Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Kilka pytań odnośnie turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: walkie
Pią Lis 19, 2010 22:15
[R25] Kilka pytań odnośnie turbo
Autor Wiadomość
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sie 29, 2009 13:49   [R25] Kilka pytań odnośnie turbo
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: wszystkie

Witam!

Mam kilka pytań odnośnie (głównie) silnika 18T

1. Czy kolektor ssący tego silnika jest plastikowy czy metalowy??

2. Jakie ciśnienie doładowania występuje w silniku 18T

3. Czy filtrowanie powietrza do kolektora ma miejsce przed sprężarką czy za nią??

4. Czy komputer 1.8T jest taki sam jak w 1.8

5. Jak rozwiązana jest sprawa podciśnienia w silniku Turbo??
W końcu do kolektora jest podłączone kilka rzeczy:
serwo, map-sensor, listwa wtryskiwaczy benzynowych.
a w kolektorze turbo występuje przecież ciśnienie a nie podciśnienie...

Proszę o odpowiedz i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez walkie Pią Lis 19, 2010 22:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 29, 2009 13:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sie 30, 2009 15:48   

tak z ciekawości- na co Ci ta wiedza?
ad 1. plastikowy
ad 3. a wolałbyś, zeby Ci śmieci przed przefiltrowaniem przeleciały przez śmigiełko? ;)
ad 4. wątpię.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Sie 30, 2009 21:34   

Dzięki za info.

Przymierzam się do budowy eTurbo.

będę miał niedługo turbinę na 220V osiągającą 0,5 bara
mam zamiar przerobić ja na silnik 12V o podobnej mocy.

Jak to mi się uda będę grzebał z wmontowaniem tego do mojego 1.6 16V

Plany dość odległe i na razie brak konkretów, ale jak zbiorę trochę więcej informacji
wezmę się do roboty
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1522
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Sie 31, 2009 08:07   

Ciekawe co na to turbo powie Head Gasket :D
Ale pomysł niezmiernie ciekawy, któżby nie chciał zrobić sobie powiedzmy 140KM :D
(tak nawiasem - to jest turbo czy kompresor)
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 17:24   

To turbinka gabarytowo przypomina turbinę z 1.8T

A co do uszczelki głowicy to właśnie mam pytanie.

Czy 1.8T ma inną uszczelkę głowicy niż pozostałe K16??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 14:27   

ma taką samą, tylko w 1,8T już był nowy typ i nowa magistrala, nowa miska oleju.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Sro Wrz 02, 2009 16:40   

rozumiem:)

Ale zawsze można pocieszyć się tym, że jak strzeli uszczelka to można już założyć ta nowego typu i będzie OK.

Czym się różni nowa uszczelka od starej i magistrale to wiem a miska olejowa też jest jakaś nowa?? Czym się różni?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 08:30   

z nową uszczelką i magistralą zmieniono misk olejową z blachy na odlew aluminiowy, też w celu usztywnienia silnika
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 08:38   

Nie wiem czy mam rację ale jestem w 100% przekonany, że moje 1.6 z 2002 roku ma
miskę olejową odlaną z aluminium i mojego kumpla z 2000 również 16 także z aluminium bo kiedyś nawet już ją wymieniał (coś uderzyło w nią w czasie jazdy i dosłownie ułupał się kawałek)

Czy to możliwe??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 08:45   

jeśli z 2002 to masz też nową uszczelkę.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Dariusz_Orlinsk 



Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 3
Skąd: Terespol



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 08:46   

Sorki, jestem tu nowy.Chcę zapytać was czy wszystkie Roverki 75 są tak bardzo niskie jak mój.? Wystarczy , że np. wezmę między koła jakiś kamyk i już skacze mi po podwoziu. :cry:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 08:53   

Dariusz_Orlinsk, przeczytałeś temat wątku w którym napisałeś? ;>
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 08:59   

A samochód kumpla?? 2000 rok i również aluminiowa miska??
Auto posiada od nowości więc na pewno była tam taka od początku,
możliwe, że on też ma już nowy typ uszczelki??
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 09:42   

Ale nowy tym uszczelki (MLS) oraz magistrali olejowej wprowadzono dopiero w 2005 r. i uczynił to zdaje się Land Rover.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 10:01   

Rozmawiałem z moim znajomym który wymieniał uszczelkę w 45 silnik miał również z 2002 roku przełożony 1.6 miska była aluminiowa a uszczelka starego typu z czerwonym silikonem na obrzeżach.

Więc w moim pewnie też jest stara uszczelka i magistrala, wynika z tego więc, że aluminiowa miska musiała pojawić się w K16 wcześniej niż nowy typ uszczelki. Szkoda
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 11:15   

piotrekcrash napisał/a:

Więc w moim pewnie też jest stara uszczelka i magistrala, wynika z tego więc, że aluminiowa miska musiała pojawić się w K16 wcześniej niż nowy typ uszczelki. Szkoda


Jeśli nikt nie wymieniał uszczelki od czasu opuszczenia przez auto fabryki, to na pewno masz stary typ.
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
piotrekcrash 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 494
Skąd: Łódź



Wysłany: Czw Wrz 03, 2009 13:03   

sTERYD narobił mi nadziei troszkę, ale jakoś nie chciało mi się wierzyc w to od początku że może to już być nowy typ Z resztą już nie ważne.

POnawiam pytanie o doładowanie w 1.8T ile ono wynosi?? więcej niż 0,5 bara??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 160] Kilka pytań odnośnie samochodu
sobon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 41 Nie Lis 27, 2016 11:56
MultecFSO
Brak nowych postów [mg zr 2,0 tdi] kilka pytan odnosnie czesci
Gumis0000 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Cze 25, 2010 11:46
szoso
Brak nowych postów [220 sdi] kilka pytań odnosnie rovera
kadzaf Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 50 Sob Mar 01, 2008 00:15
Chester
Brak nowych postów [R200] Kilka podpowiedzi odnośnie części zawieszenia
capsoft Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Paź 14, 2013 22:08
capsoft
Brak nowych postów [200] Kilka pytań
Harry Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Gru 09, 2012 14:30
ADI-mistrzu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink