Forum Klubu ROVERki.pl :: Prośba o ocenę felg + pytanie o sprężyny.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Prośba o ocenę felg + pytanie o sprężyny.

Sprawa dość nagląca
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Cze 05, 2009 11:31   

Botanix napisał/a:
Panowie jakich producentów sprężyn warto brać w ogóle pod uwagę?

eibach ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Cze 05, 2009 11:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Cze 05, 2009 11:45   

vogtland
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pią Cze 05, 2009 12:07   

drogie :) . Chyba wezmę jamex... jedni chwalą drudzy nie. Są tanie więc chyba wezmę tylko jak z tym montażem? Idzie to przełożyć samemu?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Cze 05, 2009 12:09   

dobre klucze + ściągacze do sprężyn i do dzieła ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Pią Cze 05, 2009 12:16   

jeśli nie masz ściskaczy do sprężyn może być ciężko reszta to parę śrubek... ja w zeszłym roku za vogtlandy płaciłem 600pln.

Co do jamexów to są dobre sprężyny są o połowę tansze ich jedynym minusem w porównaniu do markowych jest to ze nie są progresywne czyli nie maja miękkiego pierwszego ugięcia co znacznie poprawia komfort jazdy :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Pią Cze 05, 2009 14:46   

sciagacze nie sa konieczne, ja u siebie zmienialem sam. Jedyne co potrzebujesz to dosc dlugie dwa plaskowniki i punkt podparcia. Trudno to opisac, ale jak bedziesz potrzebowal to jakis taki obrazek pogladowy zrobie
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Cze 05, 2009 22:06   

cudze chwalicie swojego nie znacie :mrgreen:



obrazek pochodzi z forum mg-rover.org
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
hellboy_d 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Bielawa ,Remschied

Rover 200

Wysłany: Pią Cze 05, 2009 23:30   

Po 4 czerwca bede mial do sprzedania H&R sprezynki do R200...
Chetni -pisac
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Pią Cze 05, 2009 23:32   

Dzięki coś postaram się wymyślic. Jak rozkręcę to się okaże co dalej. Jeszcze mam w sumie jedną sprawę co prawda nie na temat ale nie będę śmiecił. Wyskoczyło dzisiaj w drodze powrotnej od sprzedawcy. Mianowicie poszła mi cała rura od intercoolera, nie wiem jakim cudem ale nagle samochód zrobił się taki mół, że masakra :) . Sprawdziłem pod machą rura pęknięta na 5cm. Dziś poradziłem sobie taśmą ale długo tak jeździć nie chcę. Teraz pytanie bo słyszałem gdzieś prawdopodobnie na tym forum, że są różne te rurki ( twarde, miekkie czy jakoś tak ). Jest różnica jaką założyć? A może są jakieś takie, które mi troszkę usprawnią pracę turbinki/intercoolerka?

A tak na dokładkę dodam. Z dziurą w rurze na prostej byłem w stanie się rozpędzić do max 124km/h, z górki do 140 i dalej nie szło. Pod górkę jak było to przy 110 musiałem już pomyśleć o redukcji na 4 bo zwalniał coraz mocniej :mrgreen:

[ Dodano: Pią Cze 05, 2009 22:33 ]
rodi_

W miarę możliwości, poprosiłbym bo mam jutro tylko 2h na zmianę :)
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sob Cze 06, 2009 08:57   

Tylko nie Momo Corse.....
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sob Cze 06, 2009 12:15   

Sorki ze tak pozno, mam nadzieje ze sie jeszcze przyda. Podpisy na rysunku troche nie wyrazne, ale nie zabardzo sie znam na tworzeniu takich rzeczy. Na czerwono masz zaznaczona sprezyne, niebieska linia to 2 plaskowniki po obu stronach nakretki amortyzatora, a ten zolty kwadracik to Ty. Jesli wazysz sporo to dasz rade sam, ale jesli nie to bedziesz musial sie odsunac dosc daleko. Wtedy przydalaby sie druga osoba do odkrecenia nakretki.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 16:12   

rura nic nie usprawni ... kup po prostu nową .... ;) To jest najlepsze rozwiazanie :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Sob Cze 06, 2009 16:57   

Skoro rurka nic nie usprawni to poszukam takiej samej na ebay-u. Dzięki BRT

[ Dodano: Sob Cze 06, 2009 15:59 ]
rodi_

Dzięki za obrazek, jest dla mnie zrozumiały. Spróbuję więc sam je pozakładać ( jeszcze czekam na dostawę ) a jak nie wyjdzie z jedną, to mechanik woła 50F za założenie - trzeba będzie wydać.
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sob Cze 06, 2009 18:04   

Problem bedziesz mial tylko ze sciagnieciem oryginalnych, bo je trzeba mocniej nacisnac. Przy zakladaniu krotszych , juz idzie o wiele latwiej. 50£ to sporo, mi cala wymiana zajela cos troche ponad godzine.
_________________
Don't drink and drive, just smoke and fly
 
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Nie Cze 07, 2009 10:24   

Tak wyglądają nowe kółka jeszcze bez sprężynek obniżających. Obawiałem się, ze nie przypasują do koloru nadwozia i chyba nie potrzebnie. Przyznam, że jestem bardzo zadowolony :grin:

PS. W komplecie były prawie nówki oponki TOYO - szok :mrgreen:





Wrażenia z jazdy, jak dotąd zauważyłem delikatną poprawę hamowania. Przyśpieszenie raczej bez zmian, są większe ale bardzo lekkie. Jest nieco głośniej, kierownica delikatnie ciężej chodzi, reakcja na nierówności na podobnym poziomie. Są niższe ale 2cm szersze więc pewnie ma to znaczenie :smile:

[ Dodano: Nie Cze 07, 2009 09:33 ]
Acha BRT a powiedz mi jeszcze proszę odnośnie tej rurki. W zasadzie styka się ona z tą dolną rurą, czy więc trzeba ją czymś posmarować aby się za bardzo nie obcierały?Może jakiś smar?
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Nie Cze 07, 2009 18:58   

Do sciagniecia sprezyn bez sciagaczy przyda sie metalowy drut(aluniniowy lub miedziany jak najczesciej w mieszkaniach jest instalacja el.zrobiona,tylko bez izolacji).W miare plastyczny zeby sie nie lamal przy zgieciu,nie za gruby. Oplatasz co drugi zwoj sprezyny dwu lub trzy krotnie w kilku miejscach na obwodzie i roznej wysokosci,w srodek tej petli wkladasz srubokret czy cokolwiek i skrecasz.Petla sie skraca ciagnie zwoje do siebie itd.Jak nie to w Halfordsie sa za ok 20£ sciagacze do sprezyn.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Cze 07, 2009 20:40   

Botanix napisał/a:
Acha BRT a powiedz mi jeszcze proszę odnośnie tej rurki. W zasadzie styka się ona z tą dolną rurą, czy więc trzeba ją czymś posmarować aby się za bardzo nie obcierały?

Nie ;) One się nie niszczą poprzez wycieranie o siebie, tylko pprzez starzenie się gumy i wnikanie oleju w nią ;) Dlatego najrozsadniejszym i długotrwałym rozwiązaniem jest zakup nówki :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Cze 07, 2009 22:19   

Botanix, to sa 17 calowe felgi?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Czw Cze 18, 2009 14:40   

Botanix, kupiłeś już sprężyny? Jeśli tak to prosił bym o jakąś opinię i foto :D
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Botanix 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 775
Skąd: Głogów / Leeds w UK



Wysłany: Czw Cze 18, 2009 16:04   

faecd

Tak felgi są 17 calowe, profil opony 40mm.

Pływak

Kupiłbym do tego czasu ale napotkałem opór. Otóż okazało się, że prawie żadna firma nie robi sprężyn bezpośrednio dla modelu 220 SDI, są do silników benzynowych i do diesli 400 oraz 600 i nowszych ale do mojego nie ma? Jest jedna firma "PI" ale właśnie orientuję się w jej profesjonalizmie i zdaje się na dniach będą u mnie w domku bo mają je na miejscu. Koszt to 120F za komplet - założenie samodzielne mam nadzieję :) .
_________________
reservasjonerb
est deals
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [ALL] Wymiary felg, otworów i opon
Wszystkie auta oraz Zalecane Szerokości Opon do Szerokości Felgi
memphisto Tuning wizualny 5 Wto Lut 10, 2015 09:19
Kozik
Brak nowych postów [600] Pytanie o sprężyny
BorysOpole Tuning wizualny 10 Czw Maj 19, 2011 23:56
zuber84cool
Brak nowych postów [R220] Jakie spręzyny?
jamex19 Tuning wizualny 2 Sob Mar 03, 2012 13:49
Raptile
Brak nowych postów [Rover 620 Ti] Sprężyny Jamex
wojtas_77 Tuning wizualny 3 Wto Sie 30, 2011 22:43
Marrkus
Brak nowych postów [R414] sprężyny obniżające
przemo119 Tuning wizualny 11 Nie Kwi 06, 2014 19:06
frydrys



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink