Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 14:51 [R827] Kupiłem autko i mam pytania
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994
witam wszystkich
kilka dni temu nabyłem Roverka 827 niestety jedynie dojechałem nim do domu i zorientowałem się że poziom oleju jest poniżej minimum, więc od tamtej pory stoi i boje się go odpalać. Kupiłem już olej 10W40 Lotos, ale niestety nie udało mi się jeszcze kupić filtra OP 593 (z powodu świąt). Gdy go kupowałem poziom oleju był pomiędzy kreskami, więc aż trudo mi uwierzyć że przez 150km mógł spalić aż tyle oleju? Sprzedawca zapewniał że silnik nie bierze nic oleju "-od wymiany do wymiany ani kropli", więc nadal liczę że wszystko będzie w porządku i to tylko jakiś zbieg okoliczności.
Druga sprawa to poziom płynu chłodniczego też jest dużo poniżej minimum, i chciałbym go całego wymienić na nowy Borygo alu. Ten rave.iso co ściągnąłem pokrywa tylko silniki KV6, i jest tam mowa o śrubce do spuszczania płynu z bloku silnika.
Czy taka śrubka też jest w silniku 2.7 hondy? Czy przy okazji tego zabiegu warto też wymienić termostat? Gdzie on się znajduje w silniku 2.7? Zamierzam też wymienić na wszelki wypadek korek od zbiorniczka wyrównawczego. Nawet długo po już wyłączonym silniku wydobywa się z niego syczenie, wiem że to normalny objaw ale lepiej chyba go wymienić.
Następne czynności , to planuje wymienić filtr powietrza i paliwa (którego jeszcze nie zlokalizowałem), gdzie on jest?
Czy bagnet od oleju skrzyni biegów da się wyciągnąć przez ten gąszcz rurek od ABSu? chętnie bym zobaczył jaki jest poziom i przedewszystkim kolor.
Podczas załączenia zapłonu i pracy silnika, spod deski rozdzielczej, bardziej po stronie pasażera słychać ciche warczenie, jakby jakiś silniczek. Czy to pompa wtryskowa? czy to tak ma być czy oznacza jakiś defekt?
z góry dzięki za odpowiedzi.
brt: dodaj rocznik do profilu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 23:17, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 09, 2007 14:51 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja bym chwilowo nie wymieniał oleju ani płynu, tylko dolał i pojeździł i poobserwował. Jeśli nie masz siwej chmury z tyłu, to raczej oleju nie spala. I zobacz, czy nei ma jakiegoś wycieku.
kilka dni temu nabyłem Roverka 827 niestety jedynie dojechałem nim do domu i zorientowałem się że poziom oleju jest poniżej minimum, więc od tamtej pory stoi i boje się go odpalać. Kupiłem już olej 10W40 Lotos, ale niestety nie udało mi się jeszcze kupić filtra OP 593 (z powodu świąt). Gdy go kupowałem poziom oleju był pomiędzy kreskami, więc aż trudo mi uwierzyć że przez 150km mógł spalić aż tyle oleju? Sprzedawca zapewniał że silnik nie bierze nic oleju "-od wymiany do wymiany ani kropli", więc nadal liczę że wszystko będzie w porządku i to tylko jakiś zbieg okoliczności.
Po pierwsze sprawdź czy jest dobrze wypoziomowany - w 827 nawet minimalny przechył sporo zmienia w wyniku na bagnecie.
Ja bym wymienił olej i jeździł często sprawdzają, jeśli się da to parkując w tym samym miejscu.
Jeśli oleju będzie ubywało, to weź go na podnośnik i obejrzyj miskę olejową - 827 jest dość niski na polskie krawężniki - ja wymieniałem uszczelkę pod miską, bo ze starości zaczęła puszczać, a potem całą miskę, bo zahaczyłem korkiem spustowym i zaczęło ciec.
Druga rzecz - obejrzyj pokrywy zaworów z przodu i z tyłu silnika - tam też wymieniałem uszczelki, bo ktoś mądry uznał, że te uszczelki są wielorazowego użytku - NIE SĄ!
Niestety mój 827 nadal gubi troche oleju - olej ucieka przez rurę wydechową (obecnie około 0,2l/1000km) - obejrzyj ją - jeśli jest czarna to masz przyczynę.
Sądząc z tego co u mnie widać w rurze mój nie pali tylko gubi przez uszczelniacze zaworów wydechowych, bo to co mi się osadza w rurze wygląda na niespalony olej.
blue827 napisał/a:
Druga sprawa to poziom płynu chłodniczego też jest dużo poniżej minimum, i chciałbym go całego wymienić na nowy Borygo alu. Ten rave.iso co ściągnąłem pokrywa tylko silniki KV6, i jest tam mowa o śrubce do spuszczania płynu z bloku silnika.
Czy taka śrubka też jest w silniku 2.7 hondy? Czy przy okazji tego zabiegu warto też wymienić termostat? Gdzie on się znajduje w silniku 2.7? Zamierzam też wymienić na wszelki wypadek korek od zbiorniczka wyrównawczego. Nawet długo po już wyłączonym silniku wydobywa się z niego syczenie, wiem że to normalny objaw ale lepiej chyba go wymienić.
Jak najbardziej, jest taka śrubka, nawet mi ją kiedyś mój mechanik pokazał, ale już dokładnie nie pamiętam i nie umiem wytłumaczyć która to.
Na wszelki wypadek sprawdź koniecznie działanie wiatraków chłodnicy i obejrzyj samą chłodnicę:
- w modelach sprzed '96 przekaźniki od wentylatora chłodnicy są nisko z przodu po prawej (tuż za światłem przeciwmgielnym) i potrafią zostać zalane albo uszkodzone - u mnie coś tam wpadło i przecięło przewody...
- z doświadczenia kilku 827 - chłodnice rdzewieją i zaczynają puszczać w wieku 11-12 lat.
Termostat też wymieniałem.
blue827 napisał/a:
Podczas załączenia zapłonu i pracy silnika, spod deski rozdzielczej, bardziej po stronie pasażera słychać ciche warczenie, jakby jakiś silniczek. Czy to pompa wtryskowa? czy to tak ma być czy oznacza jakiś defekt?
U mnie też tak jest od 80 kkm więc chyba tak powinno być.
Co do automatu nie pomogę - mam manualną skrzynię.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Podczas załączenia zapłonu i pracy silnika, spod deski rozdzielczej, bardziej po stronie pasażera słychać ciche warczenie, jakby jakiś silniczek. Czy to pompa wtryskowa? czy to tak ma być czy oznacza jakiś defekt?
Słychać pompę paliwa. To normalny objaw.
blue827 napisał/a:
Ten rave.iso co ściągnąłem pokrywa tylko silniki KV6, i jest tam mowa o śrubce do spuszczania płynu z bloku silnika.
Na stronie klubowej jest do pobrania (w dziale dla klubowiczów) instrukcja obsługi po polsku pokrywająca Twój model. Jest tam też manual serwisowy (po angielsku) do 827.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Bagnety od skrzyni tylko w automatach. Ty masz śrubkę z boku, obok lewej półosi. Jak odkręcisz, to olej powinien być na dolnym poziomie otworu A poniżej jest śruba spustowa.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 00:18 Re: [R827] kupilem autko i mam pytania
dziwne , ale chyba wcieło mojego posta którego napisałem wczoraj.
Wymieniłem olej na lotos 10W40, i filtr 'nippon max filter' kosztował tylko 18zł więc to może być jakiś szajs, ale nie było innych a mi się spieszyło. Chyba filtr powietrza i paliwa kupie już filtrona.
poniżej fotka wnętrza pokrywy zaworów, nieciekawie chyba to wygląda bo widać dużo nagaru:
maciej napisał/a:
Jak najbardziej, jest taka śrubka, nawet mi ją kiedyś mój mechanik pokazał, ale już dokładnie nie pamiętam i nie umiem wytłumaczyć która to.
Rzeczewiście chyba zlokalizowałem śrubę do spuszczania płynu z bloku. Tylko że wstrzymam się z wymianą płynu do czasu wymiany paska rozrządu, bo przy okazji wymienię też pompe wodną.
Szkoda że jeszcze nie moge nim jeździć, bo dopiero jestem na etapie opłacania akcyzy. Mam wykupione OC, zrobiony przegląd, ale musi być polska rejestracja. pewnie jeszcze ze 3 tygodnie to potrwa:(
kasarian napisał/a:
Odp. Tak. Na załączonym obrazku widać żółty bagnet od skrzyni
dzienx. Udało mi się go wyciągnąć, jest dosyć krótki. Kolor oleju klarowny, co przy przebiegu 210tys. jest dobrym znakiem.
Teraz będę miał dylemat czy go wymieniać, czy lepiej nie, bo dużo jest przypadków że po wymianie oleju pada skrzynia, no ale to w przypadku spalonego brunatnego oleju. Jeśli u mnie jest jasny to nie powinno się nic popsuć po wymianie na nowy świeży olej.
Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 07:16 Re: [R827] kupilem autko i mam pytania
blue827 napisał/a:
Teraz będę miał dylemat czy go wymieniać, czy lepiej nie, bo dużo jest przypadków że po wymianie oleju pada skrzynia, no ale to w przypadku spalonego brunatnego oleju. Jeśli u mnie jest jasny to nie powinno się nic popsuć po wymianie na nowy świeży olej.
Pamiętaj, że przy wymianie oleju trzeba wyjąć skrzynie. Filtr oleju znajduje się w środku skrzyni. Jeżeli jesteś z okolic Łodzi mogę polecić Ci dobry warsztat, który remontował mi skrzynie.
brt: poprawiłem cytat
Ostatnio zmieniony przez Brt Czw Kwi 12, 2007 09:40, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 20:00 Re: [R827] kupilem autko i mam pytania
kasarian napisał/a:
Pamiętaj, że przy wymianie oleju trzeba wyjąć skrzynie. Filtr oleju znajduje się w środku skrzyni. Jeżeli jesteś z okolic Łodzi mogę polecić Ci dobry warsztat, który remontował mi skrzynie.
wow! to nieźle to skomplikowali, wyjmować skrzynie do wymiany oleju.
w innym autku też automacie, wymiana oleju polega na odkręceniu miski, i w środku jest filtr który się wymienia, w zestawie z filtrem jest tez nowa uszczelka pod miskę. Dodatkowo w obudowie konwertera jest śruba spustowa żeby też z niego spuścić olej.
Jeszcze nie wyczaiłem jak jest w roverku, czy też olej ze skrzyni idzie rurkami do chłodnicy płynu chłodniczego? gdyby tak było to by można zrobić pełny flush, no tylko że bez wymiany filtra.
Niektórzy montują dodatkowo zewnętrzny filtr oleju skrzyni biegów (taki sam jak silnikowy), i wtedy wymiana oleju jest prosta. Odłącza się rurki od wymiennika ciepła w chłodnicy i robi się flush (aż cały stary olej wyjdzie a zacznie wypływać nowy), a stary filtr się odkręca i przykręca nowy. Dlaczego producenci nie stosują takiej prostej i praktycznej konstrukcji?
Narazie jednak się wstrzymam ze skrzynią, nic nie dolega, (odpukać) olej klarowny, ale dzięki za polecenie sprawdzonego serwisu, w razie czego się odezwę.
wow! to nieźle to skomplikowali, wyjmować skrzynie do wymiany oleju.
Skoro mali japońscy inżynierowie tak wymyślili, to tak ma być
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
cshamoh [Usunięty]
Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 13:04 Re: [R827] kupilem autko i mam pytania
blue827 napisał/a:
Jeszcze nie wyczaiłem jak jest w roverku, czy też olej ze skrzyni idzie rurkami do chłodnicy płynu chłodniczego? gdyby tak było to by można zrobić pełny flush, no tylko że bez wymiany filtra.
Tak. Od skrzyni do chlodnicy ida przewody. Maja tendecje do korodowania i puszczania ATF.
Co do calkowitej wymiany to mozna kilka razy zrobic to 'zwyklym' ATF (pojezdzic kilkaset km) a na koncu warto wlac ATF Hondy. Jest sporo drozszy, ale wszyscy na 800 Yahoogrop mowia, ze warto.
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1079
Wysłany: Sob Gru 26, 2009 08:29
Greg1987, pompa paliwa jest niesłyszalna, można ją wyłączyć np przy LPG przecinając odpowiedni kabel.
Natomiast pewnie chodzi Ci o mruczenie spod deski rozdzielczej. U mnie były to dwie rzeczy:
1. wentylatorek przy czujniku temperatury w kabinie, można przesmarować łożyska:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=21786&
(widzę że fotki w powyższym temacie słabo się otwierają, trzeba usuwać / z końca linku)
2. dmuchawa nawiewu. Tego mruczenia niestety nie da się zlikwidować. Właściwie to wymieniałem ją z innego powodu, jak się później okazało zupełnie niepotrzebnie. Jeśli głośno hałasuje to można wymontować wyczyścić szczotki komutatora, szczególnie w tych rowkach zbiera się dużo syfu. Właściwie to można to zrobić nawet bez wyjmowania całego silniczka, jedynie trzeba od spodu odkręcić blaszaną pokrywkę i zdjąć razem ze szczotkami, następnie najpierw założyć szczotki, gumki i na to nałożyć samą blaszkę.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=42351&
Odnośnie wymiany oleju w automacie, to zdania są podzielone. Zawsze jest ryzyko że skrzynia na nowym oleju się rozszczelni, bo w starym oleju brudny szlam pełni też rolę tarcia w sprzęgiełkach. Najlepszy jest ATF-Z1 ale strasznie drogi, alternatywa to np Maxlife ATF który wg opisu jest zgodny z atf-z1. Było kilka tematów, np:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=34067&
Ostatnio zmieniony przez Paul Sob Gru 26, 2009 20:59, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum