Autko sie lakierowało, ja w miedzyczasie przygotowywałem pozostałe graty.
Sanki zawieszenie, wyczyszczone i pomalowane.
Tak samo maglownica.
Wszelkie mocowania silnika, obejmy przewodów itp, wszystko wyczyszczone i pomalowane.
Buda przyjechała z lakierni Zaczynamy systematycznie montować części
Zamontowany wspornik na którym mocowane są przewody hamulcowe, oraz wiazki silnika. Zamontowane wieksze serwo oraz pompa hamulcowa 1cal z Hondy Accord 7gen.
Jeszcze kontrola ustawienia rozrządu.
Wyczyszczony i pomalowany korektor siły hamowania, oraz rzut oka na serwo i wieksza pompe. Przewody sa inaczej wyprowadzone ale nei było problemu zeby odpowiednio dogiąc oryginalne, spasowało jak należy.
Pora na silnik.
Silnik juz w aucie, mocowania dokręcone. Widac wyraźnie że turbo za mocno jest odsuniete od silnika. szybkie przespawanie flanszy przy zejsciu do turbiny pod innym katem i juz siedzi jak należy
Dalej problemy... Po włożeniu chłodnicy na miejsce okazuje się że górny króciec wypada na wprost kolektora, nie da się załozyć oryginalnego węża z termostatem. Ale poradzimy, dalej opisze co i jak
Dalej, nowy zbiorniczek wyrównawczy i jego mocowanie wyciete laserem tak zeby pasowało jak oryginał na swoje miejsce, zbiorniczek od Dacii Logan, zgrabny krócce wypadaja w dobrych miejscach, siedzi jak oryginał.
Nastepnie, myjemy dokładnie, zabezpieczamy i składamy srodek autka.
Wyleciał w koncu nie potrzebny parownik klimatyzacji, wszystkie kanały nawiewów pod deska zostały dokładnie umyte z 20letniego syfu, poskładane na nowych piankowych uszczelkach.
Nowa łapa pompy wody oraz alternatora od wersji bez klimatyzacji, wyczyszczona i pomalowana.
Jedziemy dalej
Przymiarka nowych boczków w bardzo ładnym stanie, na miejsce wleciała półka tył oraz nowe głosniki w miejsce fabrycznych.
Nowe turbo siadło, fabryczny DP przestał pasować
łup i spawamy nowy, nierdzewka 3cale, od samego turbo az do łacznika elastycznego, dalej przechodzi w 2,5 cala i tak az do końca. Flansza na turbo wycieta z nierdzewki 15mm, splanowana. W DP wspawana dwie tulejki pod sondy, jedna na fabryczną druga przygotowana pod sonde szerokopasmowa do AFR, na razie zaslepiona.
Tutaj dorobiona rurka do wody, nierdzewna z odpowitrznikiem, na koncach naspawane zakładki co by sie wąz nie zsuwał, całośc spieta na sylikonach z FMICa.
Sprężyny, zwrotnice wyczyszczone pomalowane, półosie wyczyszczone i pomalowane dodatkowo na wszystkich przegubach nowe osłony i smar.
Rzut na silnik, widac filt pipercrossa jaki bedzie zamontowany, kolektor owiniety bandazem.
Spływ oleju z turbiny, zasilanie w wode.
DP, oraz spływ wody z chłodnicy także z nierdzewki, na rurce nie ma jeszcze naspawanych zakładek na końcówkach krócców. W Dp wspawany vBand.
Ogólny rzut na cały ten bałagan, widac przewody do chłodnicy oleju przy prawej podłuznicy, zalożona juz na gotowa osłona filtra powietrza od silnika.
Tutaj nastepne drobne graty odebrane od lakiernika.
Przód wstepnie poskładany.
Chłodnica oleju weszła na styk bezposrednio na miejscem na halogen w zderzaku, niestety halogenów w takiej konfiguracji nie zamontoje... Ale cos pomyslimy.
Wiążka silnika została cala rozizolowana, wywaliłem nie potrzebne kable od klimy itp, następnie wszystko zaizolowane od nowa.
Nastepnie poskładany tyl samochodu, spasowany zderzak. Bagaznik dokładnie wymyty i zabezpieczony masa bitumiczną.Tutaj zdjęć niestety nie mam.
Autko wyjechało o własnych siłach i trafiło znów do lakiernika. Tam szlif całego zadwozia na mokro oraz korekta.
Tutaj jeszcze górna rurka chłodnicy, na dolnej zrobiłem takie same kołnierze na wszystkich zakonczeniach.
Autko wróciło do mnie
Tak sie prezentuje. Zdjęcia z dupy, zla perspektywa i nie wuglada najciekawiej do tego zakurzone Wyglada jak koza, ale to wina perspektywy.
Co do lotki :czekam na hejty Dodam tylko że w rzeczywistości wyglada to duzo lepiej niz na tych zdjechach, najchetniej nie wrzucal bym ich, ale na razie nie mam czasu zrobic nic lepszego, dlatego sa te. Poxniej zrobie konkretne foto
Co by tu jeszcze napisać. Z lakierowania powiedzmy, ze jestem zadowolony Nie jest to robota za 10 000zł, ale jest spoko. Lotka na pewno trafi na poprawkę bo tam mi sie jedna rzecz nie podoba, ale to szczegól. Nie wszystkie prace dokumentowałem na zdjeciach bo zwyczajnie zapomniałem albo nie było na to czasu, całe to czyszczenie, malowanie i przygotowanie pierdół trwa bardzo długo, na pewno niektóre rzeczy mozna by zrobic lepiej, nie mniej starałem sie robić wszystko jak należy. I tak heble z przodu po wymianie wszystkich gumek i uszczelnień, wyczyszczone i pomalowane do tego przewody w oplocie. wszystkie sróbki mocujace jakies wsporniki, obejmy blachy i inne gówna sa nowe, spinki we wnetrzu, spinki listew, uszczelek itp wszystko nowe albo uzywane w lepszym stanie tak zeby wszystko sie trzymało nak nalezy. Nowe wieszaki wydechu, obejmy na wszelakich wężach do wody, na dolocie i innych przewodach, nowe przewody wodne, wspomagania, jeden przewód wspomagania zakuty na nowo, nowy przewód zasilający turbo w olej, węze do chłodnicy oleju w stalowym oplocie. Chłodnica oleju 16rzedowa z przodu za miejscem na halogen, niestety inaczej nie dało się tego umiescić
Z innych rzeczy, zrobiony porzadek z kablami, nie potrzebne przewody usuniete z wiązki. Od nowa zrobiona instalacja do wentylatorów na wzór OEm z rovera 620 Ti i oryginalnym module przekaźników, wkońcu to działa jak należy. Dodatkowo jest włacznik wentylatorów w kabinie Wymieniona półka tylna, boczki tył, podsufitki, niektóre listwy w koło szyb i na drzwiach na takie w idealnym stanie.
Oczywiście to nie koniec batalii Do zrobienia zostały heble z tyłu, na razie zostały nieszczesne bebny... Ale już mam komplet od MG ZS 180, sa nowe tarcze i klocki. Zostało wyczyscić wszystko z syfu, powymieniac uszczelnienie i zakładac na auto. W lotce trzeba zamontowac swiatło stopu, przewody juz przygotowane w lotce na razie dziura Wnetrze trzeba jeszcze solidnie wyszorować, cale auto odstawie w najblizszym czasie na ozonowanie. Oczywiście nowe płyny, wszelakie filtry itp. Filtr powietrza Pipercross średnicy 200mm, wzglednie odseparowany od silnika, mozna by się jeszcze pokusic o dopriowadzenie zimnego powietrza bezposrednio do niego gdzies z zza zderzaka. W pudełku czeka DET 2, w najblizszym czasie trzeba to zamontowac pod maske
Do kompletu jest tez nowy tylny zderzak, stary był pekniety w kilkuy miejscach. Na pewno o wielu rzeczach zapomniałem napisać, dużo tego było.
Czas na podziekowania. W szczególności należą się mojej małżonce, która znosiła moje przesiadywanie przy roverku do późnych godzin przez kilka miesięcy, no i za to ze nei zagladała mi do portfela
Dalej dziekuje kolegom z forum, gregowi-si za naprawde duzo dobrych gratów do mojego auta, za schemat do wiazki wentylatorów. Za cenne rady. Markzo za odpowiedzi na milion pytań. Mańkowi za Deta Rapowi za hejty
Japierniczeeee. Nie mogę się doczekać aż zobaczę go na zywo i mnie przewieziesz. Podziwiam i chyba zgłosze Cie do jakiegoś programu TV za ratowanie klasyka
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Kilka dni temu podłączyłem w końcu DET 2, wgrana mapka od greg-si doładowanie ustawione 1.2 bar.
Tak się autko napędza po zmianach.
Udało się tez shamować roverka
Oto wynik:
I tak:
Run 1 - odpięty DET2 czyli tylko seryjne ECU + doładowania 0,9bar
Run 2 - podłączony DET 2, mapka grega-si doładowanie 1,2bar
Run 3 - Podłączony DET 2, mapka grega-si odrobinę zdjęte paliwo w dolnej partii obrotów, doładowanie 1,2bar
Aktualnie autko jeździ w konfiguracji z drugiego pomiaru, czyli gregowa mapa + boost 1,2bar
Wykres nie jest idealny jak widać, Pan co hamował auto zwrócił uwagę żeby sprawdzić WG oraz MBC. Także do sprawdzenia Westgate, natomiast zamiast MBC najpewniej wstawię EBC. Zobaczymy czy przebieg się poprawi.
Nooo i bajeczka. Nie spodziewałem się takiego efektu. Wgrywaj na próbę tą ostatnią podesłaną mapkę i zobacz czy w ogóle to to ruszy a jak ruszy to, czy korba nie wyjdzie bokiem . Masz wszystko co potrzeba, kręć kable i wrzucaj EBC.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
A ja w tym czasie zbieram graty i kombinuje co by tu jeszcze poprawić.
Jakoś jesienią jeszcze ubzdurałem sobie, że posadzę fotel kierowcy odrobinę niżej, jak dla mnie w coupe siedzi się zdecydowanie za wysoko. Trochę dumałem i finalnie po wywaleniu regulacji wysokości w stelażu udało się opuścić fotel o około 7cm. IMHO teraz siedzi się zdecydowanie lepiej, w końcu nie czuję się jakbym siedział na taborecie.
Także jeszcze jesienią, dzięki Markzo, udało się upolować komplet hebli na przód.
Są to zaciski Brembo 4 tłoczkowe z Alfy Romeo 166. Teoretycznie dostałem cały komplet do swapa na duże heble, ale tylko teoretycznie
Przewody hamulcowe poszły do kosza w pierwszej kolejności Stare i popękane, z reszta i tak mam nowe w oplocie. Dystanse zrobione z czarnej stali, dodatkowo dosyć nie dokładnie A na to wszystko zwrotnica przerobiona w taki oto sposób
Ktoś obciął oryginalne mocowania i zwyczajnie je przespawał w odpowiednie miejsce, żeby całość pasowała, i tak to ponoć jeździło No nie, mi sumienie nie pozwoliło tak tego zostawić. Padło, ze robimy jak należy, czyli został dorobiony porządny adapter z porządnej stali konstrukcyjnej.
I tak od projektu.
Całość nabierała kształtu. Wstępne przymiarki do seryjnej zwrotnicy i widać że mocowania dosyć poważnie kolidują, nie da się tego jakoś po ludzku minąć, ze względu na konstrukcje zacisku. Jest pomysł, żeby obciąć mocowania na zwrotnicy i nawiercić nowe otwory, po konsultacji z technologiem u mnie w pracy, trochę miałem wątpliwości czy bezpiecznie będzie tak zrobić,ale kolega skutecznie je rozwiał.
Tutaj OEM mocowania już usunięte, nawiercone precyzyjnie i nagwintowane nowe otwory.
Tutaj już zamocowane na "prototypie" adaptera, co by sprawdzić jak to się wszystko układa i czy tarcza wypada dokładnie w osi zacisku.
Tutaj pierwsza wersja gotowego adaptera.
A tu pomocnik
Po drodze wynikł mały problem, bo adapter delikatnie haczył i przegub, ale to zostało skorygowane w drugiej i ostatecznej wersji:D Więc adaptery gotowe.
Teraz czyścimy zaciski.
Malujemy, wymieniamy przewody łączące połówki i odpowietrzniki.
Montujemy.
Zwrotnice raz jeszcze wyczyszczone, pomalowane. Adaptery przykręcone na porządne śruby. Piasty wyczyszczone, wprasowane dłuższe szpilki, oraz nowe łożyska.
Tarcze zostawiłem te które dostałem w komplecie, są praktycznie nowe, zostały tylko lekko przetoczone.
Do tego zostały wytoczone nowe dystanse 15mm, z aluminium. Teraz pasują jak trzeba.
Heble na miejscu.
Także temat Hebli z przodu mam nadzieje jest zamknięty, nie wiem jeszcze jak to hamuje okaże się dopiero za jakiś czas.
Od żonki pod choinkę dostałem kontroler AFR z sonda szerokopasmową
Potem chwile nic się nie działo. Aż trafiły się takie fanty
Amorki KW V1 INOX, zakupione za bardzo dobre pieniążki:D Jest to zestaw do r200, R25 czy tam MG ZR. Jak wiadomo przód pasuje PnP natomiast tył ma inne dolne mocowanie. Ale poradzimy.
Z grubsza rozebrałem amorki. Zarówno przód jak i tył.
Sprężyny oraz jeszcze kilka innych gratów, głównie z tylnego zawieszenia niedługo pojadą do piaskowania i malowania. Przednie amorki na razie zostawiam, je trzeba tylko oczyścić z syfu, zabrałem się za tył.
Trzeba przerobić dolne mocowanie. Żeby to zrobić jak należy, pasowało by wyjąc wkłady i wtedy dopiero obciąć nie pasujące mocowanie i dospawać prawidłowe. I tu już zonk, bo nie dało się odkręcić nakrętek trzymających wkłady, jakiś debil konstruktor z KW, pomyślał żeby zrobić obudowy z nierdzewki i bardzo fajnie, ale dlaczego do cholery zrobił nakrętki wkładów z aluminium?
Tak to wyglądało...
No ni cholery nie dało się tego ruszyć, postanowiłem że na tokarce obetniemy dolne mocowanie w spawie i wyjmiemy wkład dołem, wtedy będzie można wydłubać te cholerne nakrętki.
I tak
Teraz zostało dorobić nowe nakrętki na górę, tym razem nierdzewne.
Następnie dolne mocowanie.
I tak to będzie wyglądało.
Jutro spawamy na gotowo
No i kupiłem sobie kierownice z MGF w ładniutkim stanie
flapjck1, Nie wiem czy teraz nie będzie zbyt problematyczne robić mocowanie na taki klucz. Nakrętki są teraz nierdzewne, myślę że teraz nie będzie problemu z ewentualnym rozkręceniem. Ale podumam nad tym jeszcze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum