Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Witam , mam obecie założone 15 i opony na jakich latam to federale 595rs-pro, w rozmiarach 195/50 przód i 205/50 tył, i lata mi sie super, ale zakupiłem sobie 16.
I teraz mam pytanie o opony, niby powinny być 195/45 przód i 215/40 tył, Ale w takich rozmiarach to tylko coś pokroju hankook vrntus v12 evo2(swoją droga mają bardzo dobre opinie).
Żeby założyć takie same semi slicki jak posiadam to musiał bym sie zdeczydowac na 205/45 na całe auto, czy ktoś z was jezdził na takim zestawie? chodzi mi o 205 na całym aucie.
Jesli dobrze Pamietam to Sknerko mial 4 takie same na aucie.Ale rozmiaru nie pamietam.Musisz uderzyc do niego po info.I chyba nie mial problemu z takim zestawem.Ja sie trzymam zalecen producenta jesli chodzi o rozmiar przod/tyl
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
.Rover 75 w kolorku Cev
Takie same to producent zalecał do vvc 215/40r16, co do Proxesów to to takie sobie są według mnie miekka ścianka boczna na zalecanym cisnieniu pływają, Wole sztywniejsze opony.
Może śmieszny dylemat ale jednak według mnie opona to jest najwazniejsza część każdego samochodu tylko ona ma kontakt z asfaltem, słabe opony albo nie odpowiednie i można popłynąć.
Miałem kiedyś 195/50 Toyo T1S z przodu i 205/50 R1R, o ile R1R były fajna gumą to t1s poniżej 2barów pływały na boki bo miały ciękie ścianki , a przy przekoszeniu opona odrywa sie od asfaltu.
Chodzi mi konkretnie oto czy któś miał 205 na całym aucie bo w tym rozmiarze to jest większość semi slicków na 16calowe felgi .tylko z f-m jest śmiesznie bo on lepiej sie niby zachowuje gdy ma szersze na tył , niema efektu takiego przy ostrym hamowaniu że tył traci przyczepność gdy przód dalej trzyma(jeżeli ma o 2 rozmiary węższe na przodzie)
nie polecam toyo poniżej r1r , tylko ze takie szybko schodza bo to mieszanka z 888 tylko pocięta. Duzo ludzi chwali hankook ventus v12 evo 2 , poczytaj opinie. Np. tu tyerreview , albo na oponeo. Ja sie nad nimi zastanawiam , ich najwiekszy + to cena/jakość no i wystepuja w 195/45r16 i w 215/40r16 czyli tak jak powinien mieć f czy tf seryjnie(trophy tak miało)i wiem ze producent podawal ze na calym aucie może być 215/40 ale to wynikało z tego że dunlop niemial w ofercie 195/45 jak wychodził pierwszy f na 16.
Ja jak załozylem 195/50 na przód zamiast 185 to auto zupelnie inaczej hamuje, mam przewody w oplocie i usztywnienie serwa zamontowane na seryjnych 240 tarczach to z100 potrafi stanąć prawie dęba.
Jak byś sie jednak zdecydowal na toyo to weź sobie xl(ekstra load) mają grubsze ścianki choć te moje t1r to i nabieżniku pływały bo mialy 7,5 mm mocno pociętego bieżnika z miękkiej mieszanki.
nie miałem styczności z michelinami. Jeżeli byś je chciał to tylko i wyłącznie xl z wzmocnioną ścianką, na zwykłych oponach i cienkich ściankach mg zawsze będzie tańczyć tak samo jak każde auto z silnikiem z tyłu, w autach z silnikiem z przodu tego niema bo kierujesz przednimi kołami i nawet podświadomie robisz korekty. Ja bardzo lubię semislicki jak ktoś jezdzi tylko w sezonie letnim albo ma 2 komplety kół to nie widze powodu żeby takich opon nie założyć. co do wysokości to i tak zobacz jaka jest różnica miedzy 205/50r15 a 215/40r16 , wskazania prędkościomierza i tak nie sa idealne możesz sprawdzić z gpsem. Zależy ile chcesz wydać i na czym ci zależy, jeżeli na komforcie to musza być wmiare miękkie ścianki boczne jeżeli na precyzji prowadzenia i przyczepności to czym sztywniejsze ścianki tym lepiej, jak na długo wieczności to twarda mieszanka jak na leprzej przyczepności na suchym to miękka, a za przyczepność na mokrym mocno odpowiada bieżnik czym bardziej pocięty tyl lepsze odprowadzanie wody i mniejsza podatność na aquaplaning czym mniej nacięć i większe klocki tym opona mniej podatna na wyginanie sie bieżnika i utratę przyczepności na suchym. Każda opona to pewnego rodzaju kompromis, mi na komforcie i ciszy nie zależy , za to bardzo na precyzji prowadzenia i przyczepności, na dobrych przyczepnych oponach, przewodach w oplocie i wzmocnieniu serwa, standardowe hamulce w moim fie sa jak żyleta. Ale 95% roboty przy przyśpieszaniu , hamowaniu i skręcaniu robi tu semi slick.
Co do większej średnicy kola to też ma + że większa powieżchnia opony będzie dotykać asfaltu
Wysłany: Czw Sie 19, 2021 15:07 Re: [MGF] Rozmiar opon
nowy889 napisał/a:
205/45r16 na całe auto, czy ktoś z was jezdził na takim zestawie? chodzi mi o 205 na całym aucie.
I jak
Kupiłeś takie opony ?
[ Dodano: Nie Sie 15, 2021 23:03 ]
W weekend założyłem 205/45R16
w sumie jest wszystko ok
Sprawdzałem jaka jest różnica wskazań prędkościomierza z tymi oponami i powiem szczerze że jest wszystko ok - nie oszukuje
Przynajmniej w tym rozmiarze był jakiś wybór opon
[ Dodano: Czw Sie 19, 2021 16:07 ]
Z kolami 205/45R16 na całym aucie
Jeszcze nie kupiłem , ale fajnie wiedzieć że jest ok , bo w tym rozmiarze występuja semiskicki na 16, a ja narazie zakupilem felgi, musze e dać do prostowania i wtedy je pomaluje. jak będą zrobione to opony kupie narazie niema poco żeby lezały i sie starzały
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum