Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Turbosprężarka po raz kolejny
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Turbosprężarka po raz kolejny
Autor Wiadomość
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 06:38   

Dobromir_2004 napisał/a:
Turbina rzekomo kręci się cały czas, od samego początku, a ów zawór otwiera się dopiero wówczas, gdy ciśnienie doładowania jest zbyt duże. A zatem wszystko to, co dotąd sobie wyobrażałem legło w gruzach. To tak, jakby na nowo dowiedzieć się, że Ziemia jednak jest płaska :smile:
?

Bo tak podobno jest. Kiedyś było o pracy turbiny na forum i w warsztacie mi mówili, że turbina kręci się cały czas, a w dopiero określonych warunkach czuć jej działanie....czy jakoś tak :/
U mnie w manualu silnik kopa dostaje przy około 2200-2500obr/min
Pozdrawiam
_________________
rover forever
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 13, 2008 06:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 08:17   

Czyli wychodzi na moje :mrgreen:
Cięgno się zacina i puszcza powietrze, dopiero przy bardzo dużych obrotach pompuje żądaną ilość powietrza. :wink:
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 10:13   

gustav.pl napisał/a:

U mnie w manualu silnik kopa dostaje przy około 2200-2500obr/min
Pozdrawiam


A prawidlowo to kiedy? 1800obr/min
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 10:14   

Mombrey, tak mniej więcej w tym miejscu powinno być czuć mocne przyspieszanie w CDT.
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 10:18   

W tym to znaczy? Mi sie wydaje, ze przy 1800 ma "kopa" ale chyba mam cos zwalone (przeplywka) bo raz ma bardzo mocnego "kopa" (na drugim biegu zrywa przyczepnosc)a raz nie, wiec wiec cos jest nie tak.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 10:20   

To chyba masz właśnie problem z tym cięgnem, ja mam to samo. :/
Teraz po chipie tego tak nie czuć, ale jest.
 
 
 
Mombrey 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 434
Skąd: Płock/Belfast



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 10:22   

Nawet nie mam jak zajrzec. Z gory nic nie widac :-(
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 10:27   

A ja po prostu nie mam czasu :/
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 14:09   

Więc do rzeczy, mechanicy mają rację, turbina kręci się od samego początku skali obrotów ale to jest normalne, spaliny z silnika kierują się prosto na łopatki więc ją kręcą ale powietrze które jest zasysane do silnika tez przellatuje przez turbinę więc też w pewien sposób ją kręci. Cała zabawa zaczyna się gdy "siła" spalin powoduje wzrost obrotów turbiny większy niż normalny przepływ powietrza zasysanego czyli powoduje sprężanie odczuwalne jako "kop" :) Ale żeby się nie rozleciała to jest zawór właśnie z tym cięgnem który jeśli wzrośnie cisnienie do pewnego stopnia otwietra ujście spalin za turbinę pomijając łopatki. Ma to na celu ograniczenie maksymalnej prędkości obrotowej wirnika i ciśnienia doładowanie.

Czyli jak wzrast ciśnienie cięgno zostaje wypchanie i otwiera "bypass". Więc problem z późnym doładowaniem może być gdy cięgno się wysunie ale nie wróci. Wtedy przy małych obrotach większa część spalin omija wirnik i nie czuć doładowania. Dopiero przy znacznych obrotach "nadmiar" spalin które nie mieszczą się bypass'em idzie na łopatki i nakręca turbinę przez co czuć efekt doładowania na wysokich obrotach.

Więc jak patrzycie czy wam się cięgno rusza czy nie to nie ma sensu... bo jeśli się zacięło to w pozycji otwartej/wysuniętej więc się samo z siebie nie poruszy :P Musicie sprawdzić czy jesteście w stanie cofnąć cięgno :)

[ Dodano: Sob Gru 13, 2008 14:13 ]
aha, niekoniecznie musi się zaciąć w pozycji największego otwarcia bypass'a dlatego jak ktoś wtłoczył kompresorem powietrze to się pouszyło. Wystarczy że otworzy kilka % prześcia a efekt doładowania pójdzie o w górę skali obrotomierza...
 
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 15:45   

I to jest to! Nikt lepiej nie mógł tego wytłumaczyć!Właśnie wylazłem z kanału i miałem o tym napisać,ale Dam-Kam mnie ubiegł.Też starałem się to zrozumieć.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 19:34   

Czyli wychodzi na moje :mrgreen:

Dam-Kam, fajny skuter w avacie :wink: :razz:
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Gru 14, 2008 11:21   

nie fajny ale najlepszy :D
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Gru 15, 2008 14:23   

Dam-Kam, co to znaczy najlepszy? :lol:
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Gru 15, 2008 15:47   

A sam sobie poszukaj, Peugeot JET-FORCE C-Tech 307WRC + moje/brata małe zmiany :cool:
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Gru 15, 2008 16:01   

Aaa, JET-FORCE, no to rozumiem, skądś mi się ten wygląd znajomy wydawał. Jeździłem na takim, nawet miał mi tata kupić takiego(podobnego :wink: ), ale dałem se spokój. Może jakiegoś fajnego quada mi kupi za rok.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Brak mocy - turbosprężarka?
Stwierdzone: za intercooler'em nie ma ciśnienia. Będe sprawdzał dalej :-(
lkwiatos Rover serii 75, MG ZT 77 Wto Gru 29, 2009 10:01
Brt
Brak nowych postów [Rover 75 Tourer 2.0 KV6 + LPG] - elektryczna turbosprezarka
lukasz.lewosz Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Gru 31, 2017 21:22
nanab
Brak nowych postów [R75] Klimatyzacja po raz kolejny
Legwan1989 Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Maj 23, 2013 22:36
tomaszvts
Brak nowych postów [R75] Kolejny raz pompka?
solak11 Rover serii 75, MG ZT 0 Wto Maj 01, 2012 15:03
solak11
Brak nowych postów [r75] Chyba kolejny raz hgf
bakan30 Rover serii 75, MG ZT 8 Wto Sie 10, 2010 09:38
Pawel84



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink