Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220 SD 98r] układ chłodzenia schemat
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 17:57
[R220 SD 98r] układ chłodzenia schemat
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 07:35   

w przypadku Rovera jest dokładnie na odwrót :cool:
seria K nagrzewa sie w porywach 3 minuty, a seria L 13 ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 19, 2009 07:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Lelobass 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 154
Skąd: Elbląg



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 10:56   

przy teraźniejszych temp. po ok minucie pracy silnika węże układu chłodzenia są ciepłe więc coś skopane te ogrzewanie
 
 
darek_wp 




Pomógł: 248 razy
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 1651
Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 11:42   

Lelobass napisał/a:
więc coś skopane te ogrzewanie

i tu należy się zgodzić z opinią Kolegi - niestety nie wiedzieć czemu tak prosty silnik dostał strasznie udziwniony system chłodzenia i jeszcze nikt nie doszedł co autor tego wynalazku miał na myśli :bezradny:

a przyczyny braku ciepła wewnątrz najczęściej są 3 uszkodzony termostat, zapowietrzony układ chłodzenia i zapchana nagrzewnica - sporadycznie zdarza się uszkodzenie zaworu nagrzewnicy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
igorka21 




Dołączyła: 01 Mar 2009
Posty: 77
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 12:33   

darek_wp napisał/a:
a przyczyny braku ciepła wewnątrz najczęściej są 3 uszkodzony termostat, zapowietrzony układ chłodzenia i zapchana nagrzewnica - sporadycznie zdarza się uszkodzenie zaworu nagrzewnicy


Jak zatem sprawdzić jaka jest przyczyna braku ciepła w tych trzech wypadkach?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Wrz 23, 2010 22:55   

jesli temperatura na desce jest ok i trzma się stabilnie to nieędzie on przyczyną braku ciepła ... proponuję sprawdzić czy otwiera się zawór od nagrzewnicy (jest przy ścianie grodziowej od strony silnika) ruszanie pokrętłem powoduje ruch linkii otwieranie zaworu :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
igorka21 




Dołączyła: 01 Mar 2009
Posty: 77
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 08:44   

Brt napisał/a:
jesli temperatura na desce jest ok i trzma się stabilnie to nieędzie on przyczyną braku ciepła ... proponuję sprawdzić czy otwiera się zawór od nagrzewnicy (jest przy ścianie grodziowej od strony silnika) ruszanie pokrętłem powoduje ruch linkii otwieranie zaworu :ok:


Temperatura silnika ładnie rośnie do odpowiedniego poziomu (jest w połowie) i też się trzyma w trakcie jazy.
Sprawdzę zatem ten zawór, a raczej zlecę sprawdzenie komuś:)

Wczoraj sprawdziłam grzanie po dłuższej jeździe po mieście i o dziwo grzał bardziej niż zwykle, tylko na cyrkulacji wewnętrznej. Gdyby padał deszcz i było wilgotno, skutkowałoby to zaparowaniem szyb, zatem to rozwiązanie tylko doraźne i nie w każdej sytuacji.
Dziś rano to powtórzyłam-po 10 km jazy w mieście nie było takiego efektu jak wczoraj.
Po jakim odcinku zatem powinno być ciepło?

[ Dodano: Pią Wrz 24, 2010 08:44 ]
sTERYD napisał/a:
w przypadku Rovera jest dokładnie na odwrót :cool:
seria K nagrzewa sie w porywach 3 minuty, a seria L 13 ;)



Skąd tak dokładne wyliczenie?
Wg mnie nie ma reguły- zależy od trybu jazdy i temp. na zewnątrz
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 10:23   

sTERYD raczej w formie żartu to napisał ;) ... żeby zobrazowaćskalę porówniania.

Cytat:
Wg mnie nie ma reguły- zależy od trybu jazdy i temp. na zewnątrz


dokłądnie tak jest ... żeby przyspieszyć nagrzewanie proponuję na początek po odpaleniu nie włączać ogrzewania .... silnik sie dużo szybciej nagrzeje ... a jak wskazówka się ruszy to wtedy właczyć grzanie i będzie ciepłe wiało :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
igorka21 




Dołączyła: 01 Mar 2009
Posty: 77
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 10:55   

Brt napisał/a:
dokłądnie tak jest ... żeby przyspieszyć nagrzewanie proponuję na początek po odpaleniu nie włączać ogrzewania .... silnik sie dużo szybciej nagrzeje ... a jak wskazówka się ruszy to wtedy właczyć grzanie i będzie ciepłe wiało :)


tal też ostatnio robię i rzeczywiście widać różnicę :rotfl:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R220 SDI] Układ chłodzenia - jak odpowietrzac?
Bordos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Paź 21, 2008 22:45
Brt
Brak nowych postów [214] Układ chłodzenia
iruken Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sob Paź 17, 2015 21:12
rafii9
Brak nowych postów [R200] Schemat układu chłodzenia
thansen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Gru 15, 2010 15:44
thansen
Brak nowych postów [MG ZR] Niewydajny układ chłodzenia
NoPE Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Wrz 17, 2015 21:20
NoPE
Brak nowych postów [R 200 1.4 8V 99'] Znowu układ chłodzenia:/
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Wto Sty 22, 2008 18:35
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink