Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Uszczelniacz koła pasowego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 12:50
[R45] Uszczelniacz koła pasowego
Autor Wiadomość
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 10:56   [R45] Uszczelniacz koła pasowego
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Hejka,

Dziś przy okazji okresowych badań technicznych, badający zauważył plamę
ślady oleju poniżej koła pasowego w moim R. Zasugerował wymianę
uszczelniacza. Na początku stycznia wymieniałem rozrząd wraz z
uszczelniaczami i uszczelką pod głowicą. Wydaje mi się, że mój mechanik
(mam do niego jako takie zaufanie) zauważyłby nieszczelny uszczelniacz
koła pasowego. Poza tym nie widziałem pod autem żadnych plam oleju, a i
z silnika nie ubywa go w niepokojących ilościach (po 10 tyś km od
wymiany oleju musiałem dolać około 0,5 litra do osiągnięcia normalnego
poziomu).

Stąd moje pytanie, czy możliwe jest, że ślady oleju dziś odnalezione
pochodzą jeszcze od czasu wymiany (podczas pracy mechanika mogło się
przecież zdarzyć, że coś gdzieś mu tam skapło)?

Jeśli radzilibyście jednak wymianę, to ile to powinno kosztować?

ROVERO: doposuj poj. silnika oraz rocznik do tematu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 23, 2010 12:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 10:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 10:59   

Rozumiem, że wyciek ja na dole przy wale korbowym od strony rozrządu...?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 11:11   

a może źródło wycieku jest troszkę gdzie indziej...
U mnie też to wygląda tak jakby ciekło z uszczelniacza wału korbowego, (w ogóle cały tamten bok jest lekko zachlapany), a winien był niedokońca szczelny układ wspomagania...

Jeśli chodzi o koszty wymiany to chyba tyle samo co rozrząd, bo w praktyce chyba ta sama robota :sad:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 11:17   

Dokładnie. Troszkę oleju jest na przewodach, które pod nim biegną. Tylko, czy to jest nowy wyciek, czy zabrudzenia pozostały po "brudnej" wymianie rozrządu i uszczelki pod głowica - tego nie wiem. podczas postoju w garażu nie zauważyłem zadnej plamy pod samochodem. Ubytek oleju też nie wydaje mi się jakiś bardzo potężny (około 1,5 litra na 10 tyś km - no chyba, że to za dużo).

Podobna plama jest pod linią uszczelki pod głowicą, ale ta pojawiła się dopiero po wymianie uszczelki, więc co do tej plamy, jestem pewien, że to podczas wymiany się zabrudziło. A pojawiła się nagle... to znaczy była od mamentu odebrania auta od mechanika.

[ Dodano: Czw Kwi 05, 2007 12:23 pm ]
Tyle samo co rozrząd... :( Niefajnie. Ale najpierw sprawdze to wspomaganie. A co do zużycia oleju, to jak to powinno wyglądać? Czy to prawda, że silnik nieco oleju zawsze spala, a jeśli tak, to jakie są rozsądne ilości?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 11:47   

Cherman napisał/a:
A co do zużycia oleju, to jak to powinno wyglądać? Czy to prawda, że silnik nieco oleju zawsze spala, a jeśli tak, to jakie są rozsądne ilości?


to prawda
jesli chodzi o ilość to 1,5 litra na 10kkm to nie jest tak strasznie (na grupach jeszcze coś ktoś mówił,że graniczna ilość to 1l/1kkm), ale pewnie jakby znikało mniej też byś nie narzekał :wink:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 20:31   

moja rada to powycierac wszystko dokladnie np. szmatka z benzyna, potem jezdzic i obserwowac

moze tak byc ze przy wymianie rozrzadu wymienione byly uszczelniacze na walkach rozrzadu
a teraz wyciek jest na uszczelniaczu na wale korbowym
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 20:59   

Na rachunku z wymiany rozrządu i uszczelki mam takie pozycje:

1. Zestaw uszczelek głowica
2. Olej silnikowy
3. Filtr oleju
4. F. Pow
5. Uszczelniasz P. Wału
6. Zestaw rozrządu
7. Planowanie głowicy
8. Docieranie gniazd zaworów
9. Kpl. uszczelniaczy zaworów
10. Koncentrat chłodniczy
11. Pompa wody

Czy w tych punktach jest gdzieś uszczelniacz koła pasowego? Nie wszystkie są dla mnie jasne (jak na przykład punkty 4,5,9). Dodatkowo nie wiem co znaczy 7 i 8.

Oddając auto do mechanika sądziłem, że zrobi wszystko co należy... ja sam się nie znam :( . Czy na tej liście jest coś z tego o czym piszecie?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 21:16   

Cherman napisał/a:
Czy w tych punktach jest gdzieś uszczelniacz koła pasowego?


wychodzi na to ze jest, wlasnie pod punktem 5

czytajac to widze ze podeszli do tego solidnie

punktu 4 tez jakos nie moge rozszyfrowac

punkt 9 to sa uszczelniacze zaworowe w przypadku ich zuzycia stwardnienia gumy, olej przedostaje sie do komory spalania, przez co przy odpaleniu zimnego silnika po dluzszym postoju, leci chmurka niebieskiego dymu

punkt 7 to oborobka przylgni glowicy ktora styka sie z uszczelka glowicy, powierzchnia ta musi byc rowna i czysta bez zadnych wzerow
planowanie daje mozliwosc skorygowania nieplaskosci glowicy lub np. zlikiwdowania wzerow
planoawnie nie zawsze jest konieczne czasami wystarczy ja tylko starannie oczyscic
planowanie wykonuje sie na specjalnej szlifierce
max planowanie w/g serwisowki w przypadku silnikow serii K to max 0,2 mm

punkt 8 polega na wzajemnym spasowaniu czyli dotarciu gniazd zaworow i przylgni zaworowej te elementy musza miec idealna szczelnosc na calej powierzchni
od tego miedzy innymi zalezy cisnienie sprezania
w przypadku kiedy zawor jest nie do konca szczelny moze z czasem sie wypalic
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Cherman 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 214
Skąd: Szczecin



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 21:21   

AndrewS napisał/a:
Cherman napisał/a:
Czy w tych punktach jest gdzieś uszczelniacz koła pasowego?


wychodzi na to ze jest, wlasnie pod punktem 5

czytajac to widze ze podeszli do tego solidnie

punktu 4 tez jakos nie moge rozszyfrowac


Czyli moje podejrzenia o brudzie na silniku się sprawdzają. Wychodzi na to, że plama przy kole pasowym jest stara i nie pochodzi zwycieku tylko niechlujności mechaników. Cieszy mnie to niezmiernie.

Co do punktu 4. to chyba filtr powietrza... tylko po co to tak szyfrować...

Dzieki wielkie. Podniosłeś mnie na duchu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2534
Skąd: Leszno



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 21:46   

AndrewS napisał/a:
punktu 4 tez jakos nie moge rozszyfrowac

IMHO to filtr powietrza :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Jaki kierunek odkrecania sruby kola pasowego - rozrzad
orzelgorskiego Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Nie Mar 19, 2017 10:31
sebeks
Brak nowych postów [R 45] Uszczelniacz lewej pół osi
juby47 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Pon Paź 07, 2013 23:37
juby47
Brak nowych postów [R416Si] Jaki uszczelniacz pół osi?
kostas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Wto Maj 15, 2012 21:02
tujaro13
Brak nowych postów [R45] Łożyska/uszczelniacz skrzynia R65
sebatczew Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Wrz 30, 2008 08:51
sebatczew
Brak nowych postów [R45 iDT] Uszczelniacz wału korbowego
Bartek8508 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Pon Paź 31, 2011 11:36
Bartek8508



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink