Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45]Roznica miiędzy 620TI a 2.5.V6 w budzie 45tki
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45]Roznica miiędzy 620TI a 2.5.V6 w budzie 45tki
Autor Wiadomość
lukanio44 



Dołączył: 14 Kwi 2017
Posty: 51



Wysłany: Wto Maj 26, 2020 18:20   [R45]Roznica miiędzy 620TI a 2.5.V6 w budzie 45tki
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam.mam R45 2.0 idt z wtryskami sdi, fmickiem na pełnym orurowaniu alu 60mm oraz mapka od Remiego ,wtryski oraz turbo po regeneracji wiec wszystko fajnie hula ,pojawil sie pomysl by zwiekszyc turbine pisalem z Remigiem doradzil mi wszystko wiem ale no wlasnie sledze nasze forum oraz zagraniczne gdzie chlopaki wkladaja mocniejsze turbiny i dupa 160 lub 170km max,teraz pomysl zaczerpnięty z naszego forum wiadomo od kogo by przelozyc benzyne za diesla ,z racji zawodu lakiernik mam stycznosc z mechanikami wiec pomoc bedzie ,moje pytanie jaka jest realna roznica miedzy tymi silnikami oraz ktory bedzie latwiejszy w spasowaniu w 45 domyslam sie ze V6 ,mam zdrową bude i zmiana auta nie wchodzi w gre ,dalem ogloszenie na naszym forum o kupnie 2.0 Ti wiec poczekam moze ktos cos,dostep do 2.5 V6 mam za 1300zl zdrowy piec ,czekam na podpowiedzi ,pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 26, 2020 18:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 27, 2020 09:18   

Siemka,
2,0T16 wchodzi w miejsce diesla p&p jeśli chodzi o mocowania i półosie, chłodnice i fmica też wykorzystasz, jakieś przeróbki układu wodnego/wspomy itp. Ogólnie mając na dawce 620Ti powinno pójść sprawnie.

Kv6 tak samo wchodzi jak tatine w mamine ALE, najlepiej mieć dawce zs180, bo osprzęt jest kompletnie inny.

Co lepsze... są plusy dodatnie i ujemne każdego rozwiązania. Zrobiłem już kilka T16 i największy problem jaki zaczynam dostrzegać to brak częsci zamiennych w PL. Panewki główne, pierścienie tłokowe - to największy problem, trzeba ciągnąć z UK. Ciężko też o dobrą bazę, często motory są dojechane a znaleźć ładny komplet tłoków AE/Mahle to wyzwanie.

Na pewno jest to rozwojowy i trwały motor, pytanie co planujesz? jaka moc Cie interesuje. Seryjne tłoki powinny udźwignąć 250KM, piszę powinny, bo np Slax ma 260KM i jeździ, a ja oberwałem półki w 2 silnikach, rozbierałem również 2,0T jeżdżone na 0.9b tylko i tez miały popękane tłoki.

Jeśli zdecydujesz się na 2,0T spotka się zabawa z ECU - mems 1.6. Proste i dobre ecu, jednak większość ma problem z TPS/krokowcem + lubi się sama z siebie zceglić. Lekarstwo? swap elektroniki na MEMSa 3, co uskuteczniłem w swoim ZS.

Jeśli chodzi o KV6, to wrzucic serie, zrobić sensowny wydech/dolot i zostawić.

Natomiast mam też inną opcje ;) jeśli nie znajdziesz 2,0T, olałbym V6 i wrzucił 1,8 VVC z ZR160. Do tego dołożyć turbo ;) zrobiłem taki manewr w swoim R25 i bardzo to polecam. Nieotwierany słupek przyjmuje póki co 0.7b doładowania, odpycha się to nawet nawet. Motor jest młodszy, dużo lżejszy i są do niego bez problemu części.

Jeśli masz jakieś pytania - wal śmiało, pozdro.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
lukanio44 



Dołączył: 14 Kwi 2017
Posty: 51



Wysłany: Sro Maj 27, 2020 15:09   

Wielkie dzięki Markzo za odp liczylem na to ze wypowiesz sie w moim temacie ,powiem ci szczerze ze najbardziej by mi zalezalo na 2.0T ale z dostepnoscia czesci jest tragedia ,nawet znalazlem jeden silnik ale na pewno do wymiany pierscienie bo kompresja dosc słaba a cylindry ok ale pierscienie trzeba chyba sprowadzac zza granicy popraw mnie jesli sie myle,namieszales mi z tym 1.8VVC i powiem ci szczerze ze pomysl dosc dobry uturbic taki silniczek a powiedz mi czy ciezko będzie go spasowac do budy 45tki?? moc jaka mnie interesuje do osiagnięcia to okolo 300KM a bez turbiny tego nie osiągnie ,mysle ze będe jeszcze na spokojnie szukal 2.0T nie spieszy mi sie bardzo z projektem bo mam w domu malego dzidziusia i z czasem teraz ciezko a auto ma byc gotowe na przyszly rok na zloty imprezy itp,a czy jesli mial bym 2.0T ogarnął bys mi ecu lub pomogl w tym
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 01, 2020 06:54   

lukanio44 napisał/a:
powiem ci szczerze ze najbardziej by mi zalezalo na 2.0T ale z dostepnoscia czesci jest tragedia ,nawet znalazlem jeden silnik ale na pewno do wymiany pierscienie bo kompresja dosc słaba a cylindry ok ale pierscienie trzeba chyba sprowadzac zza granicy popraw mnie jesli sie myle

tak, w PL w marcu szukaliśmy nominalnych pierścieni i kiszka. Z Niemie Mahle za ok 600-700zł albo z UK. Można założyć pierścienie z diesla ALE - trzeba roztaczać rowek pod 1 z 3 pierścieni. Podobno często się tak robi w VW TFSI ale ja troche się bałem, bo te tłoki za mocne nie są.

lukanio44 napisał/a:
namieszales mi z tym 1.8VVC i powiem ci szczerze ze pomysl dosc dobry uturbic taki silniczek a powiedz mi czy ciezko będzie go spasowac do budy 45tki??

1,8 wychodził w Twojej budzie, więc tak jak przy V6 i 2.0T, będzie pasował. Kwestia dorwania całego auta na części, np 45 1.8 118KM jako dawca wiązki osprzętu, skrzyni półosi a motor z zr160/tf160.

lukanio44 napisał/a:
moc jaka mnie interesuje do osiagnięcia to okolo 300KM a bez turbiny tego nie osiągnie ,mysle ze będe jeszcze na spokojnie szukal 2.0T nie spieszy mi sie bardzo z projektem bo mam w domu malego dzidziusia i z czasem teraz ciezko a auto ma byc gotowe na przyszly rok na zloty imprezy itp,a czy jesli mial bym 2.0T ogarnął bys mi ecu lub pomogl w tym

to tak, 300KM na bank seryjne 2,0T nie uniesie, tłoki pierwsze się wymeldują z tej imprezy. Obstawiałbym 240-250kuca, ale to też zależy w jakim stanie będziesz miał silnik. Na okolice 220-230KM starczy seryjne turbo. Podstawa to zrobić duży DP, bo seryjny jest biedny. Na seryjnym ECU mems 1.6 (kopułka, 1 cewka, komp z 2 wtyczkami)jestem w stanie zrobić remap - zaplon/paliwo/doładowanie. Do 1b boostu, bo tyle ogarnia seryjny mapsensor. Można to obejść diodą zenera albo rezystorkami, ale mnie osobiście to nie przekonuje. Mems 1,9 (czyli brak kopułki, jest moduł zapłonowy, ecu z 1 wtyczką) jest niemapowalny, aplikacją memsdiag można mu zmienić offset zapłonu i ugrać z 10KM.

Żadna świnka dostępna na rynku nie ogarnia triggera z 2,0T i VVC, chyba, że wrzucisz koło zamachowe i ECU z pierwszego wypustu 2,0, gdzie jest wieniec z 2 wycięciami, to det3 powinien ruszyć.

Jak masz pytania to pisz, choć gotowy poradnik to temat z moim autem ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 72



Wysłany: Czw Lip 23, 2020 20:20   

@Markzo ile mocy Ci wyciąga uturbiony 1.8VVC?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 24, 2020 11:35   

slawo napisał/a:
@Markzo ile mocy Ci wyciąga uturbiony 1.8VVC?

Ja mam 206KM/295Nm.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
slawo 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 72



Wysłany: Sob Lip 25, 2020 08:36   

R25 Potwór :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Zegary od 45tki. Czy podejdą?
pgrad Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sob Lut 14, 2015 20:35
Jarek_420_SDI
Brak nowych postów [R45] Różnica 2,0sdi a 2,0 idt
roverczesci Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Maj 17, 2012 16:24
roverczesci
Brak nowych postów [R414] Różnica
cige Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Lis 14, 2007 16:35
piter34
Brak nowych postów [R400]Róznica w wtryskach
JEFF Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Nie Kwi 08, 2012 12:21
JEFF
Brak nowych postów [R400] 416 a 416Si różnica?
Cin Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Sty 06, 2012 22:59
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink