Wysłany: Sob Wrz 23, 2017 23:32 White R75 by DrummerBoy
Cześć Wszystkim po długiej nieobecności tu. Wreszcie nadeszła wiekopomna chwila podzielenia się postępami prac nad moim oczkiem w głowie.
Krótka historia. Autko kupiłem od starszego Pana, któremu to córka sprowadziła go ze Szwecji rzekomo od swojego szefa który był pierwszym właścicielem... Niestety w tym przypadku określenie "starszy pan" nie oznacza perełki wśród Roverów wręcz przeciwnie. Samochód po 7 latach kadencji tego pana był w dość opłakanym stanie jednak widziałem w nim potencjał i ten rzadko spotykany kolor przekonały mnie do zakupu. Na pytanie kiedy robił pan rozrząd usłyszałem - tu nic nie trzeba wymieniać bo jest łańcuch... Dodam że to V6 ale do rzeczy. Zatem na dzień dobry wymieniłem kompletny rozrząd wraz z pompą i napinaczem oraz wysprzęglik z pompką ponieważ padł po miesiącu użytkowania. Następnie rozpoczęła się mozolna praca przywrócenia samochodu do możliwie najlepszego stanu technicznego czyli zawieszenie, kompletne hamulce, elektryka itd itp. Następnie drobne aspekty estetyczne wewnątrz typu brakujące plastiki, odkręcone boczki, z zewnątrz - demontaż haka, polerka karoserii, chromów oraz matowych lamp i w ostatnim etapie dostrzegłem małe ognisko korozji w tylnej części progu. Zacząłem dzióbać paluchem i wydzióbałem dziurę wielkości pięści
Wyciąłem skorodowany fragment, wnętrze potraktowałem Brunoxem następnie podkładem antykorozyjnym i wspawałem odpowiednio ukształtowaną wcześniej 1mm blachę. Całe szczęście wewnątrz progu oraz na wzmocnieniu pod lewarek był tylko rdzawy nalot więc obyło się bez wymiany całego elementu. A oto efekt końcowy:
R75 tuż po zakupie.
Zaraz po nabyciu postanowiłem go ubrać w nowe buciki 18" od MG ZT bo te 15" oszpecały auto i będą gościć jedynie zimą
Po ogarnięciu Roverka pod kątem technicznym i wizualnym nadszedł czas na małe mody:
W pierwszej kolejności kupiłem sprigi H&R
Tak sobie usiadł. A właśnie.. bym zapomniał dodać, że wymiana przednich sprężyn zajęła mi cały dzień i doprowadziła mnie niemalże do nerwicy! Musiałem ostatecznie zrzucić całą zwrotnice bez odkręcania tej śruby mocującej bo podgrzewanie, walenie, psiukanie preparatami, przypawane nasadki - nic nie działało. Z kolei tył 30 min roboty.
Wiem, tył bardzo nisko usiadł ale to chyba zasługa słabych amorków bo nawet przed wymianą tył nienaturalnie nisko siedział i był dość twardy. Na dniach wymienię i zobaczymy efekt końcowy.
Aktualnie rozglądam się za felgami 19" i rozważam wstawienie nowego wydechu odrobinę głośniejszego aby wydobyć wszelkie walory brzmienia V6 Oczywiście w granicach zdrowego rozsądku bez budzenia sąsiadów po odpaleniu.
Wszelkie komentarze te pozytywne jak i negatywne mile widziane
SPAMU¦
Wysłany: Sob Wrz 23, 2017 23:32 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Kolejne cudeńko na forum Gratuluje nabytku i pracy Zrób jakieś fotki w środku Gdzie można go spotkać, z kąt jesteś Tak z ciekawość jaka zena zakupu Masz podtlenek LPG Jak chcesz super głos V6 to zakładaj tłumik Walkera ma basowy pomruk idelna V-ka, mnie aż policja pytała jaki mam silnik że tak ładnie chodzi jak mnie za prędkość złapali Przeważnie każdy zmienia na cichszy żeby w środku lepszy komfort był ale kto co lubi
Aktualnie mieszkam w Katowicach także najczęściej go można spotkać w okolicach Katowic. W sumie dużo za niego nie dałem bo zaledwie 5300 ale przez pierwsze pół roku zainwestowałem w niego drugie tyle czego oczywiście nie żałuję i nie wypominam Roverkowi bo każdą przejażdżka to ogromna rekompensata Podtlenku lpg nie posiada jako, że służy mi tylko na weekendowe przejażdżki więc apetyt na paliwo na poziomie 13l da się znieść. A powiedz mi ten Walker dedykowany jest czy po prostu uniwersalny? Muszę przyznać, że brzmi zacnie!!! Ja należę do ludzi lubiących głośniej niż ciszej Mało tego, rozważałem nawet pełny przelot ale to troche ryzykowne rozwiązanie i wydaje mi się że taki ryk nie przystoi tak dostojnej limuzynie więc pomyśle nad Walkerem
[ Dodano: Nie Wrz 24, 2017 10:40 ]
A co do zlotu to z chęcią wpadnę o ile żadna delegacja mi nie wyskoczy w tym terminie
Wallker jest dedykowany jest np tutaj https://www.ucando.pl/p/t...17C021D313-3437
Ale pewnie w większości sklepów moto ci go ściągną bez problemu. Dużo ci pali tej waszki sprawdzałeś Visy może może przez to tyle palić do ok 10 da się zejść, Kup sobie kabelek i ogarnij Toafa ->
http://toaf.roverki.eu/index.php/pl/ wszystko nim sprawdzisz
Rzeczy które robisz długo Ci posłużą, pilnuj kondycji motoru sprawdź toafem biegi wentylatora i kontroluj poziom płynu chłodniczego a będzie Ci długo służył
Wygląda w sumie jak seria i mówisz ze "buczy" bardziej niż oryginał? Visow nie sprawdzałem ale spalanie to raczej przyczyna mojej nogi bo lubię deptać na 2 i 3 biegu wtedy delektuję sie brzmieniem po za tym 80% jazdy to miasto.. Z kolei wynik jaki udało mi się uzyskać na trasie Kraków - Katowice to równo 8l weryfikując oczywiście dolewką do pełna po powrocie. Kabelek właśnie zamówiłem także pobawię się tym Toafem
No i kolejny plan zrealizowany! Przedwczoraj szukając na allegro wydechu Walkera natknąłem się na ciekawie wyglądający oraz zachęcający zarówno ceną (180zl) jak i opisem tłumik marki... no właśnie.. Peśla? Fatex? Jak zwał tak zwał. Generalnie obie nazwy widniały w treści ogłoszenia. Pomyślałem - pewnie pożałuję tego zakupu bo albo doprowadzi mnie do szału charakterystycznym dla budżetowych tłumików buczeniem albo jakość wykonania mnie powali. Dziś przyszedł. Wykonanie... W miarę ok jak za te cenę. Miałem montować w weekend na spokojnie ale mam odwieczny problem z cierpliwością i wstrzemięźliwością więc od razu po pracy poszedłem na garaż
Wrażenia? Mega pozytywne!! Przy zamkniętych szybach praktycznie niesłyszalny, bardzo delikatny pomruk na niskich obrotach ale nie męczący w trasie. Przy otwartych oknach zdecydowanie głośniej niemniej bez wiochy. Jak dla mnie idealnie zoptymalizowany. Poniżej przesyłam filmik nagrany telefonem więc jakość dźwięku niestety kiepska..
No i są! 19 cali HP Design 8,5J ET38. Na felgach były naciągnięte prawie nowe oponki 215/35 które po pierwszej przejażdżce zrzuciłem bo plomby z zębów traciłem w zestawieniu z H&R. W związku z tym na przód kupiłem nowe Nankangi 225/40 ku mojemu zdziwieniu jakoś weszły i nie ocierają natomiast na tył Michelinki 235/40 które leżały w garażu po poprzednim samochodzie. A całość prezentuje sie tak:
PS jakby ktoś reflektował na ekstremalnie niski profil 215/35 R19 firmy Falken to mam do sprzedania
DrummerBoy, nie jestem fanem takiego wzoru felg, ale to kwestia gustu. Natomiast praca oraz troska, które wkładasz w ten samochód, są kozackie. I szczerze mówiąc, progów zwalniających nie musisz się bać - stoi całkiem wysoko przez wielkość koła.
Co do wcześniejszego filmiku. Ja mam po prostu przepalony zamiennik tłumika i dźwięk praktycznie identyczny do Twojego. Przede wszystkim: mój także prycha.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum