Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Parowanie szyb na ECON
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Parowanie szyb na ECON
Autor Wiadomość
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 16:57   [R75] Parowanie szyb na ECON
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam, po włączeniu opcji ECON na panelu wentylacji zaczynają mi parować wszystkie szyby od środka. Czego to może być przyczyna?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 14:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 29, 2010 16:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 29, 2010 17:00   

Na ECON spreżarka nie chodzi, więc nie działa osuszanie powietrza. Przy dużej wilgotności powietrza sam nadmuch nie pomaga i musisz włączyc sprężarkę (AUTO).
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 17:12   

Pieta napisał/a:
Na ECON spreżarka nie chodzi, więc nie działa osuszanie powietrza. Przy dużej wilgotności powietrza sam nadmuch nie pomaga i musisz włączyc sprężarkę (AUTO).
Czyli nawet wtedy kiedy nie potrzebuje używać klimy to musi chodzić na AUTO? To fatalna wiadomość dla mnie...myślałem, że od teraz jak są chlodniejsze dni będę mógł cały czas wraz z zimą jeździc na ECON...nie ma jakiegoś sposobu aby nie parowały szyby na ECON?
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 29, 2010 17:17   

Nie zawsze. W pewnych warunkach musisz. Ja też nie zawsze jeżdżę na AUTO.
Ale czasami jak na ECONO parują szyby to wciskam na chwilę przycisk odmrażanie na panelu, ale wtedy troszke hałasuje. Czasami skierowuje wiecej powietrza na szyby i też pomaga.
Ale jak napisałem, zdaża sie że AUTO to jedyny efektywny sposób.
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 17:46   

Bo cały problem u mnie polega na tym, że jak włączam AUTO to włącza mi się wentylator...a w czasie ostatniej podróży jakiś kamieć wpadł przez ozdobnego grila i uderzył w łopatkę wentylatora wyginając ją troche przez co wentylator teraz nie chodzi idealnie w osi a wibruje...przez co odczuwalne sa wibracje wewnątrz auta. Jedynym rozwiązaniem jest kupno nowego śmigła ale to wydatek 200zł i niewiadomo czy też będzie idealnie proste a przecież idzie zima wieć przez najbliższe kilka miesięcy went jest niepotrzebny. Dlatego chciałym używać funkcji ECON bo wtedy went sie nie włącza przynajmniej u mnie. No ale skoro trzeba AUTO to może poprostu wyciągne bezpiecznik od wentylatora bo i tak temperatury już jakieś kosmiczne nie będą i będę jeździł bez wentylatora a z funkcją AUTO. Co o tym sądzicie?
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 29, 2010 17:52   

Jak wyłączysz wentylator to możesz silnik zagotować, choć jest to mało możliwe przy tym silniku.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 18:03   

Bez wentylatora skraplacz będzie się nadmierie grzał co spowoduje znaczne zmniejszenie efektywności klimatyzacji, a nawet jej całkowite wyłączenie (gdy samochód nie będzie w ruchu i nie będzie swobodnego przepływu powietrza przez skraplacz)

Poza tym naprawa polegająca na wyjęciu bezpiecznika podchodzi już pod "druciarstwo".
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 29, 2010 18:12   

W układzie klimatyzacji masz zawór odcinajacy w przypadku zbyt wysokiego ciśnienia w układzie.
Bez wentylatora czynnik nie będzie dostatecznie schładzany i przez to będzie rosło ciśnienie, aż do odłączenia awaryjnego sprężarki. W układzie będzie panowało większe ciśnienie bez działającego wentylatora, co ma wpływ na trwałość całego układu klimatyzacji.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 18:32   

Prawie rok jeździłem z uszkodzonym silniczkiem.Wogóle nieświadomie kupiłem auto z urwanymi zatrzaskami śmigła.Nigdy,nawet w lato, nie zagotował mi się silnik- czyli spoko.Klima też wyłączała się sama,albo przed dojazdem do świateł włączałem ECON i jakoś przemęczyłem te kilkanaście tysięcy.Po naprawie silniczka też mam wibracje,najbardziej odczuwalne na postoju. Generalnie uważam (już kiedyś to napisałem i ktoś się oburzył), że ten samochód ma kiepską wentylację.W poprzednich autach nie zdarzały mi się zaparowane szyby przy prawidłowo ustawionym nadmuchu. Taki urok R75.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 18:44   

No ale w zime czy przy chłodniejszych dniach września chyba nie będzie włączać się sprężarka od klimatyzacji prawda? Dziadek ja też mam właśnie odczuwalne wibracje na postoju bo w czasie jazdy jest ok. Trzeba poprostu nowe śmigło i tyle lub je wyważyć. Tyle że ja większość po mieście jeżdzę i te wibracje są dokuczliwe. Dlatego postanowiłem wyciągnąć bezpiecznik od wentylatora bo wtedy będzie chodzić osuszacz powietrza i klima i nic nie będzie wibrować. A jak przyjdzie wiosna/lato to pomyślę o nowym śmigle. I póki co jest to chyba najskuteczniejszy i najtańszy sposób rozwiązania problemu parujących szyb oraz wibracji w aucie.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 19:40   

Myślę,że masz rację,chociaż znajdą się oponenci. Jak napisalem, długo tak jeździłem i nic się nie stało,a po uruchomieniu wiatraka klima pracuje prawidłowo. Pisałem na Forum,że możliwe jest wyważenie śmigła,ponoć robią to firmy przezwajające siniki elektryczne.Sam jeszcze się tym nie zająłem,bo w przeciwieństwie do ciebie jeżdżę raczej długie trasy poza miastem. U mnie jest dodatkowo ten problem,że mam mocno sfatygowane śmigło,a kupno nowego to problem. Łatwiej jest kupić cały zespół,a to już jest wydatek(!). Wymieniałem kiedyś w peugeocie,ale tam kosztowało to ok.300 zeta.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 20:45   

patrysgn napisał/a:
Witam, po włączeniu opcji ECON na panelu wentylacji zaczynają mi parować wszystkie szyby od środka. Czego to może być przyczyna?
Kiedy wymieniałeś ostatnio filtr kabinowy? W 90% parowanie szyb w kabinie spowodowane jest brudny lub zawilgocony filtrem kabinowy.
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 21:42   

.....no i odpływy w grodzi silnikowej. Tam też może się zebrać woda, a to już może zagrozić komputerowi.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 21:45   

apples napisał/a:
patrysgn napisał/a:
Witam, po włączeniu opcji ECON na panelu wentylacji zaczynają mi parować wszystkie szyby od środka. Czego to może być przyczyna?
Kiedy wymieniałeś ostatnio filtr kabinowy? W 90% parowanie szyb w kabinie spowodowane jest brudny lub zawilgocony filtrem kabinowy.
Wiesz co...było to tak dawno temu, że nie pamiętam:/ jeżeli to kwestia filtra to dlaczego po włączeniu ECON zaczynają parować a po wlaczeniu AUTO wszystko schodzi jak ręką odjął i nic nie paruje?
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 29, 2010 21:52   

patrysgn napisał/a:
Wiesz co...było to tak dawno temu, że nie pamiętam:/ jeżeli to kwestia filtra to dlaczego po włączeniu ECON zaczynają parować a po wlaczeniu AUTO wszystko schodzi jak ręką odjął i nic nie paruje?


Ponieważ parownik jest za filtrem i osusza powietrze po przejściu przez niego. Jeśli klima jest wyłączona to nic tego powietrza nie osusza. A i pamiętaj że zaraz po wyłączeniu klimy szyby parują bardziej niż normalnie gdyż parownik zaczyna się nagrzewać i oddawać wilgoć
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 21:53   

dukat11 napisał/a:
patrysgn napisał/a:
Wiesz co...było to tak dawno temu, że nie pamiętam:/ jeżeli to kwestia filtra to dlaczego po włączeniu ECON zaczynają parować a po wlaczeniu AUTO wszystko schodzi jak ręką odjął i nic nie paruje?


Ponieważ parownik jest za filtrem i osusza powietrze po przejściu przez niego. Jeśli klima jest wyłączona to nic tego powietrza nie osusza
A Ty całą zimę jezdzisz na AUTO?
 
 
dukat11 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 02 Lis 2008
Posty: 1449
Skąd: Trójmiasto

Rover 75

Wysłany: Nie Sie 29, 2010 21:56   

patrysgn napisał/a:
A Ty całą zimę jezdzisz na AUTO?


Nie, włączam jak jest potrzeba. Ale dbam o stan filtra i odpływów z grodzi.
_________________
Pozdr.
Dukat11
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 22:10   

patrysgn napisał/a:
Wiesz co...było to tak dawno temu, że nie pamiętam
To wymień i napisz o efektach.

Szyby zawsze będą parować, ale są granice.
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Sie 29, 2010 22:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
patrysgn 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 261
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 22:12   

dukat11 napisał/a:
patrysgn napisał/a:
A Ty całą zimę jezdzisz na AUTO?


Nie, włączam jak jest potrzeba. Ale dbam o stan filtra i odpływów z grodzi.

O odpływy też dbam bo jestem przeczulony na punkcie wody w samochodzie...natomiast przyznaje, że filtr chyba zaniedbałem bo wymieniałem może rok temu a przejechałem przez ten czas ponad 45tys więc może sie zapchał. A powiedz mi jeszcze czy to ma wieksze znaczenie czy kupi się taki za 100zl czy taki za 45zl (ceny z allegro)?
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sie 29, 2010 22:14   

patrysgn napisał/a:
A powiedz mi jeszcze czy to ma wieksze znaczenie czy kupi się taki za 100zl czy taki za 45zl (ceny z allegro)?
Jeżdżę na filtrze firmy Hart. Cena ok 50zł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Tryb ECON i ECON AUTO.
markozalko Rover serii 75, MG ZT 22 Sro Lis 23, 2011 08:25
21matys
Brak nowych postów [R75] Parujące szyby na ECON.
patrysgn Rover serii 75, MG ZT 16 Pon Wrz 14, 2009 00:15
SeniorA
Brak nowych postów [R75] - ECON - doplyw nieogrzanego powietrz - leci ogrzane
R75 Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Paź 29, 2014 19:47
AdaskoC
Brak nowych postów [75]Spryskiwacz szyb
drut4 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Gru 27, 2017 15:04
drut4
Brak nowych postów [R75]Opuszczanie szyb
kehtron11 Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Lip 05, 2012 18:48
haszczyc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink