Robie swapa w poloiezie z 1,4 na 1,8 vvc - problem jest taki, ze mam goły silnik bez wiązki i kompa.
Pytanie czy do 1,8 vvc podejdzie wiązka i komp z 1,8 ? (różnica to chyba tylko odcięcie obotów + dodatkowe czujniki na VVC) VVC działa mechanicznie
Ew. Czy kotoś ma moze wiązkę z 1,8 vvc + komp
Potrzebuję tez gniazdo ECU aby diagnozować błędy których na pewno będzie cała masa
Jakie to VVC? 145 czy 160?
145 robiłem w zeszłym roku u siebie, wiązka była ucięta sekatorem i składałem ją do kupy w oparciu o dwie wiązki od 1.4. Jak coś mam schematy i opisy wtyczek mogę podrzucić.
Mam ECU od 145, ale uwalony prawdopodobnie przy zdejmowaniu immo, komputer nie "widzi" obrotów wału korbowego = nie ma iskry i sygnału do wtryskiwaczy.
Jeżeli masz schemat to obiecuję porządne piwo za niego
Nie mam pojęcia jak rozrożnić wersję 145 od 160 km - chybra rożnica była w komputerze jezei nie to jak o poszukać ?
Silnik mam poskładay na wszystkich nowych cześciach - tłoki tuleje panewki itp...
wiązkę z 1.4 mam całą kompletną, ale 1,4 jest na kopułce, a 1,8 na czujniku... jak o opanowac ? + widzialem na allegro kilka kompów do vvc i chyba są 2 rodzaje wtyczek ....
Jeżeli masz schemat to obiecuję porządne piwo za niego
Nie mam pojęcia jak rozrożnić wersję 145 od 160 km - chybra rożnica była w komputerze jezei nie to jak o poszukać ?
Silnik mam poskładay na wszystkich nowych cześciach - tłoki tuleje panewki itp...
wiązkę z 1.4 mam całą kompletną, ale 1,4 jest na kopułce, a 1,8 na czujniku... jak o opanowac ? + widzialem na allegro kilka kompów do vvc i chyba są 2 rodzaje wtyczek ....
Różnice zewnętrzne między wersją 145 a 160 to:
a) plastikowa osłona na pokrywie wałków rozrządu, pod osłoną cewki (160)
b) kolektor dolotowy bez napisów VVC w kolorze srebrnym (160)
c) aluminiowa przepustnica 52mm (160)
d) ECU nowego typu MEMS 3 (160)
Wewnętrzne różnice to w zasadzie tylko wzmocnione tłoki z napisami 160, takie same jak w 1.8T.
Witaj Macku - gratuluje poldka - to ten co był vvc a jest turbo ?
kolektora nie mam - planowałem przerobić tego z 1,4 lub kupić z 1.8 bo muszę przerabiać kierunek dolotu
tłoki są od 1,8 vvc nowe seryjne oryginały
czyli:
kupić kompa z wersji 160 - na allegro po 200 zł + wiązka do tego tylko z wiązką już problem bo nigdzie nie ma zdjęcia wtyczki - widzę ze inne wtyczki sa w 145 a inne w 160.
skrzynia czeka na nowe łozyska, most nie ma luzów wiec najwiekszym problemem dla mnie to tylko odpalenie silnika... nikt sie tego nie chcę podjać wiec musze grzebać sam
Witaj Macku - gratuluje poldka - to ten co był vvc a jest turbo ?
Dzięki. Nie, turbo u mnie nigdy nie było i raczej nie będzie Mój z fabryki wyjechał jako oryginalny plusorover, w zeszłym roku wszczepiłem mu VVC po dość dużym remoncie. Całość opisana dość dokładnie ze zdjęciami na forum PTK
polonez_vvc napisał/a:
kolektora nie mam - planowałem przerobić tego z 1,4 lub kupić z 1.8 bo muszę przerabiać kierunek dolotu
tłoki są od 1,8 vvc nowe seryjne oryginały
czyli:
kupić kompa z wersji 160 - na allegro po 200 zł + wiązka do tego tylko z wiązką już problem bo nigdzie nie ma zdjęcia wtyczki - widzę ze inne wtyczki sa w 145 a inne w 160.
skrzynia czeka na nowe łozyska, most nie ma luzów wiec najwiekszym problemem dla mnie to tylko odpalenie silnika... nikt sie tego nie chcę podjać wiec musze grzebać sam
Kolektor możesz zostawić aluminiowy od poldorovera 1.4 - moje VVC na początku jeździło na takim zanim kolektor od VVC został przerobiony, różnica w mocy niewielka, trochę gorzej reaguję na pedał gazu.
Tłoki od VVC 145 są takie same jak w zwykłym 1.8 i 1.6 16V. Dopiero VVC 160 ma inne, mocniejsze i wytrzymalsze tłoki z wyrytymi cyframi 160 na denku tłoka.
Nadal nie napisałeś jednoznacznie czy twoje VVC to wersja 160 czy 145
Wiązka do 145 jest prosta do zrobienia nawet jak nie masz nawet fragmentu od VVC, do 160 to już wyższa szkoła jazdy bo z tego co się orientuję w MG ZR wiązka silnika jest częścią wiązki wnętrza i trzeba kombinować i ciężko jest to zrobić nie mając wiązki z dawcy. Wtyczki do ECU są zupełnie inne przy 160tce.
wygląda na 145 KM - ryzykuje z komputerem 160, ale alternatywnie zostawię 145. (pokrywa głowicy jest jak w 1,4)
Chyba rozsądna wersja to 145 KM.
Macko - Ty miałaś instalację z 145 ? instalacja z 1,4 nie podejdzie do nowego kompa chyba
[ Dodano: Sro Sty 30, 2019 10:33 ]
Macko - a czy mógłbym liczyć np. na Twoją pomoc w uruchomieniu silnika ? Widzę ze wiesz co i jak i już to robiłeś - mi brakuje na pewno kilku czujników itp.. (odpłatnie)
wygląda na 145 KM - ryzykuje z komputerem 160, ale alternatywnie zostawię 145. (pokrywa głowicy jest jak w 1,4)
Chyba rozsądna wersja to 145 KM.
Macko - Ty miałaś instalację z 145 ? instalacja z 1,4 nie podejdzie do nowego kompa chyba
Macko - a czy mógłbym liczyć np. na Twoją pomoc w uruchomieniu silnika ? Widzę ze wiesz co i jak i już to robiłeś - mi brakuje na pewno kilku czujników itp.. (odpłatnie)
Między 145 a 160 różnica w jeździe jest bardzo mała. W 145 powyżej 6700rpm moment już spada, a 160tka ciągnie jeszcze dalej do odcięcia. Jeśli nie będziesz piłował spod każdych świateł do odcięcia to nie zauważysz różnicy w jeździe 145tkę można posadzić na osprzęcie ze 160tki - musiałbyś poszukać pokrywy rozrządu i układu zapłonowego (cewki), silnik krokowy i map sensor też jest inny. No i zostaje kwestia wiązki do 160 - tu nie pomogę
Natomiast w kwestii VVC 145:
Moje miało uciętą wiązkę sekatorem, kupiłem go na szrocie. Miałem wszystkie wtyczki które są przy silniku, fragmentu wiązki i złącz do ECU nie miałem - zrobiłem z dwóch wiązek od 1.4.
Czujnik temp. płynu chłodniczego, temp. powietrza w kolekotrze ssącym, czujnik ciśnienia oleju, silnik krokowy, TPS, sonda lambda - wtyczki takie same jak poldoroverze.
Z rzeczy które będziesz musiał zdobyć:
- 2x wtyczkę do CPWK (z roverów 1.4/1.6/1.8 16v na sterowniku MEMS 1.9). Jedna do CPWK, druga do czujnika położenia wałka (są takie same)
- wtyczki do zespołu cewek są zdaje się takie same jak przy TPSie, więc też będziesz potrzebował 2 sztuki
- czujnik temp. oleju w HCU ma taką samą wtyczkę jak czujnik temp płynu,
- sterowanie VVC, 2 wtyczki - tu by się przydało zdobyć je bezpośrednio z VVC bo mają grubsze przewody
- wtyczka do map sensora - j/w potrzebna z VVC
- wiązka wtryskiwaczy (w VVC jest taka sama jak w roverach 1.4/1.6/1.8 16v na sterowniku MEMS 1.9, w MEMS 3 chyba też), zerknę w garażu bo powinienem mieć
To by było chyba na tyle jeśli chodzi o czujniki i osprzęt elektryczny silnika. Oprócz tego 2 wtyczki 36pinowe do ECU, takie same jak sterownikach mems 1.6/1.9.
Z rzeczy mechanicznych - musisz przerobić króciec rozdziału wody wychodzący z głowicy. Trzeba zaspawać jeden z dwóch otworów na czujniki temp płynu, następnie nawiercić i nagwintować pod czujnik temperatury płynu dla zegarów z poldrovera, gwint zdaje się M10x1.
Napisz co masz, a czego Ci brakuje. Dziś poszperam w garażu bo mam trochę gratów które zostały mi jak robiłem swapa u siebie.
poskładać listę co trzeba i zostanie tylko komp i instalacja
zastanawiam sie - bo jakiś czas temu kupiłem kompa 160 KM i może poszukać wiązki żeby można było podpiąć to do kompa z 160 KM - map sensor cewki itp też kupić do 160
Ale jezeli trzeba zmieć coś w silniku to nie ma sensu - zostawię 145 moze coś sie podniesie dolotami wydechami ?
Tak, musisz zmienić koło zamachowe i sprzęgło na takie z silników 1.4 /1.6 / 1.8 montowanych w Roverach 200/400 na sterowniku MEMS 1.9. Sprzęgło 200mm.
Koło które podlinkowałeś, i które fabrycznie było montowane w silnikach VVC jest za duże i zwyczajnie nie zmieści się w obudowie skrzyni biegów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum