Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z niskim podwoziem - amortyzatory
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z niskim podwoziem - amortyzatory
Autor Wiadomość
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 20:24   ok

http://forum.roverki.eu/v...ht=spr%EA%BFyny


to co to za tabela ta na dole a takiego oznaczenia jak ty podaje sz to nie widze nigdzie w tych tabelach i nie rozumie


i widze ze ktos przedemna juz zmienail sprezynki chyaba ze sie myle bo byly te suplex
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lip 20, 2010 14:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 12, 2010 20:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 20:42   

Zadzwonię jutro do Land Rover w Gdańsku i napisze co mi powiedzą. Mają oryginalną książkę serwisową R75. Rozbieżności są duże, a po co się wykłócać kto ma rację :wink:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 20:49   

witia24 napisał/a:
to co to za tabela ta na dole
To jest tabela oryginalnych sprężyn i amortyzatorów Rovera (oznaczenie, zastosowanie sprężyn i amortyzatorów i ich kompletowanie ) .
kolorom odpowiadają swobodne długości sprężyn :
żółty - 358,68 mm
brązowy - 367,55
różowy - 375.42
biały - 383.29
niebieski - 391.21
popielaty - 399.08
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Wto Sty 12, 2010 21:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 21:20   ok

ok ale jak to jest jakis klopot to nie trzeba auto sprawuje sie ok chyba ze ciekawos korci, bo ta tabela wyjasnia chyba wszystko

ciekawi mnie tylko fakt ze te sprezyny bylu juz wymieniane bo suplex to chyba nie orginaly

kiedys zajze pod ta kanape ale niechce mi sie znaia szrpac bo mam ta nie dzielona nie rozbieralna, a czytalem ze klopot potem ja zlozyc

[ Dodano: Wto Sty 12, 2010 21:20 ]
a kolor nie oznacza twardosci bo kolory sa podawane green/blue czyli dwa kolory i symbol 101430
 
 
krawcu183 



Dołączył: 12 Lis 2009
Posty: 40
Skąd: Grodzisk Maz.



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 22:58   

A ja zajrzę pod kanapę... mam już wprawę w jej zakładaniu choć trzeba się troszkę nakombinować... z tym że jak ostatnio miałem ją zdjętą to nie widziałem tam żadnej naklejki czy czegoś takiego z oznaczeniami sprężyn... no cóż... zobaczymy...
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 11:30   

U mnie pod kanapą są następujące oznaczenia.
MODEL R40
Front RH - PK
Front LH - JK
RR DAMPER - pusto
RR SPRING - RB
Wychodzi że u mnie powinny być te REB101420

SeniorA masz i miałeś rację :oops:
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 15:05   ok

a pwiedzcie jak zamontowane sa sprezyny tylnie bo jak patrze pod blotnik to ich nie widze sa tylko dwa cienkie jakby amortyzatory, czy sa zalozone jakos nizej ze ich nie widze , bo jak patrze w innych autach to sa zaraz pod nadkolem
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 16:48   

Pomiędzy wahaczem, a nadwoziem.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001551
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 17:42   ok

czyli pomiedzy kolem a nadkolem nie wypatrze jest gdzie sanizej dobrze to rozumie bo jak patrze w bmw 5 to jet zaraz pod nadkolem i w srodku amor chyba a umnie tylko jakis chyba amor, i tyl troszke nizej siedzi od przodu
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:14   

w R75 amortyzator nie jest włożony w sprężynę jak to występuje w wielu innych markach. Sprężyny widać jak spojrzysz przy rancie zderzaka przy kole.
 
 
witia24 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 192
Skąd: opole



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 18:16   ok

od przodu tak zdezaka tylniego jutro popatrze
 
 
piwonski12 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 40
Skąd: tomaszow lub.



Wysłany: Czw Sty 14, 2010 23:10   

To ja się juz pogubiłem w temacie sprężyn , u mnie są takie oznaczenia:
przód 76398/front - T166844
tył 76399/rear - T173947
napisy są w kolorze zielonym.
 
 
henryk 



Pomógł: 74 razy
Dołączył: 29 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 12:56   

SeniorA napisał/a:
Przy właściwych i sprawnych sprężynach z przodu , odległość środka osi koła do rantu błotnika w pionie , powinna być 408,5 +/-10 mm ale jednakowa dla obu stron
przynajmniej jakiś zrozumiały, łatwy do sprawdzenia parametr. Czy dotyczy obydwu osi?
_________________
Pozdrawiam, Henryk
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Mar 09, 2010 13:10   

henryk napisał/a:
Czy dotyczy obydwu osi?
nie. Oś tylna 399 +/- 10 mm.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
RHL 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 55
Skąd: Jastrzębie Zdrój



Wysłany: Pon Kwi 11, 2011 09:10   

Witam,

Czy te sprezyny bede dobre na przód:

http://moto.allegro.pl/sp...1543923505.html

R75 2000r 2.0 CDT

Skad wziac taka gume, ktora styka sie ze sprezyna i kielichem ? Jak to sie nazywa ?

Pozdrawiam!
 
 
lzawiasa 



Dołączył: 20 Mar 2013
Posty: 26



Wysłany: Sob Mar 28, 2015 11:15   

Zmienilem sprezyny, przyslano mi nowki, szwedzkiej firmy niby do CDT. Po zamontowaniu, autko sporo siadlo, ale skok zawieszenia pozostal dobry. Tym czase na byle dolku czy garbie, zawieszenie dobija go gum na teleskopie. Niestety nie szoruje po jezdni ,jak u ciebie. Aktualnie mam przrzygotoane wstawki z metalu, ktorymi podniose skok zawieszenia montujac je miedzy sprezyne a poduszke, gdyz przy maksymalnym ugieciu jest jeszcze luz miedzy zwojami sprezyny. Na tych cienszych sprezynach auto jest elastyczne i fajne w prowadzeniu, amorki sa ok.
 
 
Lesnik985 



Dołączył: 02 Sie 2013
Posty: 74



Wysłany: Nie Mar 29, 2015 13:28   

Witam,
podłączę się do tematu... U mnie też osłona obciera o asfalt jeśli są jakieś nierówności, a zaczęło się to jak wjechałem z dość dużą prędkością na próg remontowanej drogi... Mechanik powiedział, że osłona silnika od temperatury się wypaczyła i wisi, sam nie wiem co o tym myśleć.
Ogólnie moim R75 strasznie bujało/pływało jeśli droga była była kiepska i miała tzw. "fale". Wymieniłem tylne amortyzatory i od razu czuję, że auto lepiej trzyma się drogi. Natomiast skrzypi mi coś przy tylnim lewym kole, słychać to nawet przy wsiadaniu i wysiadaniu, co to może być? sprężyna?
Noszę się z zamiarem wymiany przednich amorków, a może od razu wymienić też sprężyny?
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Czw Maj 14, 2015 16:59   

Witajcie :) jestem w posiadaniu dwóch sprężyn przednich do diesla o kolorach zielonym i białym, czy może mi ktoś powiedzieć czym one się różnią od koloru zielonego i popielatego ? skoro i jedne i drugie montowano oryginalnie w tym samym roku do diesla ?? dziwna sprawa.

[ Dodano: Wto Kwi 07, 2015 19:18 ]
już wiem że długością w stanie swobodnym,
ale jak to się będzie mieć do sprężyny założonej na samochód ? Czy sprężyny zielono popielate będą utrzymywać samochód na tej samej wysokości co zielono białe z tym że będą miększe od tych zielono/białych ?

Czy może samochód będzie stać wyżej na sprężynach zielono popielatych a twardość sprężyn będzie taka sama jak zielono/białych :D :D

trochę zagmatwane :D ale tak naprawdę nikt jeszcze tego nie napisał.....

[ Dodano: Czw Maj 14, 2015 16:59 ]
SeniorA napisał/a:
witia24 napisał/a:
to co to za tabela ta na dole
To jest tabela oryginalnych sprężyn i amortyzatorów Rovera (oznaczenie, zastosowanie sprężyn i amortyzatorów i ich kompletowanie ) .
kolorom odpowiadają swobodne długości sprężyn :
żółty - 358,68 mm
brązowy - 367,55
różowy - 375.42
biały - 383.29
niebieski - 391.21
popielaty - 399.08


hej słuchajcie jeśl w dieslu miałem spreżyny ( przód ) z białą krokpą a teraz założe z brązową tzn że obniżę przód samochodu ??
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 14, 2015 17:30   

Niekoniecznie, brązowa może być twardsza i przez to jest krótsza. Biała miękka ale dłuższa i może być tak ze auto siądzie tak samo, a inna będzie charakterystyka pracy zawieszenia
_________________
75 Red Edition
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Czw Maj 14, 2015 18:33   

a dzięki wiec te długości sprężyn odpowiadają za miękość a nie za wysokość no chyba że założę najmiększe do diesla wtedy może siąść przód dobrze myślę ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem z niskim zawieszeniem
Dariusz_Orlinsk Rover serii 75, MG ZT 14 Pią Wrz 04, 2009 19:46
staf
Brak nowych postów [R75] Trze podwoziem.
staf Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Wrz 09, 2009 20:27
faecd
Brak nowych postów [R75] Szoruje podwoziem o wszystko
siebener86 Rover serii 75, MG ZT 50 Pon Lut 27, 2017 10:05
Arczibald
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Amortyzatory tył
Gość Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Kwi 06, 2013 17:07
apples
Brak nowych postów [MG ZT] amortyzatory
nukedclx Rover serii 75, MG ZT 14 Nie Wrz 08, 2019 14:32
borsuk88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink