Luke wlasnie jadac dzis rano do pracy nie wiem czemu ale zastanawialem sie ze moglem wlac 10 w i popychaczy nie było by słychać ani troszkę tak myślę a teraz jest tak jak i przed wymianą. A co do termostatu PRT to dali mi termostat o nr katalogowym PA66GF30 boje sie żeby mnie nie oszukali i zeby to byl ten termostat na 82 ° a nie na więcej moze ktoś to sprawdzić jakoś mnie upewnić Dziękuję
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 18, 2016 06:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja to przerabiałem z valvoline, niby do sportu, póki olej był świeży to tragedii nie było. Później strasznie klekotały popychacze na zimnym. Popychacze nówki. Przerabiałem różne oleje między innymi 300v. Teraz używam millersa i jestem mega zadowolony. Swoją drogą najciszej ten silnik jak do tej pory chodził mi na 10w40 millersa, mineralu do docierania silników. Termostat sprawdzę wieczorem u siebie jeśli nalepka jeszcze jest. Zawsze możesz wykonać test z wodą i termometrem.
Właśnie mysle że bedzie tak jak mówisz zaczną klekotać następny olej zaleje wlasnie ta 10 millersa A jesli chodzi o termostat ta takie nr mam wytloczone na tej czarnej obudowie .
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Pią Lis 18, 2016 17:58
Popychacze to na 5W40 pracują tak jak powinny. O ile są czyste, niezatarte i połówka głowicy jest dobrze złożona.
A jak VVC Ci zacznie klepać to olej nie pomoże. Do sztywnowałkowej K-Serii można lać 5W40, ale VVC kiepsko znosi ten olej.
Co do odwracania kół rozrządu, to ja to wiem. Nie jedno VVC już składałem.
Jeżdżę na Motulu 10w40 w tej chwili i silnik pracuje cichutko.
A to sory kolego, ja silniki tylko na You Tube widziałem. Coś Ci się podawane informacje, między postami wzajemnie wykluczają. Niestety nie udało mi się dziś tego numeru odczytać. Jutro podam, postaram się rano.
Luke ten nr podany przeze mnie to nr tworzywa wiec sory Tyle co dalem radę odczytać to pisze wewnątrz puszki waxstat 11.5 jest kuleczka i zrobilwm test wodny z termometrem i przy temperaturze 88-89°C jest otwarty i woda leci ciurem jak spadala mi temp ponizej 88°C zmniejszał sie przeplyw a przy 82°C zamykał sie i przeplyw byl przez tą kuleczkę Powiedz Luke mogę go założyć i czy uspokoi to moje obawy przed Hgf - em
To masz jak w serii. Powiem tak ja w mocno dłubanym VVC miałem założony na 82st. Wentylator załączył mi się chyba tylko raz w spore upały, jak po kilku godzinach na autostradzie, zjechałem i stanąłem chwilę przed przejazdem kolejowym. Generalnie chodzi o zasadę działania tego termostatu. Sprawdzałem to na autocomie z wykresem i rzeczywiście jest różnica między montowanym seryjnie i tym, mimo tego że czujnik znajduje się na wyjściu głowicy. Koledzy w UK, jeżdżący w rajdach najczęściej mają seryjny z wywierconym otworem 2mm i nie słyszałem narzekań. Ja do rajdówki wsadziłem na 82st. Działa idealnie ale też chłodnice mam ogromną... Nic złego się nie stanie jak założysz na 88st. na pewno lepsze to niż seria , 82st. przydaje się w upały i jeśli lubisz ostrzejszą jazdę.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sob Lis 19, 2016 10:37
Nie mówie, że nie widziałes. Ale ze 5w40 powoduje problemy z popychaczemi w K16 to jeszcze nie słyszałem. Nie jedno zwykle K16 pędziłem na takim oleju i chodziły cichutko.
A w VVC to nie popychacze stukają najczęściej.
Co to znaczy solidnie podłubane VVC? Jakieś info ? Wykres ? Może być na PW.
Pomocy panowie nagle przestał mi działać prędkościomierz i liczydełko od kilometów przejechanych sprawdzone:
*Bezpieczniki dobre
*Obrotomierz działa
*Szukałem impulsatora na skrzyni i go nie ma - więc czyta z czujnika abs
*Podepiołem się kompem (mam DELPHI) błędów brak abs działa bo sprawdzałem -załącza się abs- przejechałem się z wpiętym kompem i każde koło ładnie wysyła sygnał i pokazuje ładnie takie same prędkości tylko kurde zegar stoi /??
*Gdzie szukać ? w zegarze ? przepalona ścieżka ? wypieło się coś
Odnośnie prewencji przed HGFem polecam wymienic chłodnice wody. (Valeo)
Zalać prestonem o podwyższonej temp. wrzenia.
Korek ze zbiorniczka upuszcza Ci prawidłowo ?
Panowie, tak w skrócie odnośnie popychaczy przecież one wypełniają się olejem przy starcie, jeśli olej ma inną gęstość niż zaleca producent auta mogą się nie wypełnić, powstaje poduszka powietrzna i klekoczą. To samo jeśli olej jest za rzadki po zatrzymaniu silnika wypłynie i przy ponownym starcie jest luz i klekoczą.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum