Witam serdecznie postanowiłem otworzyć ten temat ponieważ już posiadam trochę materiałów.
MG zakupiłem w październiku 2018 roku,
Stan samochodu określam na akceptowalny.
Klapnięte zawieszenie , przerwana szyba i poprzecierany dach.
Auto miało lexus looki z tyłu i zmieniłem je na oryginały.
Z boczków drzwi wyrwane oryginalne maskownice i przykręcone od "świetnego car audio" Magnat.
luźna szyba drzwi lewych i wyrwany gwint klamki drzwi lewych , przez co była luźna.
Kokpit oklejony oklejinai drewno podobną z ebaya która po psikaniu plackiem zaczęła się rozpadać
ale nie na tyle by gąbka się chciała odklejać
(z tym to 3 dni się męczyłem żeby odkleić i wyczyścić przed malowaniem).
Pęknięty kolektor wydechowy. Już jest nowy z nierdzewki owinięty bandażem
żeby zmniejszyć temperaturę w komorze.
Wycieki z osady bagnetu, zaworu VVC i pokrywy zaworów.
Uszczelki czekają na założenie.
Zawieszenie też już podniesione ,
na wysokość akceptowalną prze zemnie a nie przez producenta
Na razie tyle , poniżej parę fotek , do tej pory udało mi sie:
Odnowić wnętrze, została wymiana daszka zegarów , ponieważ jakiś wioskowy trol
jak spalił się pod deską bezpiecznik pompy abs'u przesz to że masy zbrakło, zamiast
to naprawić łatwiej mu było wyciągnąć liczniki i wyrwać daszek z deski
żeby wyciągnąć żaróweczkę od abs.
na szczęście połamał daszek a nie deskę,
to będzie grubsza operacja bo wkręty są pod kanałem nawiewu
a chciał bym to wymienić bez demontażu całej deski.
Tak więc abs naprawiony. Do naprawy został jeszcze airbag
ponieważ kontrolka nawet nie zapala się przy starcie.
Strzała na pewno dostał w lewy przód. będę wymieniał błotnik ponieważ nie chce mieć po szpachlowanego.
Wymienić audio na takie które mi odpowiada,
czyki Kenwood KRC-7080r + Ground zero gzif 65x + ładnie dopasowałem siatki maskownic że nie musiałem dać tych plastikowych ramek.
JEstem w trakcie wymiany wszystkich połączeń masowych.
Naprawiłem lewe drzwi czyli: luźną szybe, klamke.
Przesmarowałem wszystkie prowadnice i poustawiałem szyby , wygłuszyłem drzwi. wymieniłem klemy.
Wymieniłem przepustnice na 52mm.
Filtr i Olej zmieniłem na Valvoline VR-1 Racing 5w-50.
Jeszcze muszę wymienic olej w skrzyni.
Naprawiłem pozapiekane tulejki lewarka zmiany biegów,
założyłem nowe nakładki gumowe,
Zregenerowałem rezystor nawiweu.
Odalowałem wycieraczki i listwy progowe.
zabezpieczam wszystko pokolei antykorozyjenie.
Wymieniłem gałke na taką z tf.
JAk coś mi sie przypomni to dopisze.
Pozdrawiam.
[ Dodano: Nie Lut 17, 2019 10:02 ]
Mały update zrobię,
Na założenie czeka Wydech 4-2-1 kopia oryginału tylko że z nierdzewki i owinięta
polakierowanym bandażem bazaltowym, jeszcze tylko przekładka termiczna miedzy głowice
a kolektor wydechowy przyjdzie i mogę zakładać.
[ Dodano: Czw Lut 21, 2019 22:51 ]
Update:
wydech już siedzi, chciałem zachować obydwie osłony termiczne ale niestety ten wydech z nierdzewki + nieowinięcie okazał sie za gruby i z osłoną nie dało by sie przykręcić alternatora.
Ogarnąłem także nowe gąbki pod wykładziny i gałeczkę z tf .
Widać ze wykładziny ładnie leżą
Sterownik airbag miał odłączoną masę, tak to już jest jak sie auto daje do warsztatu, wiem bo sam przepracowałem trochę w warsztatach przemiał sie liczy i ciągła presia czasu dlatego warsztaty wola 10 klockówymienić niż myśleć dlaczego komuś zamki nie działają. Airbag działa, jedyne z elektryki co zostało to wskaźnik niezapietych pasów śle tego nie musi być. Wrażenia z wydechu , fajnie gwizda, wiadomo dojdzie jeszcze sportowy kat i przelotowa puszka chyba z turboworks wezmę i sobie wyspawam. Ten wydech jest wyspawany do wersji bez klimy , a ja mam i altek u góry , po odwinięciu bandażem musiałem gurną łapę latka odsadzić na podkładkach , a i tak zamało sieć postanowiłem zrobić nową naszczeście dolna śróba która w wersji bez klimy jest górną go poziomie i nawet w wersji bez klimy jest ona blaszana u mnie będzie z płaskownikia 0,5 . Jak skończę to zapodam zdjęcia. Dodatkowo wymieniłem uszczelki od mechanizmu vvc(tam gdzie tłok i cewki) bo już ze starści ciekły i uszczelkę pod pokrywą profilaktycznie
Ps. Niewiedziałem że jest taki ładny dostęp do od olewacze odmy pod pokrywą i odrazu wyczyściłem.
Jeszcze mocno rozważam przerobienie grodzi za chłodnica i wylot na masce tak jak w tym wątku:
https://www.google.com/am...672466/%3famp=1
Tak jak w prototypowym 200hpd udało sie zejść z +2 do 0 ciągu unoszenia.
A siatka na masce nie szpeci ażtak bardzo jak myślałem, oczywiście ważny jest
kształt i niewielki rozmiar otworu.
Trzeba to wymyślić tak żeby ładnie zgrywało sie z autem.
Podoba mi sie wylot z lotusa elise ale to już trochę przesada
Żeby tak uformować grodzie żeby zgrywała sie
z takimi wielkimi wylotami to kupa roboty i zabiera całkowicie
Wolną przestrzeń po zapasówce.
[ Dodano: Sob Mar 02, 2019 10:49 ]
Poduchę mam oryginalną , w 1998 roku była zmiana na taką z kolorowym logiem.
a tu jeszcze łapka do alternatora, przyłapana na autku więc trzyma geometrie idealnie:
Jest na zdjęciach do góry nogami, krzywizna sie zawija wokół alternatora dało to jakieś 8-9mm luzu między kolektorem a altkiem, lecz oryginalna osłona dalej sie nie mieści , co byście polecili żeby
zrobić nową osłone, myślałem nad blaszką alu 0.8?
[ Dodano: Czw Lut 06, 2020 23:32 ]
Podczas zimy autko sobie spokojnie stoi w garażu i czeka aż deszcz wypłucze sole,
W tym czasie udało mi się obniżyć fotel, trochę podnieść kierownice na mocowaniu , zlikwidować luzy na wybieraku skrzyni biegów, wymienić olej w skrzyni, zamontować wzmocnienie serwa hamulcowego.
I ogarnąć pewien problem który miałem z dziurawa szybą, wiem że mogłem kupić szybę z uk za 50f+przesyłka ale w następnym roku chce wymienić poszycie dachu więc był to dla mnie zbędny koszt, wyciąłem więc folie pcv z ramki i wstawiłem nową myślę że wyszło fajnie.
[ Dodano: Pon Cze 29, 2020 00:02 ]
Dawno nie było wpisu ale autko ma się dobrze , trochę zmienił się look,
Usunąłem wyciek z pomiędzy głowicy a trzymacza wałków , czy jakoś tak to się nazywa.
Felgi pomalowałem tak jak widać w złoty metalic.
I wrzuciłem nowe opony Federala 595 RS-Pro, Na suchym auto prowadzi się jak przyklejone,
na mokrym myślałem że będzie ślisko a okazało się że też dobrze kleją,
niesamowicie ciche opony w porównaniu z toyo T1R.
W drodze jeszcze jest kompletna nowa zawiecha i czekają na zamontowanie nowe przewody zapłonowe,
filtr paliwa i włącznik wstecznego.A także nowe rury chłodzenia z nierdzewki.
[ Dodano: Sro Lip 01, 2020 00:23 ]
Mam nadzieje że choć jedna osoba rozpozna to zawieszenie
Zawieszenie poskładane, jezdzi sie świetnie , na tych oponach i zawieszeniu trzyma sie jak
przyklejony, na suchym asfalcie nie da sie zamielić kołami (bez szkody dla silnika i skrzyni) więc niema
co prubować, na poprzednich mogłem sobie zarzucić lekko tyłem a tu już niestety.
Mięka mieszanka w semi slickach robi swoje.
W sierpniu wymienione poduszka silnika i olej na fuchs.
[ Dodano: Czw Wrz 10, 2020 22:38 ]
[ Dodano: Pią Gru 18, 2020 20:09 ]
[ Dodano: Pon Lut 01, 2021 00:15 ]
Z nudów w zimę zrobiłem sobie prawie lustro
Mała polerka i woskowanie.
nowy889, Witaj, jaki koszt takiego zawieszenia i gdzie go dostać? Muszę u siebie wywalić też hydro bo jedna poduszka z tyłu siadła, a do trophy są nie do dostania.
Odpowiedziałem na pw. Ale tu tez napisze 6 tysi jak ja kupowałem kosztowało. Mały update , zregenerowałem maglownice, mozna coprawda kupic zregenerowaną za 180f+ przesyłka , albo zrobic tak jak ja , kupić w dobrym stanie z anglika. Ja na jebaju trafiłem za 15f taką że w środku byla jak nowa i nawet drązki sie zdały bo są bardzo sztywne. Przełożyłem tuleje ślizgową i docisk. I już nie stuka. Musiałem dorobić śrube docisku która w oryginale jest plastikowa i sie rozleciała przy odkrecanu w obydwu.
śruba jaką trzeba to 33x1,5. śrube taka dość ciężko dostać a trzeba bylo by i tak jakos gniazdo na klucz jakiś wykonać wiec ja zrobilem tak. Kupiłem mufe chydrauliczna ogulnie dostępną 33x1,5 wspawałem łeb śruby z gniazdem sześciokątnym (imbus) i na dokarce zrównałem na płaski korek. Myśle że wyszlo git , drążków nie zmienialem ale pasuja podobno os volvo 240 .
[ Dodano: Sro Maj 26, 2021 23:35 ]
Mała zmiana we wnętrzu , kierownica momo Troche inna niż była
Mam jeszcze pytanie jak poradzić sobie ze świecącą kontrolką SRS. Piszesz i rozłączonej masie sterownika - gdzie ta masa i sterownik są umieszczone ?. Może inne sposoby aby zgasła ta lampka SRS ?. nie wiem jak się zabrać do tego. Mój MGF 1.8 z 1998 roku. Pozdrawiam. Mirosław
Mam jeszcze pytanie jak poradzić sobie ze świecącą kontrolką SRS. Piszesz i rozłączonej masie sterownika - gdzie ta masa i sterownik są umieszczone ?. Może inne sposoby aby zgasła ta lampka SRS ?. nie wiem jak się zabrać do tego. Mój MGF 1.8 z 1998 roku. Pozdrawiam. Mirosław
Strownik masz pod konsolą środkową, jak odkręcisz boczek z lampka to go widac, jego masa jest zwyczajnie przykręcona obok. Ale zazwyczaj uszkodzeniu ulegają przewody pod siedzeniami albo wtyczki pod siedzeniami. Tam bym szukał.
Dzięki za info i także w pytaniu o pscan. Walczę z tym SRS już od dłuższego czasu póki co bez efektu. Przejrzałem całą instalację SRS i na oko kable nie były wcześniej ruszane i nie widać uszkodzeń, złącza bez śladu nalotu czy korozji są w stanie wizualnym idealne. Podpiołem we wszystkie złącza (napinacze, poduszki) rezystory 2,2 ohma tak jak widziałem na kanale Anglika (https://youtu.be/CyhPq1cCG04) bez efektu. Zresztą napisałem do niego i otrzymałem odpowiedź, że do 2000 roku złącze obd2, które było montowane w MGF nie obsługuje systemu powszechnego tylko trzeba użyć tylko i wyłącznie dedykowanego do MG/rover skanera i to jest właśnie pscan. Kupiłem wcześniej skaner mukar cs5 który posiada duże możliwości (ECM, ABS, SRS, TCM, BCM) w tym wszystkie marki rovera i jest zakładka MGF 1995-2000 ale się nie łączy diagnozuje tylko ABS. Wracając do SRS zrobiłem to co TY czyli rozebrałem sterownik i przeczyściłem styki masowe chociaż wyglądał w środku idealnie oraz dokładnie oczyściłem z rdzy płytkę na której jest zamocowany i też bez efektu. Rozumiem z tego co piszesz, że to tej płytki mocującej jest zamocowany przewód masowy , którego nie zauważyłem Ponadto zmierzyłem rezystancję napinaczy i poduszek i wszędzie wyszło prawie 0 ohma. I tu są dwie szkoły z tego co zobaczyłem na youtube. Jedni pokazują, ze rezystancja poduszek i napinaczy ma być 2,2 ohma lub więcej a zero ohma świadczy i niesprawności a inni pokazują, że zero ohma jest OK. Tyle, że to dotyczy wszelkich innych marek aut ale nie tak starych jak mój MGF, danych o rezystancji poduszek i napinaczy w MGF nie znalazłem. Zostaje sprawdzić przewody nie wiem jak to zrobić prosto ? tym bardziej, że nie widać aby kiedykolwiek fotele były demontowane. W końcu czekam na sterownik kupiony na ebayu według zapewnień sprzedawcy ma być sprawny !!. Miłego wieczoru i pozdrowienia. Mirosław
Przedzwonić możesz miernikiem uniwersalnym + 2 igły/szpilki, ale to byś musiał dzwonić od sterownika po wtyczki, na rysunku masz gdzie mase sie przykreca
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum