Forum Klubu ROVERki.pl :: [R618] Kłopoty z wolnymi obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R618] Kłopoty z wolnymi obrotami
Autor Wiadomość
gajowy 




Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 55
Skąd: Suwałki



Wysłany: Pią Lut 15, 2008 11:12   

No niestety I generacja. może trzeba by było zmienić membranę??
_________________
gajowy
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 15, 2008 11:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 15, 2008 15:29   

gajowy napisał/a:
No niestety I generacja. może trzeba by było zmienić membranę??

Jeżeli reduktor/parownik jest już stary/zużyty, to trzeba zacząć od niego, a potem wykonać rzetelną regulację (przy użyciu analizatora spalin).
Regulacja I gen. jest banalnie prosta (kręcenie śrubą na parowniku i na wężu), ale analizator jest niezbędny (aby widzieć, czy mieszanka jest dobra).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
csdark 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 66
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Lut 16, 2008 11:23   

Zdecydowałem się jednak na zakup silniczka krokowego, po założeniu i resecie kompa różnica była widoczna odrazu, wolne obroty się ustabilizowały, wskazówka nawet nie drgnie, przynajmniej jeden problem rozwiązany, ale odpalając dzis rano silnik zauważyłem że na ssaniu obroty nadal falują choć nie w takim stopniu jak to było przed wymianą, różnice to jedna kreska na obrotomierzu (czyli jest dużo lepiej), pojechałem jeszcze raz do mechanika, wymienił mi też jakąś część nie wiem dokładnie jak to się nazywa, ale jest połączone właśnie z silniczkiem krokowym i zauażyłem że jest w środku jakiś termostat. Po zrobieniu 30 kilometrów widać że chyba spadło zużycie paliwa, może sie mylę oficjalny test ze zużyciem zrobie dopiero po niedzieli. Bardzo bym prosił o to aby ktoś powiedział co to za część jest z silnikiem krokowym połączona i za co jest odpowiedzialna, czy wymiana na sprawną może wyeliminować całkowicie falowanie obrotów na ssaniu ?
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sob Lut 16, 2008 12:44   

csdark napisał/a:
wymienił mi też jakąś część nie wiem dokładnie jak to się nazywa, ale jest połączone właśnie z silniczkiem krokowym i zauażyłem że jest w środku jakiś termostat.

Zawór termiczny obrotów ssania - odpowiada wspólnie z silnikiem krokowym za utrzymywanie podwyższonych obrotów biegu jałowego w fazie nagrzewania silnika.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
csdark 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 66
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sob Lut 16, 2008 19:32   

No więc tak. W moim przypadku okazało się iż efektem falujących obrotów na zimnym silniku i nie stabilnych obrotów gdy silnik był ciepły, jest niesprawny silnik krokowy oraz termoregulator ssania
1. Wymiana silniczka krokowego spowodowała ustabilizowanie się wolnych obrotów gdy silnik jest ciepły, nie wyeliminowało to jednak do końca efektu falowania na ssaniu choć można powiedzieć że w dużym stopniu problem ten zmalał.
2. Wymiana termoregulatora doprowadziła do całkowitego usunięcia problemu.

Pozdrawiam
 
 
krzysztof_p. 



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: WROCŁAW



Wysłany: Nie Lut 17, 2008 08:15   

Witam,

a czy jest jakaś metoda sprawdzenia termoregulatora poza jego wymianą? I w którym miejscu jest zamontowany ten element?

Pozdrawiam
 
 
 
gajowy 




Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 55
Skąd: Suwałki



Wysłany: Nie Lut 17, 2008 11:32   

A gdzie kupiłeś silniczek krokowy i za ile??
_________________
gajowy
 
 
 
csdark 




Dołączył: 29 Lip 2007
Posty: 66
Skąd: Siedlce



Wysłany: Nie Lut 17, 2008 12:05   

Silniczek kupiłem na szrocie za 150 zł, zawór termiczny sprzedał mi mechanik za 50 zł

[ Dodano: Nie Lut 17, 2008 12:07 ]
Krzysztof P. napisał/a:
Witam,

a czy jest jakaś metoda sprawdzenia termoregulatora poza jego wymianą? I w którym miejscu jest zamontowany ten element?

Pozdrawiam


Zawór termiczny umieszczony jest na kolektorze po prawej stronie od silniczka krokowego, zresztą połączony jest z nim przewodem.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 18, 2008 00:32   

gajowy napisał/a:
A gdzie kupiłeś silniczek krokowy i za ile??

Ja mam na zbyciu swój :lol:

Krzysztof P. napisał/a:
a czy jest jakaś metoda sprawdzenia termoregulatora poza jego wymianą?

Tak. Nie znam na pamięć, ale na pewno jest w RAVE oraz w polskim manualu do Hondy Accord (do którego link wielokrotnie podawał maciej)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krzysztof_p. 



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: WROCŁAW



Wysłany: Pon Lut 18, 2008 22:23   

Dzięki poszukam jak nie znajdę to poprosze o pomoc

Pozdrawiam
 
 
 
herc 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysoka (Łańcut)



Wysłany: Pon Lut 18, 2008 23:22   

Manual do hondy accord po polsku w pdf'ie

tutaj jest to co maciej podawał ;)
 
 
 
krzysztof_p. 



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: WROCŁAW



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 00:08   

Mam go, własnie jestem po jego delikatnej lekturze. Jutro będę coś majstrował przy mojej ukochanej 618. Przynajmniej sprawdzę ten termoregulator, mam zamiar też przeczyścić krokowca i przepustnicę. Jak starczy czasu to przejrzę jeszcze ten kolektor wydechowy. Z przy okazji to dopiero z tego manuala dowiedziałem się jak kasować pamięć komputera. Różni "fachowcy" różnie mówili a to takie proste. :lol: Jutro wieczorkiem jak wrócę to dam znać czy cos znalazłem.

Pozdro

[ Dodano: Wto Lut 19, 2008 00:14 ]
piter34 napisał/a:
gajowy napisał/a:
A gdzie kupiłeś silniczek krokowy i za ile??

Ja mam na zbyciu swój :lol:

Krzysztof P. napisał/a:
a czy jest jakaś metoda sprawdzenia termoregulatora poza jego wymianą?

Tak. Nie znam na pamięć, ale na pewno jest w RAVE oraz w polskim manualu do Hondy Accord (do którego link wielokrotnie podawał maciej)


Piter 34. Faktycznie, w manualu do Accorda jest opisany sposób sprawdzania tego tremoregulatora.

Pozdrawiam
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lut 19, 2008 09:06   

Krzysztof P. napisał/a:
Z przy okazji to dopiero z tego manuala dowiedziałem się jak kasować pamięć komputera.

To opisano również pośrednio w technicznym FAQ. Warto zapoznać się z innymi pytaniami z technicznego FAQ (link masz w moim podpisie).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krzysztof_p. 



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: WROCŁAW



Wysłany: Wto Lut 19, 2008 22:35   

Witam z wieczorka.

No to tak, kolektor sprawny, przeczyściłem krokowca i termorgulator i zobaczymy rano jak silnik dobrze ostygnie. Pokasowałem kody usterek z kompa w sposób opisany w manualu accorda, następnie przeprowadziłem regulację jałowych także wg wspomnianego manuala no i jakby było dobrze; bez obciążenia silnika, potem z włączonymi światłami drogowymi, klimą i wentylatorem nawiewu na maksa obroty utrzymywały się na jednej kresce przed 1000 rpm. Krokowiec wydaje się że działa; po "kopnięciu" pedału gazu obroty powędrowały do jakichś 1500 rpm może ciut więcej, potem spadek na 1 tysiąc i po chwilce z powrotem na wspomnianą kreskę. Przed dzisiejszymi zabiegami taka operacja powodowała powodowała spadek obrotów nawet do jakichś 400 rpm, więc mam nadzieję że rano też będzie OK. Dam znać.

Pozdrawiam

[ Dodano: Sro Lut 20, 2008 12:10 ]
piter34 napisał/a:
maciej napisał/a:
Silnik krokowy też może być problemem, ale ja u siebie i kilku innych kolegów wymieniliśmy, a objawy pozostały. :/

Mnie np. został jeden sprawny silnik krokowy (na sprzedaż) :lol:

gajowy napisał/a:
teraz mam problem z falujacymi obratami na gazie, w wyjatkowych przypadkach na benzynie. Niestety nikt nie wie co to.

Podejrzewam problem z instalacją LPG, zwłaszcza jeśli to jest II generacja (lub o zgrozo I gen.)


piter34 a ile chcesz za tego krokowca? Bo wydaje się że mój się coś zacina więc wydaje się że trzeba go wymienić.

Pozdro
 
 
 
andrzejziom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sie 2007
Posty: 191
Skąd: Zamość



Wysłany: Pią Lut 22, 2008 22:43   

Witam ja mam taki problem gdy jadę na gazie niema żadnego falowania wszystko elegancko ale gdy przełanczam na benzynę zaczyna sie falowanie , tak do 600 rpm potem sie podnosi do kolo 1000 rpm i znowu faluje ... wina silniczka krokowego .. ??
_________________
Był Rower Wigry III (Składak) ;) , teraz R620 SLI 2.0 , 16V ........
 
 
 
krzysztof_p. 



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: WROCŁAW



Wysłany: Nie Lut 24, 2008 21:46   

Andrzejziom, wydaje się że to krokowiec. Ja po czyszczeniu tego bajkowegp elementu i po restarcie komputera zrobiłem 850 km i jak na razie jest OK. Ja miałem kłopot zwłaszcza rano jak silnik był mocno wystudzony. Silniczek czyściłem we wtorek a w środę pojechalem w Beskidy. W środę rano sprawdzałem i było ok, podobnie w kolejne dni. Mam zatem nadzieję że trochę teraz pochula. Fakt, że wydaje się że jakby się ten krokowiec podwieszał więc w przypadku powrotu kłopotów będę go musiał wymienić. Aha sprawdź też czy zawór termiczny ci działa.

Pozdro
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 25, 2008 14:38   

andrzejziom napisał/a:
gdy jadę na gazie niema żadnego falowania

andrzejziom napisał/a:
wina silniczka krokowego ..

Moim zdaniem NIE, bo na gazie wszystko jest OK.

Krzysztof P. napisał/a:
piter34 a ile chcesz za tego krokowca? Bo wydaje się że mój się coś zacina więc wydaje się że trzeba go wymienić.

Klik
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krzysztof_p. 



Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 11
Skąd: WROCŁAW



Wysłany: Pon Lut 25, 2008 19:01   

piter34 napisał/a:
andrzejziom napisał/a:
gdy jadę na gazie niema żadnego falowania

andrzejziom napisał/a:
wina silniczka krokowego ..

Moim zdaniem NIE, bo na gazie wszystko jest OK.

Krzysztof P. napisał/a:
piter34 a ile chcesz za tego krokowca? Bo wydaje się że mój się coś zacina więc wydaje się że trzeba go wymienić.

Klik


Ja bym mimo wszystko go sprawdził ponieważ w posiadanym wcześniej Oplu miałem podobne chece; na LPG było OK, a kulawo na PB. Po czyszczeniu silniczka kr. bylo lepiej. Może nie idealnie ale lepiej. Potem nie wiem bo go sprzedałem.

Pozdrawiam
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4530
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pią Lip 11, 2008 17:07   

herc napisał/a:
u mnie był pęknięty kolektor wydechowy (pospawanie znacznie poprawiło ten problem)

U mnie znaleziona przyczyna falowania - pęknięty kolektor wydechowy, szukam używki.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Lip 15, 2008 12:52   

maciej napisał/a:
U mnie znaleziona przyczyna falowania - pęknięty kolektor wydechowy

No proszę, w końcu diagnoza. U mnie to może być to samo.
Masz fotki tego pęknięcia?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620si] Zawor sterowania wolnymi obrotami
Misiek620i Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Gru 03, 2013 19:39
Misiek620i
Brak nowych postów [R620] Problem z wolnymi obrotami gaz benzyna
nitzer242 Rover serii 600, Honda Accord 17 Wto Lip 03, 2007 09:29
maciej
Brak nowych postów [R620] Problem z wolnymi obrotami na LPG(II gen.BINGO)
soboc Rover serii 600, Honda Accord 20 Sob Maj 10, 2008 23:43
soboc
Brak nowych postów [R620] Problem z wolnymi obrotami na biegu jałowym
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 5 Sob Cze 27, 2009 12:40
seyfer
Brak nowych postów [R620] Problem z wolnymi obrotami, silnik nierówno chodzi
W czasie jazdy traci moc,szarpie i zapala się kontrolka "Heck Engine" co się dzieje
ewdar2 Rover serii 600, Honda Accord 2 Nie Kwi 20, 2008 20:24
NEOSSS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink