Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Brak ogrzewania i wysoki poziom płynu w zbiorniczku.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Brak ogrzewania i wysoki poziom płynu w zbiorniczku.
Autor Wiadomość
Radarski 



Dołączył: 25 Gru 2015
Posty: 22



Wysłany: Sro Mar 23, 2016 08:43   [R45] Brak ogrzewania i wysoki poziom płynu w zbiorniczku.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004

Cześć,

od półtorej miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem ROVERka 45 sprowadzonego zza naszej zachodniej granicy :)

Niestety, po wymianie filtrów + oleju mój mechanik wykrył wyciek płynu chłodzącego, wymienił uszczelkę kolektora, uszczelnił przewody i wyciek ustał. Pojawiła się za to dziwna przypadłość, po dwóch dniach przestało działać ogrzewanie, poziom płynu w zbiorniczku wzrósł po sam korek, ale nie wypłynął przez niego, a przewód wracający jest zimny. Prawdopodobnie do instalacji poprzedni właściciel wlał uszczelniacz i mogła zapchać się nagrzewnica. Dziś wymienię korek, bo z tego co tu wyczytałem może to on jest winowajcą.

Wg. faktury, którą "niemiec" miał w książce serwisowej HGF był robiony w 2014 roku, a stary płynu był klarowny i nie przebarwiony.

Macie pomysł co mogę zrobić? Jeśli to nie korek, to czy przepłukanie nagrzewnicy, albo całej instalacji może pomóc?

[ Dodano: Sro Mar 23, 2016 08:43 ]
Po przyjrzeniu się układowi zauważyłem, że jest mały wyciek płynu z zaworu przy nagrzewnicy. Czy to przez ten element zapowietrza się układ?
Jak najsensowniej wypłukać nagrzewnice, gdy będę wymieniał zawór?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 23, 2016 08:43   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Mar 23, 2016 09:27   

zapowietrzony, albo zaciął się termostat
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Radarski 



Dołączył: 25 Gru 2015
Posty: 22



Wysłany: Sro Mar 23, 2016 11:22   

Termostat jest nowiutki, wymieniony przy okazji uszczelniania i wymiany uszczelki przy kolektorze.
 
 
Finveg 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 51

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 23, 2016 11:48   

Oby to nie był jednak HGF...

Polecam serwisować furę u Pana Pawła Midowicza bo zna sie na tych samochodach jak mało kto. Na Twoim miejscu bym do niego zadzwonił i przez telefon skonsultował o co kaman - powinien Ci pomóc:) tel. 515276153

pzdr
Finveg

PS. trzeba bytło brac moją 45:D
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Mar 23, 2016 12:04   

nowe też bywają zepsute to raz, a dwa jak będzie na 90stC to też potrafi takie numery wycinać, powinien być na 82stC

[ Dodano: Sro Mar 23, 2016 12:04 ]
Oczywiście HGF niewykluczony jest
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Radarski 



Dołączył: 25 Gru 2015
Posty: 22



Wysłany: Pią Mar 25, 2016 08:11   

Niestety nie udało mi sie go odpowietrzyć, płyn wciąż stoi w zbiorniczku. Po rozgrzaniu silnika wąż wchodzący do chłodnicy, był bardzo gorący, a sama chłodnica i wąż odprowadzający zimne.

Zrobiłem test, wypiąłem węża przy zbiorniczku i zacząłem w niego dmuchać, w zbiorniczku nie pojawiły sie bąbelki. Co sugerujecie? Zakamieniona lub zasyfiona uszczelniaczem chłodnica?
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Mar 25, 2016 10:09   

Radarski napisał/a:
Zakamieniona lub zasyfiona uszczelniaczem chłodnica?
tak by wyglądało na to
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Radarski 



Dołączył: 25 Gru 2015
Posty: 22



Wysłany: Sob Mar 26, 2016 23:44   

Problem rozwiązany! :) Wystarczyło dokładne przeczyszczenie układu, było w nim sporo śmieci i... Kawałków uszczelki. Widocznie Niemcy (poprzedni właściciel) nie wyczyścili układu po HGF i stąd problem. Do tego porządne wyczyszczenie zbiorniczka i odpowietrzenie, teraz płyn krąży jak trzeba, a nagrzewnica grzeje, aż miło! :) Temat można zamknąć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Poziom płynu
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Paź 07, 2008 17:17
thef
Brak nowych postów [R45] Poziom płynu wspomagania kierownicy
Cherman Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Cze 30, 2008 14:34
sTERYD
Brak nowych postów [R400] Niski poziom płynu wspomagania kiery
yoshi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Czw Sty 03, 2008 16:35
yoshi
Brak nowych postów [R400] Niski poziom płynu w ukł. wspomag. kierown.
szumy przy skręcaniu przy rozpoczęciu jazdy
jarcat Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 25 Sro Gru 01, 2010 20:07
Lysy90
Brak nowych postów [R45 1.4 01] Niewielki osad w zbiorniczku płynu chłodniczego
roman90 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Paź 05, 2010 20:39
bonus89



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink