Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200] Zwiększenie mocy za 1zł przez potencjometr
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200] Zwiększenie mocy za 1zł przez potencjometr
Autor Wiadomość
Gregoryyy 



Dołączył: 02 Sie 2018
Posty: 6



Wysłany: Czw Sie 02, 2018 20:31   [r200] Zwiększenie mocy za 1zł przez potencjometr
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Siema ludzie :) kopiłem ostatnio roverka 1.4 103km i natrafiłem w internecie na bardzo tani sposób podniesienia mocy (silnik troche obrywa no ale coś za coś :D )

mam na myśli coś takiego
https://www.youtube.com/watch?v=XZ1rpcNfuTU

jest to tez na allegro
https://allegro.pl/chip-tuning-box-120-do-rover-200-iii-1-4-103km-i7207240692.html

I teraz jedno proste pytanie, do jakich 2 kabelków to podłączyć ? bo dobrze wiemy, że wnętrze tego pudełka to włącznik i potencjometr ;)

Ma ktoś może jakieś schematy elektryczne roverka ?

Dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 02, 2018 20:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 02, 2018 22:04   

Schematy elektryczne są w Rave, więc wszyscy je mają, a do tego czegoś też jest instrukcja, więc powinno być podane gdzie to wpiąć, ale w sekrecie mogę Ci powiedzieć, że możesz nawet do kabli od radia, albo zapalniczki :mrgreen:
No i czy jesteś pewien, że układ hamulcowy jest gotowy na wyhamowanie bolidu po tym zabiegu?
 
 
Gregoryyy 



Dołączył: 02 Sie 2018
Posty: 6



Wysłany: Pią Sie 03, 2018 13:53   

no jak sie kupi za 150 to bedzie instrukcja, ale ja chce to samemu zrobic za tą złotówkę ;D co to te rave ? aa i z tego co wiem to to się podłącza pod czujnik temperatury w kolektorze :D
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 566
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pią Sie 03, 2018 22:11   

U mnie wpięte było w obd,plus dwa filtry stożkowe i elektryczne turbo.Mocy przybywaj....Taaa...Pozbylem się po poprzednim wlascicielu tych dupereli i od razu lepiej.Tego typu pudelka to niestety shit.Nie polecam


Mocy przybywaj

Jedyny dobry tunning w N/A to dolot i wylot.Ewentualnie decyzja na turbo lub sprezarke.W zaleznosci od możliwości finansowych i silnika.
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura: .Rover 75 w kolorku Cev
 
 
nanab 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 688



Wysłany: Sob Sie 04, 2018 16:25   

Takie "tjuningi" opierają się na oszukiwaniu komputera żeby myślał ze dostaje więcej powietrza, albo że silnik jest zimny i żeby zalewał więcej paliwa. Wzrost mocy jeśli będzie to może kilkaset watów a spalanie połowę większe. Lepiej wyrzucić koło zapasowe i narzędzia z bagażnika, przez spadek masy będzie większa poprawa osiągów.
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 566
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sob Sie 04, 2018 18:21   

Spadek masy jest ok.Ale mimo wszystko kolo zapasowe jest przydatne :P
Po prostu uniknąć cud pudelek z alledrogo i ebay i zajac się prostym równaniem dolot i wylot a pare kucy będzie.Mi taki shit rozwalil kompa na tyle ze wtryski zamiast mgielke zapodawać,laly jak szalone.W N/A dolot i wylot.
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura: .Rover 75 w kolorku Cev
 
 
Gregoryyy 



Dołączył: 02 Sie 2018
Posty: 6



Wysłany: Nie Sie 05, 2018 15:22   

tylko ze ja tym autem nie jeżdżę na co dzień tylko na rajdy, które sa raz w miesiacu :D
wiem ze takie pudelko bedzie zle dzialac na silnik, ale nie na tyle zeby go zepsuć jedna jazda w miesiacu :) a dolot i wylot juz troche kosztuje :D
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 566
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Nie Sie 05, 2018 22:03   

To nawet takie "cud pudelko" nic Ci nie pomoze.Podstawa to mody mechaniczne i odciążenie pojazdu.Jak chcesz przesle Ci zupełnie za darmo moje "shit" pudelko,wepniesz gdzie trzeba i czekaj na wzrost mocy oraz zmniejszenie zużycia paliwa :mrgreen:
U mnie zanim je znalazłem rozwalilo kompa i wtryski.Po wyjeciu auto wrocilo do normy.
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura: .Rover 75 w kolorku Cev
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 06, 2018 10:15   

Zwiększenie dawki paliwa w jakikolwiek sposób nie podniesie mocy silnika, bo do spalenia tego nadmiarowego paliwa potrzeba Ci powietrze, a w wolnossącym silniku go przecież nie dodmuchasz nijak.
Ja ostatnio miałem problem z zalewanym silnikiem. Palił jak smok, a spaliny na jałowym biegu miały taki skład, że się na stacji diagnostycznej alarm czadu włączył. Na wysokich obrotach było ok. Idąc Twoim tokiem rozumowania miałem wtedy więcej mocy? Wręcz przeciwnie, bo zanim się nie dokręcił powyżej 3000 obr. to w ogóle nie jechał.
Jak cudownym pudełkiem oszukasz komputer, że silnik jest zimny to dolejesz do cylindra paliwo, które zostanie wyrzucone przez wydech i tyle w temacie, a jak świece, zawory i sondę lambda pokryje gruba warstwa sadzy to nawet po wyłączeniu "magii" silnik się nie odmuli tak od razu.
 
 
Gregoryyy 



Dołączył: 02 Sie 2018
Posty: 6



Wysłany: Pon Sie 06, 2018 18:22   

Filtr powietrza K&N troche pomoże :) a gosciu efekt co jest pokazany w 4 minucie filmiku jakoś osiągnął :D mysle ze trzeba sie fajnie wstrzelic w ustawieniu tego "magicznego pudelka " i cos z tego by bylo :D w tym tygdniu spróbuje to zrobic w swoim i sie pochwale bo juz wiem jak to podłączyc :)
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pon Sie 06, 2018 21:30   

Sam filtr, a lepiej cały dolot K&N potrafi dodać kilka % mocy, ale to dlatego, że do większej dawki powietrza komputer sam doleje paliwa i nie potrzeba do tego żadnych cudactw. Gadanie, że to "coś" i dolot K&N razem podnosi moc silnika to jest obraza dla inżynierów z K&N.

Nic mnie do takich bzdur nie przekona oprócz rzetelnych wyników badań z hamowni przed i po. Dałeś sobie wmówić, że projektanci silnika założyli mu jakiś kaganiec chyba dla hecy, ale ciekawe czemu nikt nie "chipuje" wolnossących silników, bo nie widzi w tym sensu? Dobry programista chyba umiałby się "wstrzelić" jak to ująłeś?
 
 
Gregoryyy 



Dołączył: 02 Sie 2018
Posty: 6



Wysłany: Sro Sie 08, 2018 16:24   

zwracam honor :) sam potencjometr jako rozdzielacz dawki paliwa dziala super, bo czuć i słychać ze wpada wiecej beny i ma mocniejszy jalowy itp ale po moich testach na ulicy to wynik jest ten sam, tak jak bylo pisane wyżej, bez większej ilosci powietrza wieksza ilosc paliwa nic nie daje :D a szkoda:( ale zeby nie bylo ze temat zmarnowany, spróbuje tym zaoszczędzić troche na spalaniu tak z ciekawosci czy sie da :) wyniki za jakis czas.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 09, 2018 15:02   

Na moje oko spalanie skoczy. Możesz sobie zbadać sklad spalin i prawie na pewno będziesz miał przekroczoną normę CO i węglowodorów co świadczy o zbyt bogatej mieszance. A skoro paliwo jest wyrzucane że spalinami...
 
 
Gregoryyy 



Dołączył: 02 Sie 2018
Posty: 6



Wysłany: Czw Sie 09, 2018 15:12   

na zimnym silniku jak odpalam na czujniku jest 2kOhm po rozgrzaniu okolo 500 Ohm . Ja ustawie to pudelko na okolo 200 i tak bede jeździć .

ps. 2KOhy = 2000 Ohm (czyli zimny silnik , komputer daje wiecej beny)
500 Ohm ( silnik rozgrzany , daje mniej beny)

powinno spaść :)
Ostatnio zmieniony przez Gregoryyy Czw Sie 09, 2018 17:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 09, 2018 16:58   

No jeśli tak ustawiasz i silnik nadal będzie płynnie pracował na jałowym to teoretycznie spalanie powinno spaść. Może być jednak tak że sygnał z sondy lambda ma wyższy priorytet i komputer podleje paliwa, żeby uniknąć zbyt ubogiej mieszanki. Za dużo tlenu może załatwić zawory i wypalić dziurę w tłoku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [r214si moc] zwiekszenie mocy
pawel333 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lut 11, 2015 22:44
Raptile
Brak nowych postów [R220 SD 97'] - swiatla,wycieraczka,zwiekszenie mocy..!?
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Nie Sie 31, 2008 21:03
krzysztof_ns
Brak nowych postów [R200 1.4 16V '99] potencjometr gazu do wymiany??
grzesiek-neomix Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Lut 25, 2010 11:43
maco
Brak nowych postów [R200] Jak przejsc przez grodz silnika
Swiru_thc Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Gru 20, 2016 06:50
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink