Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witam Wszystkich po długiej przerwie. Mam pytanie. Na korku zbiornika wyrównawczego od płynu chłodzącego pojawia się kisiel. Nie robię krótkich przejazdów. Mechanik stwierdził, że olej dostaje się do płynu. Zdjął głowicę (do planowania). Na wierzchniej stronie bloku (tam gdzie była uszczelka) pojawiły się wżery. Wiem, że blok silnika też mogę dać do planowania, ale moje pytanie brzmi, czy jest jakaś grubsza uszczelka, czy jest jakaś tolerancja?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 05, 2023 12:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Nie Kwi 16, 2023 23:28
Markzo napisał/a:
Jeśli splanujecie blok to musicie też splanować tuleje, które wystają ponad blok - tego się zdecydowanie nie robi.
A dlaczego? Planuje się blok, a potem szlifuje tuleje tak by wystawały w granicach 10 setek i wszystko.
Kwestia jak głęboko są wżery, ciut splanować można.
Dzisiaj oglądałem dokładnie blok silnika swojego TF. Niestety, ale te wżery nie są miejscowe, tylko po całym obwodzie. Widocznie w chłodnicy była wcześniej wlewana woda. Blok jest aluminiowy i się utlenił. Chyba nic innego mi nie pozostało jak wymiana. Może wrzucę parę fotek ku przestrodze, żeby nie wlewać wody do układu chłodzenia, tylko płyn chłodniczy.
[ Dodano: Pon Kwi 17, 2023 17:49 ]
Photo 1
[ Dodano: Pon Kwi 17, 2023 17:50 ]
Photo 2
[ Dodano: Pon Kwi 17, 2023 17:51 ]
Photo 3
[ Dodano: Pon Kwi 17, 2023 17:54 ]
Do takiej sytuacji mógł jeszcze doprowadzić jakiś "przecudowny" środek do uszczelniania mikroszczelin w silniku.
Tak. Blok silnika mogę oczywiście planować. Problem pozostanie tulei. Ich się nie szlifuje. Silnik K-series nie ma też podkładek pod tulejami, jak np.: w niektórych silnikach Peugeot, które można wyjąć i opuścić tuleje. Aby zrobić to dobrze, należy wymienić blok silnika. Można też łatać różnymi klejami, szlifować, a pod uszczelkę dać silikon. Ale to jest prowizorka i nie wiadomo na jaki czas wystarczy. Pozostanę przy wymianie bloku silnika.
Ale blok się zmierzy krawędziowym. Prostokątne w tej długości w klasie 0 chyba nie do zdobycia (ZTCP to polskie normy przewidywały je w klasie 0 do 200mm) a trójkątne rzeczywiście 1000 zł za 150mm. Ale tu kąty nie potrzebne.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sro Maj 10, 2023 10:10
JERRY1 napisał/a:
Tak. Blok silnika mogę oczywiście planować. Problem pozostanie tulei. Ich się nie szlifuje. Silnik K-series nie ma też podkładek pod tulejami, jak np.: w niektórych silnikach Peugeot, które można wyjąć i opuścić tuleje. Aby zrobić to dobrze, należy wymienić blok silnika. Można też łatać różnymi klejami, szlifować, a pod uszczelkę dać silikon. Ale to jest prowizorka i nie wiadomo na jaki czas wystarczy. Pozostanę przy wymianie bloku silnika.
Jak zwykle - nie da się. Szkoda, że już z 10 silników które poskładałem jeździ na planowanym bloku i doszlifowanymi tulejami na wymiar. Dobrze, że o tym nie wiedziałem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum