Wysłany: Nie Lis 19, 2017 15:37 [R75] 2.0 V6 Gaśnie silnika
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam. Posiadam rovera 75 2.0 V6 Benzyna+LPG. Samochód gaśnie najczęściej podczas nagłego zdjęcia nogi z gazu, ale zdarza się też, że zgaśnie przy wciśnięciu sprzęgła. Czasami dzieje się tak, że spadną obroty, samochód przygaśnie, ale od razu sam się uruchamia. Czy przyczyną mogą być VISy? czy to może być coś innego?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lis 19, 2017 15:37 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ozi546, Mam PB bez gazu i ile razy auto wracało od mechanika gdzie ruszali przepustnice, tyle razy miałem problemy, ze auto losowo gasło po wciśnięciu sprzęgła
U mnie pomaga poluzowanie linki od gazu na regulacji, już dwa razy się potwierdziło
- linka podkręcona na maxa: gaśnie
- linka poluzowana: ok
Z drugiej strony masz gaz, wiec może być tysiąc innych powodów
myślę że to może być jakaś nieszczelność na rurkach podciśnienia popatrz czy nie są uszkodzone te pod osłoną, i czy gdzieś nie syczy powietrze. Dobrze by było podpiąć pod kompa auto błędy by dużo powiedziały.
Po diagnostyce toafem pojawiły mi się 2 błędy silnika:
P0553 - Power Steering Pressure Sensor Circuit High Input
-Zwarcie do zasilania
P1471 - Variable intake manifold actuator 1 - valve always closed
-Zwarcie do zasilania
P0171 - System too lean (bank1)
-Zwarcie do zasilania
P0174 - System too lean (bank2)
-Zwarcie do zasilania
Czyli przyczyną gaśnięcia samochodu najprawdopodobniej jest vis?I czego dotyczną te 2 ostatnie błędy (P0171, P0174), bo pojawiły się podczas diagnostyki na uruchomionym silniku.
P0553 błąd czujnika ciśnienia układu wspomagania kierownicy
P1471 - zacięty VIS
P0171 i P0174 to błędy ubogiej mieszanki - to jest spowodowane przez uszkodzony VIS
Nie sądzę że padnięte visy były by powodem gaśnięcia - miałem epizod że oby dwa visy były padnięte i auto po prostu ma mniejszą moc- z tym że ja mam automat, ale nie zauważałem nigdy skoków obrotów. Prędzej winy bym szukał w krokowcu - to że nie ma jego błędu nie znaczy że nie jest uszkodzony.
U mnie jak zacinał się jeden lub drugi vis - za każdym razem wywalało błąd VIS i błąd mieszanki właśnie - po skasowaniu błędów, wszystko znów git, potem pojeździłem chwilę auto łapało muła - czyli zacinał się VIS i znów zapalał się check i kolejny raz błąd VIS i mieszanki na raz. I tak w koło.. No chyba że to przez to że mam gaz - i wszystko jest wystrojone na granicy poprawnych parametrów i np zacięty VIS zmienia mieszankę na tyle że wywala błąd mieszanki.
No u mnie błędu vis nie da się skasować, ale kontrolka checka mi się nie zapala. A samochód rzeczywiście jest przymulony. To czyli muszę wykluczyć visy i szukać dalej przyczyny przygasania samochodu.
No u mnie błędu vis nie da się skasować, ale kontrolka checka mi się nie zapala. A samochód rzeczywiście jest przymulony. To czyli muszę wykluczyć visy i szukać dalej przyczyny przygasania samochodu.
błędu nie skasujesz, ponieważ vis jest uszkodzony, sam się nie naprawi
mając uszkodzone visy, żadna kontrolka w aucie się nie zapali
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum