Wysłany: Nie Paź 04, 2009 18:04 [R75] Klocki hamulcowe
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie
Tak jak w temacie, troche poczytalem na forum o tych klockach i sie juz sam pogubilem... i mam pytanie czy po wymianie klockow trzeba jakies czujniki wymieniac? czy wszystkie R75 maja takie czujniki? jak wymienic te klocki (jeszcze w tym roverku tego nie robilem, a w instrukcji czy w ksiazce serwisowej nie ma o tym slowa)? Co sądzicie o tych tanich klockach (ok 30-40PLN) czy lepiej zainwestowac w jakies markowe jak ATE czy BOSCH? Troszeczke mi sie spieszy, poniewaz od dwoch dni zaczelo slychac na tylniej lewej tarczy tarcie, zdjalem kolo i stwierdziłem, że okladziny juz prawie brak .... Takze w poniedzialek bede lecial do sklepu i wszystkie klocki wymienie dla swietego spokoju
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Gru 07, 2010 00:35, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 04, 2009 18:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Paź 04, 2009 21:41
Modzelak napisał/a:
czy w zwyczajnym sklepie dostane te czujniki?
pasują od BMW E-39 i E-46
[ Dodano: Nie Paź 04, 2009 22:41 ]
jak wymienic te klocki?
jeśli robiłeś to w R600 ,to nie będzie problemu.Najpierw odpiąć: (jeśli występuje) czujnik zużycia klocków,drutowy ustalacz sprężysty i dwie zaślepki (dwie gumowe tulejki z dekielkami ) od sworzni prowadzących zacisku. Teraz odkręcić kluczem imbusowym sworznie i ściągnąć zacisk podwieszając go by nie uszkodzić przewodu ham. Wymienić klocki po uprzednim oczyszczeniu gniazd i zacisku.Klocek wewnętrzny ma zaczep sprężysty z tłokiem.Ściskiem cofnąć tłok w zacisku ( można odkręcić odpowietrznik ) i założyć zacisk na swoje miejsce.Złożyć w odwrotnej kolejności. Sworznie przykręcamy momentem 28 Nm, śruby kół 125 Nm.Po wymianie klocków uruchomić silnik i podeptać po hamulcach.
Wymieniłem klocki w tylnym kole lewa strona gdyż koło felga się grzała. Teraz po wymianie prawie stoi koło dębem ledwo mogę ruszyć nim ręką. W drugim kole gdzie jest czujnik klocki jak nowe. Co jest przyczyną tego
? Tuleję cofnąłem ściskiem
Zamówiłem zacisk nowy bo wydaje mi się że jest tłoczek trafiony i nie wysuwa bądź nie cofa się za każdym razem. Prawa strona kolo kręci się swobodnie a lewa stawia duży opór
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum