Taki sam zestaw chcę zamontować ale tarcza i docisk w KOLPAX'ie 648zł trochę mnie to rozwaliło. i biorę teraz pod uwagę jeszcze BORG AND BECK. Wysprzęglik oczywiście że AP za ok. 380zł
Borg and beck nie bierz tego kiedyś w r 620 sdi zrobiłem na tym 5 tyś km po czym słoneczko się rozpadło w mak - chciałem zaoszczędzić na sprzęgle od tamtej pory nie oszczędzam na takich rzeczach
Balas87, ja na Borg&Becku zrobiłem prawie 20 tys. km i nie narzekałem.
Zmieniłem przy okazji wymiany dwumasu na LUK i po wymianie jeszcze sprzedałem bo wyglądało ładnie.
Jak się dobrze złoży i odpowietrzy to wszystko hula
Taki sam zestaw chcę zamontować ale tarcza i docisk w KOLPAX'ie 648zł trochę mnie to rozwaliło. i biorę teraz pod uwagę jeszcze BORG AND BECK. Wysprzęglik oczywiście że AP za ok. 380zł
Polecam sprzęgło National. przejechałem na nim 28 000km w komplecie z wysprzęglikiem AP.
Ogólnie sprzęgło wizualnie bardzo dobrze wykonane. Pedał lekko chodzi w porównaniu do starego sprzęgła AP.
Ilu użytkowników tyle opinii mi np sprzęgło nationala się rozleciało po mniej niż 20tys. pękła tarcza i zablokowała się w docisku. Jakbym autu wpier... co chwilę spuszczał to by to mnie nie dziwiło ale jeździłem raczej rozsądnie i nie strzelałem ze sprzęgła praktycznie nigdy (1 raz mi się zdarzyło).
Nigdy w żadnym aucie sprzęgło mi się nie rozpadło także national odpada jeździłem na (LUK, Sachs).
Sprzęgła w autach zmieniałem zawsze na kompletne jednej firmy a wymieniałem z powodu zużycia naturalnego (zużyta tarcza) i wyglądały ok ew przypalone z powodu ślizgania tarczy.
mi np sprzęgło nationala się rozleciało po mniej niż 20tys. pękła tarcza i zablokowała się w docisku
No właśnie. Rowan'owi też tarcza kaput. A mnie trochę zależy by się tak nie stało bo ja jeżdżę prawię pod Holandię tym autem, pomyślcie sobie jakie koszty by mnie wtedy czekały. Gdybym jeździł po Polsce to bym się nawet nie zastanawiał. Dlatego też mam ciężki orzech do zgryzienia.
Ja także polecam National'a. Założyłem we wrześniu i około 20 tys km już zrobiłem, sprzęgło działa bardzo miękko. Nie wiem ile wytrzyma, jestem ciekaw tego, ale żadnych problemów z nim nie mam.
A co byście powiedzieli na cały zestaw AP. Na landroverowy.pl wysprzęglik kosztuje 380 i tarcza z dociskiem 590 razem daje 970 z kolei zestaw z tarczą Nationala wyjdzie 140 zł taniej ale jak miałbym drugi raz skrzynie zwalać to chyba lepiej te 140 dopłacić i mieć spokój. Patrzyłem jeszcze na LUK ale cały zestaw jest prawie 200 zł droższy od oryginału.
Wiem że wałkuje temat, ale ja naprawdę nie chce rozbierać drugi raz w niemczech pod blokiem bądź gorzej na parkingu.
Wybór padł na Continental bardzo zachwalany przez AAND podobno żadnej reklamacji nie mieli na te sprzęgła. Wysprzęglik oryginał tylko pisze na nim SKF ... nie wiem dlaczego ale tak jest. pelson91 upust oczywiście był. Jak poskładam wszystko do kupy to efekty opiszę.
[ Dodano: Pią Cze 13, 2014 17:43 ]
No to efekty: sprzęgło hałasuje jak przed wymianą, ale podobno musi się ułożyć i dotrzeć. Pedał miękki jak by zaraz miał wpaść w podłogę na amen no i tak jakby skok się wydłużył.
Pingiel, jak tam się sprawuje to sprzęgło Continental?
Pytam bo mi z kolei AAND powiedział, że poleca tylko AP, które szło na pierwszy montaż. Mówił, że Continental i Borg&Beck absolutnie nie poleca.
I jeszcze pytanie - czy ktoś wie, gdzie można dostać sprzęgło National poza Tomatem? Zniknęło i nigdzie na magazynie go nie widać.
W końcu muszę się zabrać za ta robotę i wysprzęglik i pompka to jasne sprawy, ale nad sprzęgłem wciąż się zastanawiam. Co ciekawe nic mu nie dolega, ale mechanik kazał robić całość to trzeba robić - nie polemizuję z nim, bo mam do niego 100% zaufanie.
pazdzi0h, cały czas się zastanawiam, bo różnica w cenie między AP, a SRL czy Continental jest duża, jeszcze pomiędzy jest National i jutro muszę zdecydować w końcu i zamówić coś
sprzęgło National zakupione (dzięki za linka MatiNitro ), do tego wysprzęglik AP i pompka Tazu
Odświeżam temat. Zamówiłem tydzień temu zestaw LUK - koło dwumasowe, tarcza, docisk, wysprzęglik [2500 PLN]. Przyszło kurierem i zonk. Paczka pognieciona, niezabezpieczona, istniało podejrzenie uszkodzenia - nie przyjąłem, bo bałem się, że dwumas będzie kaput. Dobrze, że zamawiałem za pobraniem - uff.
Teraz tak - dwumas LUK za 1550 PLN mam na miejscu w sklepie, więc ok - biorę go.
Teraz załatwiam sobie graty z odbiorem osobistym w Wawie i tu pytanie:
1. tarcza sprzęgła + docisk mam do wyboru National, AP DriveLine, LUK i SRL - co brać?
2. wysprzęglik SRL, TAZU i jakiś od BritPart - który brać?
Ponadto pytania:
1. czy potrzeba przyrządu do centrowania tarczy przy wymianie tego wszystkiego, czy obejdzie się bez?
2. czy trzeba wymieniać śruby od mocowania dwumasy? Jakiego środka do smarowania połączeń gwintowych [kleju] użyć?
3. zna ktoś niutonometry dokręcania tych rzeczy?
_________________ Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum