Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75]Awaryjne przełączenie P > N w skrzyni automatycznej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75]Awaryjne przełączenie P > N w skrzyni automatycznej
Autor Wiadomość
Tequila 



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 48

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 09:58   [R75]Awaryjne przełączenie P > N w skrzyni automatycznej
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Słuchajcie mam pytanie: czy w R75 z automatyczną skrzynią biegów jest możliwość "ręcznego" przełączenia z P na N? Padł mi akumulator i nie mogłem przełączyć na N aby holować auto. W niektórych autach z automatem istnieje możliwość "ręcznego" przełączenia na N, np w audi jest linka pod popielniczką, w innych np. przy lewarku jest taka linka...
Ostatnio zmieniony przez Tequila Czw Maj 19, 2016 19:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 14, 2016 09:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 10:03   

Wystarczy lewarek ustawić w pozycji "N"
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Maj 14, 2016 10:52   

Tequila napisał/a:
Padł mi akumulator i nie mogłem przełączyć na N aby holować auto.
nie holuj automatu, odpal na kable z innego aku albo naładuj aku.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Tequila 



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 48

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 15:53   

rafalmis1 napisał/a:
Wystarczy lewarek ustawić w pozycji "N"


Niestety nie da się przestawić na N. Wachlowanie lewarkiem nic nie daje.
Próbowałeś to zrobić bez akumulatora?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 16:06   

Tequila, w takim razie linka odczepiła się od zabieraka. Jest nie możliwością abyś zmieniał pozycje lewaka i nic się nie działo. Wielokrotnie już tak robiłem i nigdy nie było problemu. Ale lepiej posłuchaj SeniorA, I zapal inaczej, bo holowanie naszych skrzyń jest niewskazane. Może nie możesz odpalić samochodu, bo lewarek nie jest ani w pozycji P ani N?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Tequila 



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 48

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 16:19   

Linka jest przy skrzyni czy przy lewarku? Temat odpalenia auta jest bardziej skomplikowany. Muszę go odholować nie mam innego wyjścia. Auto zepchnąłem na parking i po pewnym czasie już nie mogłem przestawić na N. Myślałem, że może dlatego, że aku rozładowane...
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 18:17   

Przy skrzyni, jak wstaniesz się pod auto to nie idzie jej nie zauważyć. Tylko powiedz mi jak ciężko pracuje lewarek? Standardowo, czy po prostu bardzo lekko. Chociaż zasilanie jakiejkolwiek jest, tak aby na zegarach pokazywało, jakie przełożenie jest?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Tequila 



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 48

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 19:20   

Znaczy pod auto mam się kłaść? Lewarek chodzi dość ciężko. Tak jak do tej pory. W tej chwili jest na P, tak jak zostawiłem jakiś tydzień temu. Zasilanie jest, zegary świecą, działa centralny, oświetlenie wnętrza itp. Rozrusznik nie kręci bo za mało prądu.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 19:24   

Dobrze, ale jak zmieniasz pozycje lewaka, to zmieniają się pozycje na wyświetlaczu i obok drążka??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Tequila 



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 48

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 19:50   

Na wyświetlaczu nie zwróciłem uwagi, obok drążka nie zmieniają się.
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 19:53   

Jak smigałem E39 to pamietam ze była blokada, że kluczyk musiał być na zapłonie aby zmienić bieg..
Kumpel w swojej e38 polift miał tak, że musiał mieć odpalony silnik aby zmienić drązkiem z P na N.. Ale jeśli drązek Ci chodzi to nie jest blokada tylko tak jak chłopaki piszą.. cos sie musiało mechanicznie skopać..

Jak nie wygrasz tej walki to znajdź dobrego laweciarza.. Czesto maja takie wózki aby zablkowanowe koła wrzucić na wózek i wciagnac na lawete.. I w ten sposbo przetransportuj fure do warsztatu.. Co prawda bedzie trzeba wydać kilka PLNów ciezko zarobionych ale chyba lepsze jest to, niż leżenie pod autem potem holowanie auta na N i żeby coś popsuć.. Pamiętaj, ze automat jest smarowany na innej zasadzie niż manual..

A najlepiej zajrzyj w instruckje obsługi - nie ktore automaty mogą być holowane ale nie szybciej niż i nie dalej niż.. A nie ktore maja kategoryczny zakaz holowania..
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
Tequila 



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 48

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 20:03   

Najśmieszniejsze jest to, że auto właśnie stoi pod warsztatem i to w dodatku specjalizującym się w automatycznych skrzyniach biegów. Problem w tym, że ten mechanik to taki oszołom, że właśnie dlatego chcę to auto od niego zabrać. Naprawiał mi skrzynię biegów 5 tygodni a miał to zrobić w dwa dni. jak już go zmusiłem żeby poskładał wszystko do kupy to nie mógł odpalić auta. On się kompletnie na niczym nie zna, poza skrzyniami biegów. Kilka osób ponoć zaglądało do mojego auta aby go odpalić ale nikt nie dał rady. Dlatego chcę auto zabrać, nie mam innej możliwości jak tylko odholować auto.
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 20:05   

kurde ty.. To jak gośc grzebał i teraz nie mozesz zmienic biegow to nie ma że boli.. ma to zrobić.. nawet jak glupia linka spadła to za szmaty go i niech sie kładzie pod auto i to naprawia.. Przeciez to jest chore - jak Ci cos spier.. to bedzie jeszcze gorzej niz bylo przed jego pseudonaprawą
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
Tequila 



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 48

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 20:15   

Słuchaj, auto "wyjechało" z warsztatu na parking na N, sam w nim siedziałem. To było jakiś tydzień temu. Wczoraj jak pojechałem po auto to już nie mogłem wrzucić na N. Nawet się zastanawiam czy mechanior nie zrobił czegoś specjalnie ale auto było zamknięte, a kluczyk zabrałem do domu. Chcę koniecznie zabrać auto bo nie mam zamiaru czekać kolejne 5 tygodni...
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 20:16   

No tak ale jak zamocowal cos na zasadzie... a trzyma sie to sie trzyma i wystarczylo raz lub dwa razy ruszyć lewarkiem żeby spadlo
rafalmis1 napisał/a:
linka odczepiła się od zabieraka.



wiec wiesz gdzie szukać :)
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
Tequila 



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 48

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 20:22   

No właśnie skupmy się na tym jak "przełożyć" na N. Nie wiem, gdzie szukać tego zabieraka. Podpowiesz? Chcę tam zaraz pojechać, a już jest ciemno więc chciałbym konkretnie wiedzieć gdzie szukać.
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sob Maj 14, 2016 20:55   

No a ten wymieniacz części wlał olej do skrzyni? Jak ją w pośpiechu składał to pewnie przeoczył. Jak w skrzyni nie ma oleju lub jest go ledwo, ledwo, to nie ma ciśnienia, wtedy mogłeś na N nawet jechać do przodu te 10 czy 20 metrów.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
Tequila 



Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 48

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 14, 2016 20:58   

Olej jest, o ile dobrze pamiętam to około 6 litrów ale nie jestem pewien. Wlewali przy mnie.
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sob Maj 14, 2016 21:20   

Jeżeli skrzynia była wyjęta całkowicie i leżała rozebrana na stole a cały olej był spuszczony z układu, to coś za mało wlali. Powinno być zdaje się jakieś 8,5 litra, a jak naprawdę było to spytaj tego wymieniacza części.
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 15, 2016 06:26   

Zmiana biegów u nas jest mechaniczna, jest drążek z którego idzie linka do skrzyni (zabieraka) i po zmianie biegu przesuwa się wewnątrz pręt, który biegnie przez całą skrzynie i jest z drugiej strony zakończony potencjometry, który to już mówi elektronice który mamy bieg, ale do zmiany na N czy na P nie trzeba zasilania
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75 2.5v6] sterownik skrzyni automatycznej
Krissback Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Paź 21, 2020 19:39
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Olej do skrzyni automatycznej
kehtron11 Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Lis 05, 2021 15:52
marek501
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Wymiana automatycznej skrzyni
dgaleza Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Sie 28, 2010 11:16
dukat11
Brak nowych postów [R75] Chłodnica automatycznej skrzyni biegów!!!!
tommi197 Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lis 07, 2009 18:21
dukat11
Brak nowych postów [R75] Uszczelka automatycznej skrzyni biegów
maciekstasio Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Paź 26, 2013 18:42
tomi24lbn



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink