Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam.
Autko kupilem prawie rok temu i od poczatku mam problem z klima. Bylem juz w dwoch zakladach specjalizujacych sie w klimatyzacjach i niestety nic to nie dalo.
Mianowicie , klima dziala tylko w czasie jazdy. W czasie postoju slychac ze sie zalacza ale po sekundzie sie odlacza i dmucha powietrze cieple oraz bardzo wilgotne. W czasie jazdy dziala normalnie.
Chcialbym rowniez zmienic filtr przeciwpylkowy ale nie za bardzo wiem jak go znalezc.
Bede bardzo wdzieczny za kazda pomoc, zbliza sie znowu lato wiec musze to naprawic.
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 22:43, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 19:19 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
1.Nie bardzo rozumiem, że działa tylko podczas jazdy. Jak samochód stoi z włączonym silnikiem to też nie działa? Czy to zależy od obrotów silnika?
2.Filtr przeciwpyłkowy jest schowany za airbag pasażera a dostęp do niego jest możliwy po otwarciu maski i po zdemontowaniu plastików prawego podszybia. Niektórzy radzą też zdemontować wycieraczkę, ale można i bez A tu masz instrukcję: (Uwaga! Na ilustracji jest anglik, więc strona prot'iwpołożna!)
Na postoju z wlaczonym silnikiem nie dziala, wlasciwie nie zaleznie od obrotow silnika. Natomiast podczas jazdy normalnie chlodzi. Zastanawiam sie czy nie ma z tym cos wspolnego wentylator albo jakis czujnik lub termostat.
Na postoju z wlaczonym silnikiem nie dziala, wlasciwie nie zaleznie od obrotow silnika. Natomiast podczas jazdy normalnie chlodzi. Zastanawiam sie czy nie ma z tym cos wspolnego wentylator albo jakis czujnik lub termostat.
No i chyba sam rozwiazales problem, poniewarz przy wlaczonej klimatyzacji powinien wlaczyc sie wentylator, a z twojej wypowiedzi(nie napisales tego konkretnie) mozna wnioskowac, ze sie nie wlacza.
Podczas jazdy dziala ci klimatyzacja, poniewarz wiatr uderza o chlodnice klimatyzacji i ja chlodzi, natomiast na postoju nic nie wieje, co powoduje nadmierny przyrost cisnienia w ukladzie klimatyzacji i czujnik cisnieniowy odlacza kompresor
Wilgotne powietrze dostaje sie do kabiny z parownika
Uszkodzony wentylator jest bolaczka R75
Pozdrawiam
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Czw Kwi 12, 2007 22:38
ale czy ty sprawdzasz na temp.LO i na max nawiew???. bo jak maiłem diesla to dopiero się załączał jak miałem temp,loW I maksymalnie nawiew włączony. inaczej nie działał
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
u mnie to samo było te same obiawy uszkodzony wiatrak. filtr warto zmnienić ale ja przy zmnianie zdjołem wycieraczki i podszybie mniej czasu zajeło mi zdjecie tego wszystkiego niż kombinowanie z odchilaniem podszybia. a jeszcze jest ryzyko że pęknie i koszty dodatkowe. oprucz filtra to i powinno się odgrzybić parownik. opis był na forum
Wiec prawdopodobnie wiatrak. Czy jest jakis pewny sposob na sprawdzenie wentylatora czy dziala, bez demontazu oczywiscie. Sprawdzilem juz bezpieczniki i przekazniki, wiec pozostaje mi tylko sprawdzic wentylator. Tylko w jakiej sytuacji powinien sie na pewno wlaczyc, zeby sie przekonac czy jest dobry?
sprawna klima i wentylator w R75 powinny działać tak:
przy włączeniu klimy np. dzisiaj temp. ok 15stC wiatrak się nie włącza od razu, ale gdy włączymy nawiew na maksa lub właśnie odszranianie szyby (także nawiew na max) wentylator nawet na zimnym silniku powinien włączyć się na bieg 1. w przypadku wzrostu temperatury kolejne biegi.
A znacie odpowiędż na takie pytanie: Miałem popsutą klimę nic nie śmierdziało teraz klima działą i jest ok nic nie śmierdzi i jest cacy, ale jak włącze wiatrak bez klimy to strasznie wali !? i co jest grane?!
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 48 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Kwi 16, 2007 07:42
Po prostu masz zagrzybioną klime-trzeba przeczyścić parownik i przewody.
wyjaśnienie z żartem:
Wsadź róże do zamrażarki wyciągnij po godzinie i sprawdź czy pachnie a potem poczekaj 15 min i powąchaj drugi raz. potem daj ją dziewczynie.
Tak też jest z klimą nie śmierdzi jak działa (grzybki nie parują!!), ale jak ją wyłączysz i puścisz tylko wiatrak, szczególnie po tym jak stało auto na słońcu to efekt będzie taki jaki właśnie obserwujesz ( raczej czujesz).
Po krótce tłumacząc na serio: parownik schładza powietrze- wyłączasz samochód (wraz z klima)- na dworze przeważnie jest gorąco- parownik zaś jest chłodny i tu następuje kondensacja pary wodnej na chłodnych ściankach parownika (przekroczony punkt rosy) i teraz wilgotna mokra chłodniczka + ciepło na zewnatrz i np cała noc, albo weekend- bo wtedy nie jeździsz i grzybki się rozmnażają i tak 100x to samo i już wiesz.....
Możesz odgrzybić sam (preparat z wężykiem + szmatka) albo jechać do warsztatu gdzie za to samo zapłacisz 3x tyle. Efekty bywają rożne....
Po prostu masz zagrzybioną klime-trzeba przeczyścić parownik i przewody
powiedz mi prosze czy samo odgrzybianie wystarczy zeby ten okropny
zapach zniknal czy trzeba tez wymieniac filtr bo tak mi jakies pol godz. temu
tlumaczyla pani w warsztacie [a koszt filtra to wiadono 1,x5 wiecej niz do
"zwyklego" samochodu
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Na Allegro kupowałem za 60 zł filtr węglowy - nie orginalny, ale pasuje.
zaraz bede szukal, ale jakby ktos z Was trafil
na taki filtr w tej cenie to dajcie znac
Cytat:
nie orginalny, ale pasuje
tzn jest to do R75 ale nie z MG Rover czy moze
podchodzi do naszego wozu cos z bmw?
chodzi mi o to czy mozliwy bylby
ewentualnie jakis zamiennik
pozdr
PD
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum