Wysłany: Sob Lip 11, 2009 12:15 [ROVER 214Si 97r]Problem z wentytorem chlodnicy!! POMOCY
Witam
Wiem że temat nie działającego wentylatora chłodnicy pojawiał sie na forum kilkukrotnie. Problem polega na tym że przeglądając całe forum nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. I jeśli dacie rade prosiłbym o pomoc!!
Sprawa wygląda następująco:
W samochodzie rover 214 Si `97 rok (bez kilimy) nie załącza się wetylator chłodnicy oraz obroty na biegu jałowym wynosiły ~1100.(wentylator na 100% sprawny przy odłączeniu czujnika lub podłączeniu jego na "krótko" działa doskonale)
Wiec wykonałem czynności:
- odpowietrzyłem cały układ dla pewności
- sprawdziłem wszystkie bezpieczniki
- kupiłem czujnik(spadły obroty na jałowym biegu do ~850)- ale wentylator nadal sie nie kręci na rozgrzanym silniku. (po zagrzaniu wartość rezystancji czujnika ~220 ohm)
- sprawdziłem przekaźnik
- wymieniłem wtyczki od czujnika
Po czym zauważyłem podłączając próbnik (taki cos jak sróbokret podłaczony do + z diodą) że prąd idący do czujnika jest większy od prądu wychodzącego z niego przy nagrzamym silniku - rozumiem że jest to normalna sytuacja ponieważ zmiejszenie prądu powoduję rezystancja czujnika w moim przypadku ~220 ohm) jeżeli podam chwilowo przez dotkniecie kabla napiecie na wiązke wychodząca z czujnika wentylator uruchamia się kręci sie dosłownie pare sekund (bez mojej pomocy napieciem) i znów sie wyłancza
W czym może być problem?? Rezystancja czujnika powinna zejść niżej niz 220 ohm może do 0??
A może komputer zle steruję moim wiatrakiem? (wie może ktoś jak restetować komputer w rover 214si?)
Nie mam pojecia co z tym zrobić... PROSZE O POMOC!!
dzieki
[ Dodano: Sob Lip 11, 2009 13:33 ]
Jeszcze moge dodać iż uszczelka pod głowicą jest prawdopodobnie sprawa. Układ cały ciepły chłodnica wszystkie węże również. Z nawiewu doskonale leci ciepłe powietrze.
MI juz pomysł sie naprawdę skończyły
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lip 11, 2009 12:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wydaje mi się że w 214 są dwa czujniki jeden od tego co w zegarach i drugi od tego co idzie do kompa i uruchamia wentylator ja bym wymienił czujnik bo to 220 ohm to trochę dużo tymbardziej że jak go zewrzesz to wentylator działa. kuzyn miał uszkodzony ten czujnik i oprócz nie działania wentylatora miał straszne wahania obrotów silnika
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
potrzebuje pewnej informacji co do rezystacji tego czujnika.. nie chce wydawać 80 pln na marne tym bardziej ze jeden czujnik juz kupiłem.
Samochod chodzi równo bez zazutów!!..
Powiem tak u mnie wentylator załącza się bardzo ale to bardzo rzadko.
Temperatura przy jakiej powinien się załącza wentylator to około 106^C.
Więc może nie masz takiej temperatury na silniku żeby zaskoczył wentylator. Skoro ściągniesz wtyczkę z czujnika i wentylator pracuję to jest ok.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
Wielkie dzieki ale trafiłem już trochę wcześniej na te artukuły powiem nawet że sugerowałem się nimi.
Silnik temperature według mnie musiał osiągnąć ponieważ zwlekałem z właczeniem wetylatora (na krótko z akumulatora) aż do czasu gdy silnik sie zagotował a woda zaczynała być wypychana ze zbiorniczka.(woda w chlodnicy jak i wszystkich weżach gorąca wiec termostat powinien byc ok)
Mam jeszcze jedno pytanie czy czujnik temperatury od wskaznika w desce rozdzielczej ten do którego dochodzi jeden kabelek ma coś wspólnego z komputerem samochodu czy on jest tylko i wylacznie podłaczony pod wskaznik zamieszczony w kabinie?
Pomógł: 84 razy Dołączył: 20 Paź 2007 Posty: 757 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sob Lip 11, 2009 19:54
Cytat:
Mam jeszcze jedno pytanie czy czujnik temperatury od wskaznika w desce rozdzielczej ten do którego dochodzi jeden kabelek ma coś wspólnego z komputerem samochodu czy on jest tylko i wylacznie podłaczony pod wskaznik zamieszczony w kabinie?
Tak tylko do wskaźnika.
_________________ Był 214 si LPG 16v 1.4 103KM 97r. Platinum Silver
Był R 25 2.0 iDT 113kM 05r. X POWER GREY MET
tylko do wskaznika... mhmmm no to lipa nadal pozostaje z nutka niepewności cóż to jest..
drugi czujnik do wymiany ten od wentylatora
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Mam problem...
Rover 200 96r 1.4 bez klimy, strasznie się grzeje
Wentylator nie włącza się (pomimo bardzo wysokiej temp.) ale nawet jeżeli działałby prawidłowo (wiem wymienie czujnik) to nie ma czego schładzać ponieważ chłodnica jest zimna. Termostat wymieniłem i niczego to nie zmieniło. Ostatni pomysł pompa wodna. Aaaa węże nie są załamane, płyn jest w układzie, całość drożna (chyba).
No to teraz czas na pytania
1. Jak mocno pompa powinna "przewalać" płyn??? Jak zdejmę wąż to ma się sączyć czy lać jak z kranu?
2. Czy ważne jest w którą stronę zakładam termostat (nie popatrzyłem jak rozbierałem i nie wiem) sprężyną do pompy wodnej czy odwrotnie? (sprawdzałem w obie strony nic to nie zmienia)
1. Jak mocno pompa powinna "przewalać" płyn??? Jak zdejmę wąż to ma się sączyć czy lać jak z kranu?
to w sumie chyba zależy od tego jak szybko się wirnik obraca...
Szkuni napisał/a:
. Czy ważne jest w którą stronę zakładam termostat (nie popatrzyłem jak rozbierałem i nie wiem) sprężyną do pompy wodnej czy odwrotnie? (sprawdzałem w obie strony nic to nie zmienia)
tak, ważne. sprężyną od pompy wody
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
2. Czy ważne jest w którą stronę zakładam termostat (nie popatrzyłem jak rozbierałem i nie wiem) sprężyną do pompy wodnej czy odwrotnie? (sprawdzałem w obie strony nic to nie zmienia)
Kierunek włożenia termostatu jest bardzo wazny!W moim roverku mialem ten sam problem,ktos odwrotnie włożył termostat i płyn chłodzacy chodził po małym obiegu. Ta czesc ze sprezyna powinna jak patrzysz od przodu samochodu byc po lewej stronie jak wkladasz.Pozdro
[ Dodano: Wto Lip 14, 2009 06:52 ]
NOVELLOGATTO napisał/a:
odpowietrzyłem cały układ dla pewności
Miałem to samo u siebie. Po 1 sprawdz czy termostat jest włozony w odpowiednim kierunku po 2 Ja tez odpowietrzałem uklad i nic nie dało!
Aby pozadnie odpowietrzyc trzeba ustawic nawiew na cieple powietrze (oczywiscie dmuchawa wylaczona) sciagnac waz chlodnicy (ten przy czujniku temperatury) i zalac chlodnice bezposrednio plynem jak juz bedzie pelna az po czubek weza przykrecic i powinno pomoc.Mnie tez plyn nie dochodzil do chlodnicy i byla zimna
Dopiero po takim zabiegu wentylator zaczal krecic Pozdro
P.S waz przy chlodnicy musi byc twardy jak silnik pracuje inaczej uklad jest zapowietrzony.
Ja nadal pozostaje z tym samym problemem co na początku tego tematu. Kupiłem nowy czujnik rzeczywiści opór mniejszy ale to nie znaczy że wszystko ok wentylator nadal sie nie załancza.
Chyba już wszystko dokładnie sprawdziłem i wszystko sugeruje na to iż jest to komputer.. jutro dla pewności jade do elektryka jak podłączy pod kompa wystawi diagnoze.
Orientuje sie ktoś jakie są koszty wymiary komputera?
sprawdż jeszcze przewód z czujnika temperatury do kompa
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
sprawdż jeszcze przewód z czujnika temperatury do kompa
mhmm.. w sumie dobry pomysł.. tylko nie mam schematu połaczeń elektrycznych.. kabel od czujnika idzie bezpośrednio do komutera czy pierw przechodzi przez przekaznik? wtyczke od komutera mogę bezpiecznie odłoczyć i podłaczyc ponownie? czy raczej takie szalenstwa sa zabronione?
wtyki można bezpiecznie odłączać nic nie powinno się stać, schematy w rave powinieneś znaleźć
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wystarczy jeśli się zdejmie wtyk z czujnika, przy sprawnym układzie musi załączyć się wentylator. Jeśli nie należy sprawdzić przekaźnik przy lewym nadkolu i napięcia na nim.
Wystarczy jeśli się zdejmie wtyk z czujnika, przy sprawnym układzie musi załączyć się wentylator.
a ja taki pewny nie jestem, widziałem już przewody które miały opór kilkudziesięciu ohm
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Wystarczy jeśli się zdejmie wtyk z czujnika, przy sprawnym układzie musi załączyć się wentylator. Jeśli nie należy sprawdzić przekaźnik przy lewym nadkolu i napięcia na nim.
Chyba raczej jeśli się zdejmie wtyk i zewrze do masy. Wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodzącego rezystancja czujnika maleje
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Pomógł: 14 razy Dołączył: 20 Kwi 2005 Posty: 143 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: Sro Lip 15, 2009 11:46
Witam:)Też miałem taki problem, co bardzo mnie denerwowało. W korku stojąc wskazówka nawet nie drgnęła była jak przyklejona do połowy ,wentylator sie nie załączał . Mam termometr elektroniczny w samochodzie czujke dałem tam gdzie jest czujnik temperatury i temperatura zawsze sie kręciła w okolicy 100 stopni(oczywiscie w korku w trasie zawsze w okolicach 85 stopni) .Zdenerwowałem sie na allegro kupiłem regulator temperatury za około 60 zł i mam spokój wentylator załącza mi sie w okolicy 87 stopni .Są tez tańsze rozwiązania można kopic przekaźnik termiczny za hmm chyba tak do 20 zł .:) ja jednak lobie elektronikę :)pozdrawiam:)
timer, skoro wskazówka była cały czas na środku to miałeś wszystko dobrze. Ładnie przełączało się chłodzenie z dużego na mały obieg i trzymało odpowiednią temperaturę.
Wentylator włącza się przy 104 stopniach pierwszy bieg, drugi przy 112
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum