Wysłany: Sro Sie 16, 2017 18:16 [R75] rzeźba w kablach od radia
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam, przyszedł czas aby wziąć się w końcu za sterowanie radiem z kierownicy które nie działa mi od początku posiadania Rovera(radio Alphine z średnim ekranem). Za nim będę go oddawał do jakiegoś elektryka, napiszę na forum bo, a nuż się uda...
W kierownicy wygląda wszystko ok, wtyczki wszystkie wpięte, taśma cała więc sprawdziłem kable radia. Była robiona jakaś rzeźba, w jakim celu nie wiadomo...po zdjęciu izolacji ukazało się takie cuś...(zdjęcia poniżej)
ciekawi mnie po co ktoś to robił? po odłączeniu fioletowo-białego i rozdzieleniu 2-ch czerwono-białych radio działa tak samo, sterowania dalej nie mam...czy ktoś wie od czego jest fioletowo-biały z żółtej kostki? i czy ktoś patrząc na tą instalację(głównie tą 3 kolorową wtyczkę) widzi jakieś braki? który kabel powinien być od sterowania radiem z kierownicy?
Dodam również, że nie działa mi zmieniarka, tzn słychać że szuka płyt ale nie może ich załączyć i wyskakuje po chwili "no disc". Czy nie działająca zmieniarka może mieć wpływ na sterowaniem radia z kierownicy?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sie 16, 2017 18:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sterowanie z kiery idzie na szarą wtyczkę ISO kablami niebieski z pomarańczowym i niebieski z fioletem na drugi i trzeci pin. A ten fioletowo biały to nie czasem fioletowo żółty bo na schemacie nie widzę fioletu z białym. Fiolet z żółtym też idzie na szary ISO na pin 5 i to jest zasilanie wzmacniacza antenowego radia. Biały z czerwonym to szyna CAN do komunikacji auta z radiem i zmieniarką. Wszystkie kable zmieniarki idą na niebieską wtyczkę i między innymi biały z czerwonym na pin 19
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
aha,mam w zapasie inną wtyczkę ISO, to podmienię i może w końcu kierownica ożyje...chodź jak patrzyłem na te 2 wtyczki to nie zauważyłem uszkodzeń na pinach czy kablach...ciekawe do czego służy kolor żółty w tej 3 kolorowej kostce bo znalazłem jakiś schemat, że zielona to jakieś funkcję na telefon, niebieska to zmieniarka, a żółta brak danych...jak by się okazało, że podmianka kostki ISO z kablami nie pomoże w ożywieniu sterowania z kierownicy, to gdzie jeszcze szukać przyczyny...jest jakiś przekaźnik albo bezpiecznik odpowiedzialny za te przyciski? może przez podłączenie do kompa trzeba to jakoś odblokować, bo z tego co wiem, poprzedni właściciel wymienił kierownice na drewnianą i niby wszystko jest wpięte ale coś może ominął przy wymianie...
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 78 Skąd: blisko Niepołomic
Wysłany: Sro Sie 16, 2017 22:48
Hej,
co do sterowania z kierownicy to raczej nie ma znaczenia zmieniarka - ja też miałem komunikat "no disc" ale sterowanie radiem działa bez zarzutu nawet jak już nie mam zmieniarki. Mam dużą navi ale przecież instalacja jest taka sama mam nadzieję
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum