Wysłany: Nie Lut 03, 2019 11:07 [Freelander Td4] osprzęt silnika
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Tydzień temu kupiłem Frelandera 2004 rok z silnikiem Td4. Auto ładnie odpala nawet przy lekko ujemnej temperaturze. Ładnie przyspiesza, nie kopci. Pali w trasie (prędkość 80 do 100 km/h) około 8 litrów. Przy jeździe 70% trasa 30 % miasto 8,8 L/100 myślę, że to trochę dużo zwłaszcza, że staram się unikać gwałtownych przyspieszeń, jazda "delikatna".
Mam prośbę, myślę, że ktoś grzebał przy silniku. Brak przewodu podciśnienia przy EGR za silnikiem jakaś rurka nie podłączona do niczego i gumowy przewód z filtekiem.
Na desce rozdzielczej jakiś dodatkowy włącznik.
Nie świeci kontrolka świec żarowych, ale auto odpala.
Proszę o obejrzenie filmu i sugestie do czego te przewody podciśnienia i czujnik,który został odłączony.
Z tego co piszesz coś musiało być robione w silniku, gdyż EGR powinien być podłączony, a jak nie ma przewodu to albo to celowe działanie, albo po prostu ktoś zapomniał. Zerknij sobie tutaj https://www.ucando.pl/k/u...ji-spalin/U1201 i kup najwyżej ten przewód i zobaczysz czy coś się poprawi. Ewentualnie podjedź do znajomego mechanika to Ci to sprawdzi
Z pewnością coś było robione. Nie wiem jednak gdzie podłączyć przewód podciśnieniowy. Jedna strona do EGR-a, a druga?
Bardziej intryguje mnie wolna kostka za Egr-em ( film z linku), która jest podłączona do jakiegoś czujnika w silniku.
Brak jest złącza, z którym powinien być połączony ten czujnik. Może to jest przyczyną, że nie grzeją mi świece żarowe. Nie zapala się kontrolka świec na desce i nie słychać żeby załączał się przekażnik. Dziwne bo silnik pomimo tego odpala dość dobrze nawet przy dwóch trzech stopniach poniżej zera.
No i ta rurka po lewej stronie za silnikiem, nie mam pojęcia do czego ona służy.
Odnośnie filterka na gumowym przewodzie doczytałem się że tak ma być podłączony jest on do sterowania podciśnieniem turbiny.
Ktoś tam trochę namieszał. Pod kolektorem jest elektrozawór sterowania zaworem EGR. Do niego jest podłączony przewód od siłownika otwierającego zawór i drugi przewód to właśnie ten zaślepiony. Nie pamiętam jak są podłączone. Metalowa rurka przy filtrze to wywietrznik przekładni kątowej - tak ma być. Filter możesz wymienić, on podaje ciśnienie odniesienia do do elekrozaworu sterowania turbiną. Co do złączki to zrób zdjęcie, nie widać kolorów przewodów. Być może jest nie podłączony czujnik wysokiego ciśnienia na listwie. Wyłącznik na desce może być od wszystkiego, to nie jest fabryczny wyłącznik.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum