Forum Klubu ROVERki.pl :: [r25] Czy na pewno problem z przepływomierzem?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r25] Czy na pewno problem z przepływomierzem?
Autor Wiadomość
afti6 



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 32



Wysłany: Nie Wrz 25, 2016 16:50   [r25] Czy na pewno problem z przepływomierzem?
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witajcie, mam problem ze swoim Roverem 25 - Diesel 2.0.
Raczej unikam pytań na forum, ponieważ 99% odpowiedzi można znaleźć za pomocą wyszukiwarki.
Jednak w tym przypadku i momencie, muszę prosić o radę.
Problem pojawił się kilka tygodni temu. Samochód strasznie stracił moc. Poczytałem jak najwięcej, żeby zobaczyć czy znajdę jakąś radę i wszystko wskazywało na przepływomierz.
Oto objawy, spostrzeżenia i wykonane czynności:
- Ogromny spadek mocy - rozpędzenie go od 0 do 2000 obrotów jest bardzo problematyczne.
- Samochód nieco ożywa po przekroczeniu 2000 obrotów. Podczas jazdy na biegach 3/4/5 i przy granicy 2 tys. obrotów, mimo przyciśnięcia pedału gazu do samej ziemi, samochód nie reaguje a nawet potrafi bardzo powoli zwalniać. Jeśli szybko zredukuję bieg i nadam mu grubo ponad 2 tys. i wtedy wrzucę wyższy bieg (który wskakuje na ok 2,2-2,5 tys. obrotów) to już jakoś jedzie - dalej oczywiście z wolny przyspieszeniem. Jazda pod górę, to już zdecydowanie konieczność redukcji, bo szybciej traci prędkość.
- Odpięcie przepływomierza zdecydowanie poprawia wszystko - samochód jest dynamiczny i nie ma problemów (aczkolwiek już ciężko mi porównać z jazdą na przypiętym)
- kupiłem nowy przepływomierz, niestety tani zamiennik za ok 160 zł. Wymiana nic nie pomogła. Zmieniłem również sam "wkład" z nowego kupionego do starego Boscha i również nic nie pomaga
- nie świecą się żadne kontrolki

Czy na podstawie tego co napisałem powyżej można stwierdzić, że to na 99% przepływomierz? Tylko np. kupiłem jakiś zupełnie beznadziejny/uszkodzony. Czy jednak mimo wszystko problem może występować gdzie indziej?

Nie mam jeszcze przez jakiś czas najmniejszej możliwości oddania samochodu do warsztatu, a czytałem, że kwestia przepływomierza, to dość częsty problem i właśnie można go samemu rozwiązać. Tylko mi niestety kupiony zamiennik nie pomógł, a chciałbym wiedzieć, czy kupując oryginał Boscha, nie wydam niepotrzebnie pieniędzy.

Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 25, 2016 16:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Wrz 26, 2016 06:10   

Odepnij swój i przejdź się bez to będziesz widział. Twój problem był już walkowany wiele razy.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
afti6 



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 32



Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 17:18   

Witaj, dziękuję za odpowiedź. Owszem temat był wałkowany, dlatego dzięki temu zlokalizowałem najprawdopodobniej źródło problemu.
Natomiast w tym co pisałem, głównie chodzi o fakt, iż po kupnie nowego przepływomierza, aczkolwiek zamiennika, problem w dalszym ciągu występuje.
Po odłączeniu przepływomierza samochód jeździ bardzo dobrze - to pisałem.
W skrócie więc chodzi o to, czy prawidłowo jeżdżący samochód po odpięciu przepływki to na 100% kwestia właśnie uszkodzonego przepływomierza?
Czyli też czy po prostu miałem "niefart" kupując uszkodzony bądź bardzo złej jakości zamiennik.
Pozdrawiam
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 18:32   

afti6, Zamienników MAF się nie kupuje jak juz to tylko orig Bosch. Wszystko inne to lepiej inwestować w pójście do kina albo paliwo do baku :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
afti6 



Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 32



Wysłany: Sro Wrz 28, 2016 19:59   

Ok, nauczę się chyba teraz na błędach. Dzięki wielkie! :smile:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220SDi 99r] Problem z przepływomierzem - po wymianie
komarek666_2007 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pią Lut 19, 2010 20:07
komarek666_2007
Brak nowych postów [MG ZR 1.4 105] Czyżby to na pewno HGF?
Mafioz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pon Mar 11, 2013 08:19
brkzzz
Brak nowych postów [R216] Czy aby na pewno dobry termostat?
Luqasek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sty 02, 2011 12:12
Luqasek
Brak nowych postów [R 25 2.0 iDT] Kolejne przeboje z przepływomierzem
har0 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Lip 15, 2011 14:10
Jugol
Brak nowych postów [MG ZR 160 '06] Problem z SRS
andrew82 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Sty 02, 2012 14:29
andrew82



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink