Forum Klubu ROVERki.pl :: [All] Modyfikacje układów dolotowych w ROVERkach i MG
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[All] Modyfikacje układów dolotowych w ROVERkach i MG
Autor Wiadomość
biniooo
[Usunięty]






Wysłany: Sro Cze 16, 2010 00:04   

Powracam do tematu przepustnicy. Tym razem już tylko sprawozdanie mam dla was.
Jeździłem po szrotach w okolicy, no i roverów i tych polonezów nie mieli, więc zacząłem szukać na Allegro i tez za dużego wyboru nie było. Ale w końcu kupiłem aż za 105zł + przesyłka tą przepustnice.
Pojechałem do kolegi luckyluck448 trochę nieprzygotowany, bo bez śrubokrętów Torx i WD40. No i właśnie te Torxy przysporzyły najwięcej problemu bo nie chciały się za Chiny ruszyć. Więc najpierw poszły w ruch kombinerki, później myśleliśmy żeby dać sobie spokój z Torxami, przyciąć trochę szlifierka uchwyt od poloneza, ale to był zły pomysł i znowu zaczęliśmy walczyć z zapieczonymi Torxami - szlifierka znowu się przydała. Później okazało się że wężyk od krokowca do przepustnicy nie pasuje z otworem przepustnicy więc posłużyliśmy się taśmą izolacyjną.
Gdy przyszło do uruchomienia okazało się że obroty nie spadają i trochę falują. Powód - najprawdopodobniej zasyfiała sprężyna. WD40 nie było to w zamian poluźniliśmy trochę linkę gazu i polaliśmy sprężynę olejem do maszyn. Wczoraj jeszcze spryskałem WD40.

Po zabiegu auto dostało takiego wigoru że zaczynam bać się o opony :wink:
Ciężko ruszyć bez pisku. Przyspieszenie polepszyło się o ok. 1-2 sek, a najlepsze efekty widać chyba w elastyczności między 100 a 140 :smile:
no i prędkość maksymalna, która pewnie się zwiększyła, łatwiej osiągnąć.

Szczerze polecam taką przeróbkę, bo jest dużo zabawy z zakładaniem samej przepustnicy no i ciarki przechodzące kierowcę i pasażerów podczas jazdy :grin:

foty na http://estudent.put.pozna...wski/214Si.html
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 16, 2010 00:04   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kprzemo24 




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 119
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Cze 16, 2010 23:30   

Koledzy, małe pytanie, czy ta przepustnica bedzie dobra do mojego mg zr 160?

http://allegro.pl/item107..._1_4_rover.html


biniooo napisał/a:
Po zabiegu auto dostało takiego wigoru że zaczynam bać się o opony :wink:


Już nie mogę się doczekać kiedy ja w swoim zgrzebie tą przepustnice hehe
 
 
biniooo
[Usunięty]






Wysłany: Sro Cze 16, 2010 23:42   

kprzemo24 napisał/a:
Koledzy, małe pytanie, czy ta przepustnica bedzie dobra do mojego mg zr 160?

http://allegro.pl/item107..._1_4_rover.html


Ja mogę tylko tyle powiedzieć że to jest ta sama przepustnica którą ja sobie założyłem i o której każdy w tym poście mówi, ale czy będzie pasować do Twojego modelu MG i czy jest jakaś różnica w porównaniu z fabryczną to już nie wiem.
Bo ja miałem zmianę z 45mm na 56mm (o ile dobrze pamiętam).
Więc różnica jest :grin:
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 17, 2010 11:31   

kprzemo24 napisał/a:
Koledzy, małe pytanie, czy ta przepustnica bedzie dobra do mojego mg zr 160?

http://allegro.pl/item107..._1_4_rover.html


biniooo napisał/a:
Po zabiegu auto dostało takiego wigoru że zaczynam bać się o opony :wink:


Już nie mogę się doczekać kiedy ja w swoim zgrzebie tą przepustnice hehe

Tak to jest przepustnica od Poldka 1.4, ale czy będzie pasować do ciebie to nie wiem, ale w sumie powinna :grin:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
Ostatnio zmieniony przez leszczu Czw Cze 17, 2010 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotr8 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 212
Skąd: Kluczbork



Wysłany: Czw Cze 17, 2010 11:35   

Dzisiaj zrobiłem drugie podeście do przepustnicy, niestety też nie udane ale już wiem co ją boli :smile:
czujnik położenia przepustnicy jest uszkodzony :sad: jak by ktoś miał na zbyciu taki czujnik to chętnie sie nim zaopiekuje :wink:
 
 
 
sic_corey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 94
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Cze 17, 2010 19:42   

właśnie jestem po montażu dolotu- będę miał fotki to się pochwalę. teraz się zastanawiam nad przepustnicą- znalazłem dla siebie coś takiego

http://www.ptp-ltd.co.uk/...rottle_body.htm

teraz trzeba tylko kaskę zbierać bo po zrobieniu dolotu nie zostało za dużo :(
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 07:51   

sic_corey napisał/a:
http://www.ptp-ltd.co.uk/...rottle_body.htm

fajna tylko droga- a od poldka nie wiele sie roznie a cena znacznie niższa i z tego co pamietam ta z linku ma mniejsza średnice niż od poldka
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Ruslan 




Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 66
Skąd: Warszawa/Praga Płn

Rover 25

Wysłany: Pią Cze 18, 2010 09:29   

dawidd napisał/a:
sic_corey napisał/a:
http://www.ptp-ltd.co.uk/...rottle_body.htm

fajna tylko droga- a od poldka nie wiele sie roznie a cena znacznie niższa i z tego co pamietam ta z linku ma mniejsza średnice niż od poldka


Tu ma 52mm, a poldka 56mm.




Czy ktoś mi powie w czym tkwi problem, że falują i obroty?
 
 
piotr8 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 212
Skąd: Kluczbork



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 10:30   

A tak nawiasem czy jest jakaś orginalna (Roverowska) przepustnica żeby pasowała zamiast tej polonezowskiej ?
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 12:56   

tak od r 1,4 aluminiowa, ale chyba ma mniejszy przelot
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
piotr8 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 212
Skąd: Kluczbork



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 13:16   

Kryzys zażegnany po wymianie czujnika wszystko chodzi jak złoto, nareszcie pozbyłem sie spadochronu z dachu :lol:
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 15:04   

sic_corey napisał/a:
właśnie jestem po montażu dolotu- będę miał fotki to się pochwalę


Ciekaw jestem jak Ci wyszedł i jaki filtr założyłeś - w obudowie czy bez?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sic_corey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 94
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 20:37   

Cały dolot robiony przez firme El-tec - wiec wszystko raczej pro, na częściach K&N, w obudowie, z doprowadzeniem :D

fotek jeszcze nie mam ale niedługo będą :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 22:22   

no a ile za to dałeś? sprawdzałeś na hamowni czy jest jakiś efekt?Nie wiem jak jest z miejscem z ZR ale głownie ciekawi mnie jak Ci doprowadzili dolot zimnego powietrza - skąd
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sic_corey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 94
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Cze 18, 2010 22:58   

na hamowni nie sprawdzisz ile ci dał stożek no bo jak ? ustawią ci wiatrak pod dolot ? pęd powietrza jaki wytwarza się podczas jazdy jest nie do otworzenia w warunkach halowych- będę miał zdjęcia to wstawię- cały dolot kosztował tysiaka.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3428
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Cze 19, 2010 06:09   

w sumie masz racje. A średnica stożka i power rury jest dobrana do średnicy przepustnicy czy na końcu przy przepustnicy masz redukcje?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sob Cze 19, 2010 09:37   

sic_corey, istnieją również hamownie przenośne, które mierzą moc podczas normalnej jazdy i wcale nie są gorsze od stacjonarnych :)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
sic_corey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 94
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 23, 2010 18:26   

no ja wiem, że są hamownie przenośne ale na razie nie będę go hamował- modyfikacji jeszcze nie skończyłem- jak zakończę to pomierzę :P

[ Dodano: Pią Lip 23, 2010 18:26 ]
no to dodaje fotki, które obiecałem






_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez sic_corey Czw Sty 27, 2011 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Sro Sie 04, 2010 11:56   

atu_rover napisał/a:
...przepustnice z 620ti lub 420 si i tam jest taki otwór. Wiem tylko ze przepustnice 56mm sa w silnikach 2.0 serii T, oraz polonezach 1.4. Ja widziałem tylko polonezowskie.


a od silnika 2.0 będzie pasować przepustnica do R25?
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
leniec76 




Dołączył: 05 Sie 2010
Posty: 5
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Sie 05, 2010 14:58   

Witam
w miarę dokładnie przeczytałem cały temat,
jednak mam pytanie, posiadam rover25 1.4 16V fabrycznie ograniczony do 84 KM

jeśli dobrze zrozumiałem, to wymiana przepustnicy z plastikowej na aluminiową powinna zdjąc blokadę ? i autko będzie miało 103KM ?
CZY MOŻE JEDNAK SIĘ MYLĘ ?

wychodząc z tego założenia - mogę od razu założyć przepustnicę z poldasa i będzie jeszcze lepiej

Utwierdźcie mnie w moim przekonaniu, lub naprostujcie mój zawiły tok myślenia :bezradny:

za pomoc z góry dziękuję.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów R25 1.6 modyfikacje
walus Tuning mechaniczny 10 Pią Sie 31, 2007 15:53
piter34
Brak nowych postów [MG ZR] Silnik 1.8 i jego modyfikacje.
ADI-mistrzu Tuning mechaniczny 99 Pon Sty 02, 2012 21:39
dobryziom



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink