Niestety nie udało mi sie go odpowietrzyć, płyn wciąż stoi w zbiorniczku. Po rozgrzaniu silnika wąż wchodzący do chłodnicy, był bardzo gorący, a sama chłodnica i wąż odprowadzający zimne.
Zrobiłem test, wypiąłem węża przy zbiorniczku i zacząłem w niego dmuchać, w zbiorniczku nie pojawiły sie bąbelki. Co sugerujecie? Zakamieniona lub zasyfiona uszczelniaczem chłodnica?
Zakamieniona lub zasyfiona uszczelniaczem chłodnica?
tak by wyglądało na to
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Problem rozwiązany! Wystarczyło dokładne przeczyszczenie układu, było w nim sporo śmieci i... Kawałków uszczelki. Widocznie Niemcy (poprzedni właściciel) nie wyczyścili układu po HGF i stąd problem. Do tego porządne wyczyszczenie zbiorniczka i odpowietrzenie, teraz płyn krąży jak trzeba, a nagrzewnica grzeje, aż miło! Temat można zamknąć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum