Witam, chciałbym przedstawić mój niedawny nabytek: MG ZS 180 z 2002 roku.
Auto zostało sprowadzone z Niemiec w lipcu tego roku.
Dlaczego taki wybór? Szukałem niedrogiego samochodu do jazdy po mieście jako drugie auto i na weekendowe zabawy A że w naszej rodzinie od kilku lat jeździmy Roverami to wiedzieliśmy, że te auta są tanie w stosunku do tego co sobą reprezentują bo większość Polaków boi się mało znanej i mało popularnej marki jaką jest Rover a tymbardziej MG.
Blacharka i lakier w bardzo dobrym stanie poza dwoma małymi purchelkami na dachu, w prawym i lewym przednim rogu, które narazie są bardzo mało widoczne. W przyszłości być może trzeba będzie się tym zająć.
Bardzo pozytywnie zaskoczyło mnie spalanie. Kupując go przygotowywałem się na spalanie rządu 10l w trasie i ok. 15 w mieście. Tymczasem jadąc spokojnie w trasie (średnia ok. 100-120km/h) spalanie wyniosło 8,2l na 100km. Kolejny bak jazdy głównie po mieście, raczej ostro bo trzeba było potestować auto łącznie z testowaniem V max na autostradzie - średnia 13.8. Kolejny bak, również głównie miasto ale już mniej szaleństw - średnia 11,6l czyli tyle samo co mój Rover 45 1.6
Kolejne pozytywne zaskoczenie to osiągi. Sceptycznie podchodziłem do danych fabrycznych mówiących o przyspieszeniu 7,3s do setki. A zwłaszcza w 14-letnim aucie. Byłem przekonany, że sporo koni już mogło uciec z biegiem lat i takie osiągi są nie realne. Tymczasem, potestowałem go G-techem (którego na innym aucie kiedyś kilka razy werfikowałem ze sprzętem na fotokomórkach startując w zawodach na 1/4 mili i rozbieżność wyników nie była z reguły wieksza niż 0,1s) i najlepsze wyniki to 7,24s od 0 do 60Mph i 15.71s na 1/4 mili. W olnej chwili podjadę jeszcze na jakąś hamownie z ciekawości.
Do tego na autostradzie rozpędzał sie powyżej 235km/h (według wskazań licznika) w czasie tych testów dołączyło się do mnie Mini Cooper S z sapiącym blow off'em. Było trochę szybsze ale jak zjechaliśmy z autostrady to kierownik Mini otworzył szybę na skrzyżowaniu i spytał sie co mam pod maską także wstydu chyba nie było
Teraz żeby nie było za różowo trochę o wadach:
-kupując auto liczyłem się z tym że jest nietypowe i może być problem z częściami ale nie myślałem, że będzie aż tak źle WIększośc sprzedawców w sklepach motoryzacyjnych dopiero ode mnie dowiaduje się o istnieniu takiej marki jak MG W Intercarsie nawet nie mają jej w katalogu. A niestety nie wszystko da się dopaswoać z Rovera.
-wspomniane dwa purchle rdzy na dachu
-nie działająca klima, wyszło w trakcie oględzin auta ale szkoda mi było zrezygnować z kupna z tego powodu. Na wiosnę będę ogrniał temat
-wydech praktycznie cały do waymiany, jedno wielkie sito. To będę ograniał w pierwszej kolejności teraz. Najchętniej zostałbym przy serii ale już wiem że to rczej mało prawdopodobne. Nie ma szans na kupno gotowych tłumików do tego auta także trzeba będzie coś rzeźbić
-powycierane już trochę półskóry, no ale w aucie w tym wieku to raczej normalne
Ale i tak pomimo tych wad uważam, że warto było wydać te 6250PLN i raczej nic innego dającego tyle frajdy z jazdy nie kupiłbym w tej kwocie. Mam tylko nadzieję, że z czasem nie zaczną wypadać jakieś trupy z szafy
Co do tej pory zrobiłem:
-wymiana filtra powietrza na Knecht (kupiłem w Intercarsie ostatnią sztukę w Polsce )
-wymiana oleju wraz z filtrem (Mobil 10W40 + Bosch)
-wymiana zegarów bo kiedy auto kupiłem miało zamontowane zegary do Rovera w wersji diesel, obrotomierz kończył się na 6000obr. . Zamontowałem wersję angielską bo kosztowała 50PLN a na Allegro jest tylko jedna wersja Europejska i kosztuje 300PLN
-montaż oil catch tank, narazie jeden, jak nadal będzie pojawiał się olej w dolocie to zamontuję drugi
W najbliższym czasie do zrobienia:
-ogarnięcie felg na zimę, myślałem, że założę ori felgi ze swojego Rovera 45 ale okazało się, że rozmiar 6.0Jx15 ET 45 obciera o zacisk
-wymiana świec i kabli WN na wszelki wypadek
-wyżej wspomniany wydech
-wymiana nie działającego czujnika biegu wstecznego, przy okazji wymienię olej w skrzyni na Texaco MTF94
-koniecznie muszę też zamontować czujnik parkowania. Przyzwyczaiłem się do niego w Roverze a w MG widoczność do tyłu jest prawie zerowa (jako, że to sedan, brak tylnej wycieraczki, malutka szyba do tego przyciemnianai jeszcze spojler )
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lis 21, 2016 13:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wydech mozna od diesla dopasowac z tego co kojaze powinno dzialac
Ale z jakiego diesla? Z Rovera 45 będzie pasować? Średnice rur podobne? Nie chciałbym go przydusić za bardzo.
Markzo napisał/a:
nie zapomnij o wymianie rozrzadu
No tak zapomniałem o tym napisać. Chciałbym najpierw ogarnąć wydech bo mnie wkurza pierdzenie. Na szczęście w środku prawie nie słychać ale na zewnątrz kicha. Ale nie wiem czy tego nie odłożę i w pierwszej kolejnośći zrobię rozrząd. Zwłaszcza że faktyczny przebieg tego auta jest jedną wielką niewiadomą.
Wydech z Rovera 45 (część środkowa i ostatnia) raczej podejdą z diesla. Co prawda osobiscie nie miałęm 180tki ale wydaje mi sie ze to co za katalizatorem to wszedzie takie samo( w sensie mocowania i dlugości. Zmierz srednice zewnętrzną rury u siebie- w dieslu jest 60mm i bedziesz wiedzał co i jak. Pamiętaj tylko zeby czasem nie wywalać KATa. AAAA no i sprawdz VISy czy działają. Pozdrawiam i nie uciekaj od nas zbyt szybko.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wydech z Rovera 45 (część środkowa i ostatnia) raczej podejdą z diesla. Co prawda osobiscie nie miałęm 180tki ale wydaje mi sie ze to co za katalizatorem to wszedzie takie samo( w sensie mocowania i dlugości. Zmierz srednice zewnętrzną rury u siebie- w dieslu jest 60mm i bedziesz wiedzał co i jak.
Z tego co widzę w internetowych katalogach to w dieslu nie ma tłumika środkowego. Ale jeszcze sprawdzę organoleptycznie w Roverze taty.
Za to według katalogów część od kata do tłumika końcowego wraz z tłumikiem środkowym była identyczna nie tylko w Roverze 45 2.0 V6 ale też w R45 1.8
Nie świadczy to chyba najlepiej o seryjnym wydechu w MG ZS 2.5
Zorientuję się w kosztach zrobienia wydechu na zamówienie. Jak będzie za drogo to część środkowa pójdzie oryginalna, już nawet znalazłem jedną sztukę w PL, nówka firmy Walker za 178PLN, a tylko końcowy dorobię.
maniu48 napisał/a:
Pamiętaj tylko zeby czasem nie wywalać KATa. AAAA no i sprawdz VISy czy działają
Wiem że kata nie można wywalić bo jest druga sonda za nim. Musiałbym dać jakiś symulator zamiast niej oszukując ECU żeby zachować prawidłowy skład mieszanki.
Co do VIS, to sądząc po osiągach wydaje mi się, że są sprawne ale w wolnej chwili przetestuję je bateryjką 9V zgodnie z instrukcją w innym wątku
[ Dodano: Sob Lis 26, 2016 19:32 ]
Update w sprawie felg na zimę.
Okazało się, że felgi z Rovera 25 nie obcierają o zacisk pomimo, że mają identyczny rozmiar z felgą z Rovera 45 tylko inny kształt. Tak dla potomnych, felga po lewej jet z Rovera 25 i nie obciera o zacisk, felga po prawej jest z Rovera 45 i obciera o zacisk.
Mam wątpliwości tylko czy odstęp pomiędzy zaciskakiem a felgą nie jest za mały. Wynosi tylko 1,5-2mm. W oryginalnej feldze jest to około 5-6mm.
P.S.: Taka ciekawostka: oryginalne felgi w moim MG są "Made in Poland"
[ Dodano: Czw Gru 08, 2016 15:37 ]
MG już nie pierdzi
Wymienione łącze elastyczne (jakieś uniwersalne) i tłumik środkowy Walker. Tylni tłumik jeszcze jakoś się trzyma także narazie został.
Jacek176, Dobrze wiedzieć ze felgi z polifta nachodzą na 282 Te z prawej strony z 45 mam i ja i tez niestety nie pasują na 282mm bo ociera. Ogólnie jak jest jakiś odstęp nie ma się czym martwic Kilka osób tak śmiga bez problemów większych.
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Te zegary z Diesla miałeś od Rovera czy te białe z MG ?
Widać fajnie utrzymany, nawet emblematy się trzymają, nie wyblakły : )
Twardo się jeździ takim MG ?
Czyjniki są inne ponieważ skrzynie biegów w eR 75 i ZT z silnikiem 2,5 i MG ZS 2,5 są całkowicie różne-w ZS masz PG1 czyli taka jaka łączona była z silnikami diesla i 1.8. Jak chcesz to ja mam czujnik wstecznego ze skrzyni z silnika 1.8 z 2005 roku.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Czyjniki są inne ponieważ skrzynie biegów w eR 75 i ZT z silnikiem 2,5 i MG ZS 2,5 są całkowicie różne-w ZS masz PG1 czyli taka jaka łączona była z silnikami diesla i 1.8.
Dobrze wiedzieć. Nie wiedziałem, że mam skrzynie od rzędowej czwórki
maniu48 napisał/a:
Jak chcesz to ja mam czujnik wstecznego ze skrzyni z silnika 1.8 z 2005 roku.
Dzięki ale już wcześniej kupiłem na Allegro.
Czujnik już wymieniony, wsteczny działa.
Naprawiłęm też stałą bolączkę Roverów - nie działjący pierwszy bieg dmuchawy. Tym razem nie bawiłęm się w lutowanie oporników tylko kupiłem i wymieniłem cały zestaw oporników.
http://allegro.pl/rezysto...6490350643.html
Po Nowym Roku będę chciał wymienić rozrząd. Mam nadzieję, że rozrząd jest taki sam jak W Roverze 75 2.5 i części będą pasować. Czy też jest coś inaczej?
Z ciekawości pojechałem na hamownię. Przez 17 lat ubyło 8KM, myślę, że nie jest źle. Kilka koni mógł zabrać tłumik końcowy który nie jest dedykowany do wersji 2.5 tylko do 1.8
https://photos.app.goo.gl/DNTx2GdHZHtgkSgu9
Co zostało naprawione:
-przede wszystkim VISy. Okazało się, że obydwa miałem uszkodzone, jeden zablokowany w pozycji zamkniętej, drugi otwartej.
-wymienione uszczelki kolektora dolotowego. Silnik łapał lewe powietrze, czujnik spalania stukowego sygnalizował stuki a jedna z sond lambda pokazywała zbyt ubogą mieszankę
-wymieniony tłumik końcowy z wersji przeznaczonej do 1.8 na wersję dedykowaną do 2.5. Ten od 1.8 ma rurę idącą do tłumika węższą o 17mm także musiał przytykać
Efekt czuć zwłaszcza poniżej 4000obr. w niektórych miejscach przybyło ponad 20Nm momentu.
Moc jest już książkowa, do katalogu brakuje tylko 10Nm ale chyba już mu to odpuszczę, w końcu ma już 18 lat
Do tego w między czasie na przednią oś wjechały nawiercane i nacinane tarcze ATM Mikoda plus klocki Ferodo oraz wymienione zostało sprzęgło, docisk i łożysko Valeo od 2.0 diesel (są identyczne) a tarczę udało mi się kupić oryginalną Rovera dedykowną do MG ZS 180.
Bardzo ładne kreski, gratki! Jedyne co, to KV6 nie kręci się do 7000rpm+ jak na wykresie. 6850rpm jeśli dobrze pamiętam
No właśnie na wykresie widać, że w tym momencie nastąpiło odcięcie
[ Dodano: Sob Maj 01, 2021 21:46 ]
W zeszłym tygodniu z ciekawości zjechałem na chwilę na boczną drogę i zrobiłem test G-Tech'em. Dwa przejazdy próbne żeby przypomnieć sobie jak się startuje i za trzecim razem wynik:
0-60mph: 7,04s
1/4 mili: 15,63s
Słabo bo tuż przed końcem ćwierć mili muszę wbić czwórkę bo łapie odcinkę na trójce.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum